server ziet printer op client niet

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
Draai een server met Win Me, Winroute en ZoneAlarm, client is Win XP Prof. Heb op de client aangegeven dat de printer gedeeld mag worden. Wanneer ik nu in verkenner kijk op de client staat de printer erbij, als ik nu op de server kijk vindt hij de printer niet. Gedeelde mappen vindt hij wel.

Is dit omdat ik op de client de Guest Account gedisabled heb? Wat zou er anders fout kunnen zijn?

En wat is eigenlijk (dit zie ik op de XP-client) dat Microsoft Terminal Services en Web Client gebeuren? Geeft XP dit altijd weer? Kan ik het verwijderen en is dit wenselijk?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

1) En als je vanaf je "Server" direct een connectie maakt naar: "\\xpdoos\printernaam"
werkt dat dan ook niet :?

2) Terminal services is een service van 2000/XP waarmee je een remote sessie kan draaien op de systeem. Een soort van overnemen, maar dan een losse sessie, die niet per definitie interactief is.

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
dit is echt weird, \\xpdoos\printernaam had ik natuurlijk ook zelf kunnen bedenken (jaja, beetje dom van me) maar nu geeft ie hem ineens wel weer in verkenner.

Sorry...

• RefleCs
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-07 16:47
Win2K en XP laten inderdaad de printers zien in de explorer.... me,98,95 enzo niet!

De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.