Ben al de hele ochtend bezig, maar ik kom er niet uit...
Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen, het gaat om het volgende:
We hebben een site gemaakt met een formulier erop. In dit formulier wordt gevraagd voor naam, woonplaats en emailadres. Het is de bedoeling dat deze gegevens meteen op de site (in een lijst/rij) komen te staan.
We hebben nu het volgende:
dit is het bestandje leden.php.
Ons probleem: de gegevens worden niet in de database gezet.
Iemand? Alvast hartelijk dank!
Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen, het gaat om het volgende:
We hebben een site gemaakt met een formulier erop. In dit formulier wordt gevraagd voor naam, woonplaats en emailadres. Het is de bedoeling dat deze gegevens meteen op de site (in een lijst/rij) komen te staan.
We hebben nu het volgende:
PHP:
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <? if($submit) $sql = "INSERT INTO lid_leden (name, plaats, email, eid, mid) "; $sql .= "VALUES ('$name', '$plaats', '$email', '$eid', '$mid')"; ?> <form method="post" action="leden.php?eid=1"> <p><font face="Arial, Helvetica, sans-serif" color="#FF0000"> Naam:<input type="text" name="name" size="20"><br> Plaats:<input type="text" name="plaats" size="20"><br> E-mail:<input type="text" name="email" size="20"> <br> <input type="submit" name="submit" value="Verzenden"></font></p> </form> |
dit is het bestandje leden.php.
Ons probleem: de gegevens worden niet in de database gezet.
Iemand? Alvast hartelijk dank!
[ Voor 52% gewijzigd door thebill op 20-12-2002 13:50 . Reden: te lang, en te complex ]