Toon posts:

Netwerk werkt vaak niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis dus een klein netwerkje van 2 soms 3 computers en ik heb sindskort een 8 poorts switch aangeschaft. Eerst werkte ik altijd met een crosskabel en dat ging altijd goed. Maar ik kan nu met die switch alleen heel enkel verbinding krijgen, en alleen (soms niet altijd) wanneer ik een nieuwe werkgroep aanmaak en beide pc's opnieuw opstart. Weet iemand wat ik kan doen aan dit vage probleem?

Gegevens:
PC1
Windows XP prof
Realtek 8139 Netwerkkaart

PC2
Windows 98SE
Realtek 8139 Netwerkkaart

BVD

Verwijderd

ik neem aan dat je die pc's nu verbonden hebt met de switch door middel van normale cat5 UTP kabels :?

dat gaat dus niet werken met de cross kabels die je voorheen gebruikte

voor de rest zou je de standaard dingen even moeten controleren zoals de ip adressen in dezelfde range / subnet enzovoort

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 14:02:
ik neem aan dat je die pc's nu verbonden hebt met de switch door middel van normale cat5 UTP kabels :?

dat gaat dus niet werken met de cross kabels die je voorheen gebruikte

voor de rest zou je de standaard dingen even moeten controleren zoals de ip adressen in dezelfde range / subnet enzovoort
Ik gebruik UTP cat5e kabels (geen cross).
En zo heb ik mijn ip-adressen ingesteld:
PC1
192.168.0.2
255.255.255.0

PC2
192.168.0.1
255.255.255.0

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:07

ripexx

bibs

Kun je de pc's wel onderling pingen? Zo ja, welke protocollen gebruik je, of gebruik je alleen het tcp/ip protocol. Verder geeft je switch en nc aan dat er een verbinding (dmv de lampjes)? :)

[ Voor 3% gewijzigd door ripexx op 20-12-2002 14:14 ]

buit is binnen sukkel

Verwijderd

ipinstellingen lijken goed, kun je elkaar wel altijd pingen? is de w98se gebruiker ingeregeld in de win xp bak? kabels wellicht brak?

<edit> oef ripexx was ook rap uit de startblokken :9 </edit>

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 14:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
ripexx schreef op 20 December 2002 @ 14:13:
Kun je de pc's wel onderling pingen? Zo ja, welke protocollen gebruik je, of gebruik je alleen het tcp/ip protocol. Verder geeft je switch en nc aan dat er een verbinding (dmv de lampjes)? :)
Alleen toen ze elkaar zagen kon ik ze pingen, als ze elkaar niet zien kan ik ze ook niet pingen. Dan staat er iets over time out.
Kabels kunnen niet brak zijn, want zijn nieuw. De Switch en NIC geven aan dat er verbinding is. En de geshare-de mappen blijven wel in WinXP staan, maar als ik erop klik, krijg ik een dikke foutmelding naar mijn oren geslingerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 18:27 ]

• ripexx

ripexx

bibs

Als je niet kan pingen dan is er op tcp/ip niveau geen verbinding. Dit kan betekenen dat je fysieke verbinding brak is of dat er iest fout staat in je tcpi/ip instellingen. Verder is een barkke kabel vaak lastig te herkennen. Dus probeer eens te rommelen met de kabels terwijl je aan het pingen bent, dan zie je snelgenoeg wanneer het geheel er uit ligt. :)

buit is binnen sukkel

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:12

koe161

koe(c)

probeer je netwerkkaart eens vast op 100Mb te zetten. Switches willen wel eens problemen geven met negotiating.

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

Verwijderd

Topicstarter
koe schreef op 20 December 2002 @ 19:37:
probeer je netwerkkaart eens vast op 100Mb te zetten. Switches willen wel eens problemen geven met negotiating.
En weet jij hoe ik dat moet doen?

• ripexx

ripexx

bibs

wat dacht ja van zoiets als start - instellingen - configuratiescherm enz enz, rechtermuis knop op mijn netwerklocaties of zo iets, en dan op eigenschappen.

Hier ff een paar screenshots, maar ff google en de magische F1 toets gebruiken is ook nit zo moeilijk toch :?

Afbeeldingslocatie: http://www.ripexx.com/got/netwerk.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://www.ripexx.com/got/netwerk2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door ripexx op 20-12-2002 20:39 ]

buit is binnen sukkel

Pagina: 1