Past deze koeler ook op Socket7?

Pagina: 1
Acties:

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:18
Ok het volgende is het geval: Wij hebben hier op onze TB1000 gekoeld met een Pentalpha 155, volgens XXLcases alleen voor socketA en Socket370 terwijl zn grotere broertje de Pentalpha 160 ook op socket7 past.

Pentalpha 155:
Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/big/pentalpha%20SK155.jpg
Pentalpha 160:
Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/big/pentalpha%20sk160.jpg

Maar gaat de 155 ook op socket7 passen?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

waarschijnlijk wel (ben er 90% zeker van denk ik), maar waarom zou je dat willen?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 12:24 ]

Verwijderd

klinkt logisch, maar is het ook: PROBEREN, je hebt vast nog wel ergens een oud socket 7 bordje liggen.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
try it out zou ik zeggen :),

ik heb er geen ervaring mee, maar als de afmetingen hetzelde zijn als de 160 dan moet het lukken denk ik zo

• MewBie
Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 12:24:
klinkt logisch, maar is het ook: PROBEREN, je hebt vast nog wel ergens een oud socket 7 bordje liggen.
Proberen zal iets moeilijker gaan, de P1 233MMX (uit mn sig) heeft het huidige koelblok erop vast gelijmt zitten. dus proberen gaat niet zolang Thermaltake niet heeft gemaild over een fannetje van een chromeorb (een van de bladen is eraf gevlogen :()

dus ik wil eerst weten of hj er theoretisch op zou passen zonder de core te verneuken

[ Voor 9% gewijzigd door MewBie op 20-12-2002 12:32 ]

*beeeeep*

Verwijderd

MewBie schreef op 20 December 2002 @ 12:30:
[...]

Proberen zal iets moeilijker gaan, de P1 233MMX (uit mn sig) heeft het huidige koelblok erop vast gelijmt zitten. dus proberen gaat niet zolang Thermaltake niet heeft gemaild over een fannetje van een chromeorb (een van de bladen is eraf gevlogen :()
Je zou de vriezer truuk kunnen proberen, leg 'm er een nacht in en je pakt de koeler er zomaar af. Het is mij gelukt met een gf1 toendertijd...

• MewBie
Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 12:32:
[...]

Je zou de vriezer truuk kunnen proberen, leg 'm er een nacht in en je pakt de koeler er zomaar af. Het is mij gelukt met een gf1 toendertijd...
ik zal t onthouden om m in de vriezer te leggen als hij eraf moet, maar dat kan pas als we een nieuwe fan hebben voor in onze chrome orb (thermaltake is zo traag als dikke stont met mailtjes, heb er zo langzamerhand al 5 gestuurd), zodat we de koelers kunnen switchen.

Maar zou de Pentalhpe 155 nou wel of niet op een Socket7 passen?

*beeeeep*

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Waarschijnlijk past ie wel ja, zo'n beetje elke socket A/370 koeler past op socket 7.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

de manier waarop ik haast alle socketA heatsinks op een socket7 manier schroef; zo'n ouwe clip voor de allereerste s7 koelers. Het is een soort gebogen paperclip die onder zon nokje klemt , dan door het koelblok loopt en dan aan de andere kant aan een nokje klemt

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
                (