[JAVA] Hoe krijg ik mijn code automatisch uitgelijnd?

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Op school moet ik met een aantal medeleerlingen aan één java-product werken, maar zij nemen het helaas niet zo nauw met het goed opmaken van de code.

Natuurlijk zou ik het handmatig goed kunnen gaan zetten, maar dan moet ik flink wat uurtjes spaties gaan deleten en tabs invoeren. En volgende week begint de pret opnieuw...

Kortom, zijn er geen scripts, applets, applicaties ofweetikwat die je code autamatisch uitlijnen? Dat zou me heel wat werk schelen! Ik zag dat mijn edit-plus wel zo'n optie heeft, maar daarmee krijg ik het ook niet voor elkaar...

Verwijderd

hier vind je wel iets nuttigs :)

Overigens kun je ook een goede Java IDE als Eclipse gebruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 13:01 ]

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 11:16
Bij ons op school hebben ze daar gelukkig al richtlijnen voor om de code zo uniform mogelijk te houden. Misschien zou je zoiets ook eens op je school moeten voorstellen. Scheelt later een hoop werk.

Pwnd

Verwijderd

indent?

Er zijn echt zat programma's om dit te doen, beetje zoeken...

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Thanks voor jullie (snelle) replies jongens.. ik kom er zo wel uit....

Ik heb me echt helemaal gek gezocht, maar de zoekwoorden 'indent' en 'java beautifier' kwamen helaas niet in m'n hoofd op....

En die richtlijnen is een leuk ideetje, maar met wisselende projectteams schiet je daar toch weinig mee op.... en als je via een remote shell je code inklopt, dan kom je met veel tabs al snel in de problemen.... dus daar zullen ze ook wel niet zoveel zin in hebben!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Mjah, ze een goede ide aansmeren is _wel_ de oplossing ;) (http://www.intellij.com/idea) en bespaart je een hoop gezeik (en 1600x1200 is altijd beter dan 80 lines console :/ )

Verder geen P&W topic ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.