Toon posts:

[xp] netwerkkaart wordt niet herkent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik moet voor iemand een pc opnieuw inrichten. hij was gecrashed. Er zit een netwerkkaart in die niet door xp herkent wordt en ik weet niet welke driver ik hiervoor nodig heb. De netwerkkaart kwam met @home. Er zit een RTL8139B chipset op waardoor ik dacht dat het een realtek kaart is.. maar hij herkent de drivers niet. Ook heb ik de kaart in verschillende pci sloten geduwd omdat ik weet dat realtek kaartjes hier wel eens problemen mee hebben. Op de achterkant staat heel klein LCT erop.
wie weet welke dit kan zijn?

de eigenaar van de pc is een enorme n00b en weet net het ding aan te zetten.. dus die kan me niet verder helpen.

Verwijderd

heb je wel de xp realtek driver?
zo ja in apparaat beheer het stuurprgramma bijwerken en dan niet windows xp zelf laten zoeken maar naar deze driver verwijzen, dat zou echt moeten werken

Verwijderd

en in ander systeem? klinkt meer als een stuk realtek kaartje... windows update vind ook geen drivers er voor?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het niet zo''n brak skymaster kaartje? Die kreeg ik ook bij @home, werkte voor geen meter dat kreng. Zelf sitecom kaartje ingezet en het werkt nu perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 13:09:
heb je wel de xp realtek driver?
zo ja in apparaat beheer het stuurprgramma bijwerken en dan niet windows xp zelf laten zoeken maar naar deze driver verwijzen, dat zou echt moeten werken
ik heb de driver van de site afgehaalt. Met mijn eigen pc. De andere pc komt niet op internet omdat dat via de netwerkkaart zou moeten gaan.. maar ik was er ook al aan het denken om gewoon een ander kaartje te halen..
en ik heb het via het apparaatbeheer gedaan.. en ook geprobeerd zelf te laten detecteren..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 13:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
was defect. heb hem toch maar ff in mijn eigen pc geprobeerd... heb nu een nieuwe erin gezet..

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-08 18:37
ik heb da modem ok zal kijke of ik de druvers hier heb ligge

edit:
laat maar zo te zien
Pagina: 1