Toon posts:

[access 97] update query alleen op current record!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een update query gemaakt om een planning te maken aan een project.
Ik krijg het alleen niet voorelkaar dat de query alleen het current record gaat bewerken.

Hieronder mijn query (al zal dit niet veel extra info geven):

UPDATE Projectgegevens INNER JOIN Liniaal ON Projectgegevens.[Type project] = Liniaal.[Type project]
SET Projectgegevens.[start Voorbereiding/HH (Eng)] = [Datum project NWS geaccepteerd],
Projectgegevens.[eind Voorbereiding/HH (Eng)] = [Datum project NWS geaccepteerd] +([Weken Voorbereiding/HH]*7),
Projectgegevens.[start Offertetraject (Adm)] = [Datum project NWS geaccepteerd] +([Weken Voorbereiding/HH]*7), Projectgegevens.[eind Offertetraject (Adm)] = [Datum project NWS geaccepteerd] +(([Weken Voorbereiding/HH] + [Weken Offertetraject])*7)
WHERE ((Projectgegevens.[Datum project NWS geaccepteerd]) is not null);

Wie kan mij helpen?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:24
Uhm....
Ik denk dat je best eerst eens in die query -indien mogelijk- vereenvoudigd, en tssn. code-tags zet.

Als je het id (pk-id) weet van het 'current record', is het toch redelijk eenvoudig om dat aan te passen.
code:
1
2
3
update tabel
set veld = waarde
where tabel.id = id

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb kort gezegd de volgende code

Update projectgegevens
Set velden = verschillende waarden
Where Projectgegevens.[Project naam] = Forms![Projectegevens]![Project naam]

Alleen ook dit werkt niet

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

TjeerdB.... "ook dit werkt niet." Wat gebeurt er dan? Of wat gebeurt er niet? Leg een beetje beter uit wat er precies gaande is, dan is het ook makkelijker om iets te proberen te verzinnen. En als je er zo niet uitkomt, dan toch ff met code de tabel openen en waardes wegschrijven.

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de query run dan update hij de hele tabel en niet alleen het record wat ik graag wil veranderen.