Zoals topic al zegt : Ik heb een linuxbak(als server met samba - firewall enz.) nou had ik laatst voor weinig geld een "Trust Multi System Printer Server"gekocht.
Dat ding ondersteunt AppleTalk, TCP/IP , IPX en NetBeui (bah) mja hij doet het goed enzow......
Onder win98 print ik nu maar ff met netbeui (for the time being) en win2k/xp met direct tcp/ip connection...
Nu d8 ik zo van mooi nou hebbik men linuxbak onderhand af.. dan voegen we die printserver gewoon toe aan samba en share ik hem zo, hoef ik meteen niet meer via netbeui te printen onder win98/95 enzow.
Maar raar maar waar lukt het niet, ik weet nog steeds niet waarom maar wat ikwel weet is dat er deze porten open staan : 21(ftp) , 23(telnet) en 515 (spooler)
9100 en 9101 niet dus, vreemd en waarom er een ftp server op draait weet ik ook niet (misschien iets mee temaken dat je via tftp je firmware kunt updaten ofzo)
Weet iemand hier iets op? of heb jij het al opgelost? of pass een link, reply aub,
thnx
There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan