Toon posts:

Pools in Flash MX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag, voor mijn werk moet ik in Flash MX een poolse tekst maken.
Dit wil ik doen door middel van copy&paste.
Maar wanneer ik een poolse tekst kopieer van de website (html) en deze plak in Flash, dan geeft hij sommige karakters niet goed weer. 8)7
Ik heb poolse fonts geinstalleerd, ook heb ik al geprobeerd me toetsenbord taal te veranderen naar pools, maar ook dit mag niet baten.

Door midden van ALT- blabla , kan ik wel de goede poolse karakters typen.
Maar omdat het grote lappen tekst zijn die in flash moeten gezet worden is dit geen optie. |:(

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen? heb al met google gezocht , maar heb niks erover kunnen vinden. Ook op de macromedia website kan ik niks vinden wat dit probleem op kan lossen.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:53
hmm in een .txt bestandje zetten en dat inladen?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op 20 December 2002 @ 12:08:
hmm in een .txt bestandje zetten en dat inladen?
ook dat is geen oplossing. omdat de flash in design zijn. hier en daar stukjes tekst...

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 12:28 ]

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 12:06:
Door midden van ALT- blabla , kan ik wel de goede poolse karakters typen.
Maar omdat het grote lappen tekst zijn die in flash moeten gezet worden is dit geen optie. |:(
gewoon ipv hier rond te hangen ff bikkelen en met de hand alle vreemde karakters verplaatsen. dom werk inderdaad maar soms is er geen andere oplossing.
You can create text in Macromedia Flash MX in any characters supported by the code page of your operating system. However, you cannot create text in Macromedia Flash MX that uses characters not supported by the code page of your operating system. For example, if you are using Macromedia Flash MX in US English for Windows, you can create text in most Western languages, but you cannot create text in Korean, because the CP1252 code page does not contain Korean characters.

You can't paste Unicode-encoded text into Macromedia Flash MX. The compiler cannot recognize Unicode-encoded text when you publish or export the document. The compiler can only recognize text in the document that is encoded in the traditional code page of the operating system running your Macromedia Flash MX application.

"You're only as good, as what you did last week."