[Win98] Beschermingsfout

Pagina: 1
Acties:

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
Ik heb een oude (nouja..) laptop gekregen waar nog win95 opstond en een heleboel rotzooi, dus even geformatteerd en win98(2nd edit.) installeren.. Geen probleem.. Alleen als ie windows voor de eerste keer op wil starten krijg ik de errror 'Beschermingsfout van Windows. U dient de computer opnieuw op te starten.'

Veilige modus kom ik wel gewoon in, maar wat ik ook probeer windows wil niet starten.. Er lopen wel een aantal andere topics hierover dus er zijn meer mensen die dit probleem (gehad) hebben.. Er wordt daar echter bijna alleen maar geadviseerd om te formatteren, maar dat heb ik dus net al gedaan.. Ook geheugen etc. kan het haast niet aan liggen omdat win95 vanochtend nog wel goed functioneerde...

Iemand een ideetje? Het gaat trouwens om een Intel p233...

• .GoO
hm als ik stap voor stap windows opstart geeft ie een error na het bestand msmouse.vxd....

ook als ik aangeef dat ik die niet uit wil voeren trouwens.. externe muis inpluggen helpt ook niks..

[ Voor 39% gewijzigd door .GoO op 20-12-2002 14:00 ]

Verwijderd

Kan het niet het bestand vlak ná msmouse.vxd zijn?

Trouwens, misschien handiger om er Win95 op te zetten ivm snelheid. ?

• .GoO
zou kunnen maar dat geeft ie dan iig niet meer aan...

Heb liever win98 ivm compatibleheid van een aantal programma's, en bugs/lekken in w95.. Wil m verder ook af en toe op school en thuis aan het netwerk koppelen dus dan lijkt win98 me sowieso lekkerder.. Heb hier naast me nog een p233 werkstation en daar draait win98(2nd) ook prima..

Verwijderd

devv05 schreef op 20 December 2002 @ 14:15:
Wil m verder ook af en toe op school en thuis aan het netwerk koppelen dus dan lijkt win98 me sowieso lekkerder..
Wat moet er lekkerder aan zijn dan?
Heb hier naast me nog een p233 werkstation en daar draait win98(2nd) ook prima..
Hoeveel MB geheugen zit daar in? En in je laptop?

Verwijderd

Haal eens alle randapperatuur eraf. Dat hielp bij mij wel eens vaker, en na de eerste boot kun je alles er weer gewoon in laten zitten..

• .GoO
Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 14:27:
Haal eens alle randapperatuur eraf. Dat hielp bij mij wel eens vaker, en na de eerste boot kun je alles er weer gewoon in laten zitten..
al gedaan.. zat modemkaart + netwerkkaart in en externe muis.. maar helpt allemaal niks...
Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 14:16:
[...]

Wat moet er lekkerder aan zijn dan?

[...]

Hoeveel MB geheugen zit daar in? En in je laptop?
Sneller, meer compatible, veiliger, makkelijker in netwerkje te hangen, etc.. zit evenveel geheugen in als in mn desktop pc

[ Voor 35% gewijzigd door .GoO op 20-12-2002 17:11 ]

• .GoO
Ok update..

Ik had 'm maar weer meteen geformatteerd en dit keer laptop gekozen bij win98 install.. Had de netwerkkaart en modemkaart er beide uitgehaald.. Nou win98 zonder problemen geinstalleerd en werkte gisteren de hele dag perfect. Nu vanavond de netwerkkaart erin gedaan en drivers geinstalleerd.. opnieuw opstarten.... en nog steeds geen probleem, alles werkt prima....

Verder wel wat programma's daarvoor geinstalleerd maar ook na het rebooten werkte alles goed.. Nu was ik net even bezig in windows en opeens krijg ik een explorer crash... Nou ja, windows, crash, dat gebeurd wel vaker dus even rebooten...... niet dus, want ik krijg nu gvd weer diezelfde error :'(

Hoe kan dit nou, en vooral: hoe krijg ik dit nou weg?? ;(

• .GoO
heb op ms site die error opgezocht en al mogelijke oplossingen geprobeerd, maar zonder resultaat ;(

Komop, er is toch wel iemand die me verder kan helpen??

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb je al de BIOS eens geflashed naar het nieuwste? Best kans dat er nog een hele oude opstaat die een beetje bokt met Win98.

Al eens op de site van de fabrikant gekeken? Welk merk is het überhaupt?

Virussen? Scan ze hier!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
En als je de netwerkkaart gewoon ff weglaat, werkt het dan?

• .GoO
Bios nog niet geflashed.. Lijkt me niet dat dat helpt, maar kan ik evt wel even proberen..
pisart schreef op 22 December 2002 @ 10:35:
En als je de netwerkkaart gewoon ff weglaat, werkt het dan?
Heb m dus de eerste keer geinstalleerd met netwerkkaart en toen wilde ie nog tijdens het einde van de setup al niet op starten.. Toen geformatteerd zonder netwerkkaart (als laptop, vorige keer normale install) en dat werkte wel.. Daarna netwerkkaart erin gedaan en drivers geinstalleerd en ook na paar keer rebooten deed ie het nog perfect.. Netwerkkaart werkte ook goed en werd herkend.. Alleen dus na die error start ie niet meer... Maar wel in veilige modus....

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 14:29
dit probleem had ik ook, bij mij zat de cd-rom van 98 er nog in, haal die er eens uit en start eens op. bij mij werkte het toen wel!

• .GoO
Helpt bij mij helaas niks.. Heb maar weer geformatteerd en hij doet het weer.. Maar voor hoelang dit keer is de vraag.....

Heb toch het vermoeden dat het iets met die netwerkkaart te maken heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door .GoO op 24-12-2002 10:42 ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Laat windows gewoon de drivers van windows zelf installeren en niet de drivers van de netwerkkaart zelf. Misschien veroorzaken de drivers van die kaart zelf een conflict met iets anders in uwe systeem.

Verwijderd

is het toevallig een Compaq van de 15xx serie ?
Pagina: 1