het is me al gelukt om een Node omhoog te schuiven. Dit omdat er een handige methode bestaat insertBefore(...)
Maar.. nu wil ik een Node naar beneden 'schuiven', dus wisselen met die eronder. Ik ben al een eind maar strand nu... kan iemand mij ff duwtje in de goeie richting geven?
mijn 'XML bestand':
en na wat geschuivel moet het worden:
ik heb:
Maar.. nu wil ik een Node naar beneden 'schuiven', dus wisselen met die eronder. Ik ben al een eind maar strand nu... kan iemand mij ff duwtje in de goeie richting geven?
mijn 'XML bestand':
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <item id="1"> <subitem>value 1 here</subitem> </item> <item id="2"> <subitem>value 2 here</subitem> </item> <item id="3"> <subitem>value 3 here</subitem> </item> |
en na wat geschuivel moet het worden:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <item id="2"> <subitem>value 2 here</subitem> </item> <item id="1"> <subitem>value 1 here</subitem> </item> <item id="3"> <subitem>value 3 here</subitem> </item> |
ik heb:
Java:
1
2
3
4
5
| //node n bestaat al Node nNextNext = n.getNextSibling(); nNextNext = nNextNext.getNextSibling();//nog 1 verder om dáárvoor te inserten Node n2 = (doc.getDocumentElement()).removeChild(n);//Removes the child node indicated by 'n' from the list of children, and returns it. (doc.getDocumentElement()).insertBefore(n2, nNextNext); |
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.