Toon posts:

Router(s) Linken!

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje, ik heb een E-Tech Router en die heeft een upload poort. Kan ik deze router ook linken aan een andere E-Tech router? _/-\o_

Verwijderd

je zal een uplink poort bedoelen, die is bedoeld om 'm te linken aan een hub/switch. Aan een andere router kan ook maar wat is daar het nut van :?

Verwijderd

Als je dat aan de netwerk kant doet lijkt me van wel, dat is immers eigenlijk niet meer dan een hub!

Verwijderd

Moet gewoon kunnen, maar waarom koop je dan nog een router en niet gewoon een HUB?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen hubje ik heb een router en een andere vriend van me ook, we willen meer dan 4 PC;s koppelen.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat is de bedoeling hiervan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 12:38:
je zal een uplink poort bedoelen, die is bedoeld om 'm te linken aan een hub/switch. Aan een andere router kan ook maar wat is daar het nut van :?
We gaan netwerken met 6 personen, en router heeft maar 4 en we hebben geen hub vandaar dat we 2 routers willen koppelen als dat kan

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Het kan ja, als je hier over een uplink-poort heb. Moet wel een crossed utp tussen als het goed is.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Topicstarter
een klein lanpartytje houden

Verwijderd

Topicstarter
nog 1 vraag, hoe sluit je het dan aan? moet het ook in de uplink van die andere router?

• jadjong
  • Niet online
Dan moet je een crosscable tussen de LAN poorten zetten.
Niet de WAN poorten gebruiken.
uplink-uplink: cross
uplink-normaal: straight
normaal-normaal: cross

[ Voor 22% gewijzigd door jadjong op 20-12-2002 12:43 ]

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

oh, nou snap ik het, jullie 2 hebben dezelfde router met ingebouwde 4ports switch ...
Gewoon de uplink van de ene met een kabel in een gewone poort van de andere switch stoppen, maar niet de wan-poorten gebruiken!

Verwijderd

Topicstarter
en dan een UTP of crossling kabel gebruiken?
Bartjuh schreef op 20 December 2002 @ 12:53:
oh, nou snap ik het, jullie 2 hebben dezelfde router met ingebouwde 4ports switch ...
Gewoon de uplink van de ene met een kabel in een gewone poort van de andere switch stoppen, maar niet de wan-poorten gebruiken!

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 18:10:
en dan een UTP of crossling kabel gebruiken?
[...]
^^^^^^

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het mooie van een uplink poort is juist dat je geen crosslink kabel hoeft te gebruiken. Wat je doet is gewoon een straight kabel bij de ene hub in die uplink poort en bij de andere in een andere poort (niet op de WAN-aansluing, gewoon op het switch-gedeelte).

Verwijderd

als je nou twee kabelmodems neemt dan kun je via de routers de stroom bundelen tot 900kb/s daar is al es een tropic over geweest :+

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
daar zijn ook speciale routers voor , heb ik al een keer eerder in een topic gesmeten kweet ff het merk niet meer maar dat was een router met 2 wanpoorten en dan 2 keer cistron 8mbit }) = toch 16 Mbit inet :*)

Verwijderd

Topicstarter
wooo, welke met router heb je dan nodig?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 16:59

Predator

Suffers from split brain

Router heeft ingebouwde switch en dus gaat het switch <-> switch verhaal op.
Dat staat dus duideljk in de FAQ:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/19#19

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.