There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche
Zitten je tabellen in dezelfde database. Of werk je in een frontend?
This record has been changed by another user since yoe started editing it. If you save the record, you will overwrite the shanges the other user made.
Copying the changes to the clipboard will let you look at the values the other user entered, and then past your changes back in if you decide to make changes
Save Record Copy to Clipboard Drop changes
Alles staat in een database en de tabellen zijn dus niet afgesplitst.
[ Voor 88% gewijzigd door OZ-Gump op 20-12-2002 13:37 ]
hehe Het moet niet gekker worden OZ
[ Voor 23% gewijzigd door Triple op 20-12-2002 13:38 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Private Sub Geschouwd1_Click() Dim strSchouwer As String Dim SAP_No As String Dim Charge_No As String Dim Werk_Opdr As String strSchouwer = Forms!Aanmelden!Gebruiker SAP_No = Me.SAP_No Charge_No = Me.Charge_No Werk_Opdr = Me.Werk_Opdr DoCmd.RunSQL "UPDATE Sample SET Schouwer1 = '" & strSchouwer & "' WHERE Sample.SAP_No = '" & SAP_No & "' AND Sample.Charge_No = '" & Charge_No & "' AND Sample.Werk_Opdr = '" & Werk_Opdr & "'" DoCmd.RunSQL "UPDATE Sample SET DatumGeschouwd1 = Date() WHERE Sample.SAP_No = '" & SAP_No & "' AND Sample.Charge_No = '" & Charge_No & "' AND Sample.Werk_Opdr = '" & Werk_Opdr & "'" Me.Geschouwd2.SetFocus Me.Geschouwd1.Enabled = False Me.Geschouwd1.Locked = True End Sub |
Dit is de code die wordt uitgevoerd bij het klikken op de checkbox.
De true en false waarde van de checkbox zelf komen uit een query en als ik de checkbox aanklik is het de bedoeling dat de waarde in de tabel komt waarop de query is gebaseerd... dat zal denk ik ook wel het probleem zijn....
Het is een select query btw
Volgens mij maakt het ook niet uit of jij of een andere user dat record al gewijzigd hebt, het gaat Access er gewoon om dat het record gewijzigd is.
Als het om hetzelfde record gaat kan het toch gewoon in 1 keer, zoiets:
1
| UPDATE Sample SET Schouwer1 = '" & strSchouwer & "', DatumGeschouwd1 = Date() WHERE ... |
Anders moet je naar de recordlocking kijken en moet je Pessimistic locking gebruiken waarbij je het record al lockt op het moment dat je het selecteert in plaats van optimistic waarbij je het record pas lockt als je de wijzigingen wegschrijf.
Alleen weet ik niet of dat wel mogelijk is met DoCmd.RunSQL.
Ik heb gebruik gemaakt van de eigenschap die mij eerder de das omdeed, namelijk dat een formulier dat is opgebouwd uit een selectie query de toegevoegde data terug geeft aan de selectie query en deze op zijn buurt het record in de tabel weer aanpast.
Persoonlijk vind ik het niet echt prettig dat een selectie query ook werkt als update query, maar da's dan weer my 2 cents.
Ik heb nu dus de info die ik ook aan het record wou toevoegen ook in de selectie query gezet en vanuit daar in het formulier gezet, niet zichtbaar natuurlijk en met Me.Veld1 = date() voor de huidige datum bijvoorbeeld.
Nu wordt alles door de selectie query netjes in het record opgeslagen.....