Mail server Wishmail

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 18:02

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Een vriend van heeft een email account van Wishmail.
Wishmail is laatste over genomen door Tiscali.
Hij heeft een brief van hun gehad met de bevestiging dat hij zijn Wishmail email kon behouden.

Is er nog iemand die Wishmail gebruikt en weet wat de POP3 en SMTP server van Wishmail zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
je moet de pop servers van ticali invullen. Je kunt nl. ook met je voormalige wish-username en password inloggen op de webmail van tiscali op www.tiscali.nl

edit:
inkomende mailserver: pop3.tiscali.nl
uitgaande mailserver: smtp.tiscali.nl
heb het hier gevonden

[ Voor 40% gewijzigd door schwarzenegger op 20-12-2002 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 18:02

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
larsemenneke schreef op 20 December 2002 @ 12:17:
je moet de pop servers van ticali invullen. Je kunt nl. ook met je voormalige wish-username en password inloggen op de webmail van tiscali op www.tiscali.nl

edit:
inkomende mailserver: pop3.tiscali.nl
uitgaande mailserver: smtp.tiscali.nl
heb het hier gevonden
Bedankt, het werkt

[ Voor 43% gewijzigd door GUBO op 20-12-2002 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63275

GUBO schreef op 20 December 2002 @ 12:25:
[...]

Bedankt, maar als hij dan zijn mail binnen haalt, accepteert hij zijn wachtwoord niet.
Het wachtwoord dat hij in voert is hetzelfde als bij zijn tiscali inbel nummer.
Dat probleem heb ik ook ondervonden. Ik had vroeger een world online en gratis Wish account, maar had mijn worldonline account reeds opgezegd, lang voordat Tiscali Worldonline had overgenomen. Bij beide providers had ik dezelfde loginnaam (@providernaam was verschillend uiteraard).

Daar WISH gratis was, heb ik me daar nooit officieel voor afgemeld. Begin dit jaar begon tiscali ineens automatisch geld af te schrijven van mijn bankrekening, voor een abbonnement waar ik nooit voor gevraagd heb (Tiscali Compleet) zonder dat ik daar ooit toestemming voor heb gegeven. Ik heb Tiscali middels een aangetekende brief laten weten dat ik nooit lid ben geworden van Tiscali van hen (wel van Worldonline, maar dat abonnement had ik al lang opgezegd). Ik kreeg als antwoord terug dat ik maar moest bewijzen dat ik geen lid was en me officieel moest afmelden (waaraan uiteraard kosten verbonden waren).

Dag Jan, niet met deze gek, ik heb dat geld gewoon laten terugstorten. Een paar weken later, ontving ik een brief waarin mij gevraagd werd, waarom ik dat geld had laten terugstorten en of ik wilde schikken in de kosten (Ik zou hen geld moeten overmaken voor het beëindigen). Daarop ben ik niet ingegaan en heb daarna nooit meer iets van hen vernomen. Maar het muisje krijgt nog een staartje, ik heb aan een aantal vrienden en bekenden, waarvan ik wist dat zij vroeger ook lid zijn geweest van WorldOnline maar dat abonnement hadden opgezegd, gevraagd of zij soms ook geld afgeschreven kregen door Tiscali. Jawel, Tiscali had dat ook bij hen gedaan zonder toestemming.

Maar goed, daar ben jij niet mee geholpen. Verder met een mogelijk probleem. Ik ben dus zowel lid geweest van worldonline als Wish en Tiscali heeft waarschijnlijk mijn accountnaam geblokkeerd. (Dus ook dat gratis account van wish)

Op een pagina van Tiscali wordt inderdaad beweerd dat je je WISH mail zonder probleem kan blijven lezen. In het begin ging dat inderdaad (via een wish adres), echter, mijn wachtword klopte van de ene op de andere dag niet meer. (Kan ook blokkering door Tiscali als reden hebben)

Goed, alle mensen die ik ken hebben inmiddels mijn nieuwe mail adres, dus mij interesseert het niet of ik de Tiscali mail krijg of niet. Ik kan me echter voorstellen dat dit behoorlijk frustrerend is. Misschien dat een telefoontje naar de helpdesk wonderen doet.