Toon posts:

[METATAGS] Meerdere talen in een pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je in een internet pagina meerdere talen aan metatags kwijt kan? Dus bv. een engelse, nederlandse, spaanse, duitse keywords en omschrijving kan plaatsen.

Zodat zoekmachines in meedere talen kunnen indexeren. Dus op de Engelse http://www.google.co.uk engelse omschrijving en op de duitse http://www.google.de een duitse omschrijving

Als je daar een voorbeeld van hebt heel graag. Alvast bedankt!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Voor zover ik weet is dit niet mogelijk. Je zult zelf verschillende pagina's moeten maken geoptimaliseerd voor de verschillende talen, en deze los opgeven bij zoekmachines. Bij voorkeur uiteraard de domeinnaam registreren op alle verschillende extensies.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:53
Lijkt me ook het meest logisch dat als je meerdere talen hebt, je daar "aparte" sites van maakt, en dus ook aparte keywords kan gebruiken.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08-2025
Ik vraag me uberhaupt af of google wel aan de hand van metatags pagina's indexeerd. Ik heb een website die uit frames bestaat, de frames staan in de index.htm pagina gedefinieerd. In die index.htm pagina staan ook een aantal tags zoals in de HEAD sectie, zoals onderstaand voorbeeld

<META NAME="keywords" CONTENT="fiets, brommer, auto">

Je snapt dat die keywords als voorbeeld gekozen zijn. Als ik in google ga zoeken naar de combinatie fiets+brommer+auto, ech nie dat ik op mijn site uitkom.

De enige tekst waar google zich iets van aan lijkt te trekken is de tekst die in het "no-frames" gedeelte van index.htm staat.

Iemand die hier meer van kan zeggen ?

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:41

KneoK

Not in a million lightyears

Biedzjee schreef op 20 December 2002 @ 11:59:
Ik vraag me uberhaupt af of google wel aan de hand van metatags pagina's indexeerd. Ik heb een website die uit frames bestaat, de frames staan in de index.htm pagina gedefinieerd. In die index.htm pagina staan ook een aantal tags zoals in de HEAD sectie, zoals onderstaand voorbeeld

<META NAME="keywords" CONTENT="fiets, brommer, auto">

Je snapt dat die keywords als voorbeeld gekozen zijn. Als ik in google ga zoeken naar de combinatie fiets+brommer+auto, ech nie dat ik op mijn site uitkom.

De enige tekst waar google zich iets van aan lijkt te trekken is de tekst die in het "no-frames" gedeelte van index.htm staat.

Misschien dat er een paar miljoen sites zijn met fiets+brommer+auto en jouw website heel laag in de ranking staat ???

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Misschien dat zoekmachines een hekel hebben aan frames ;) Net zoals ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 20-12-2002 12:14 ]

• Biedzjee
Nou, dat denk ik niet... ik heb hele specifieke keywords gebruikt, bv m'n voornaam, achternaam, woonplaats etc. Als ik zoek op de woorden uit m'n metatags krijg ik nix te zien. Als ik echter op tekst zoek die in het noframes gedeelte staat krijg ik wel mijn URL, als enige URL nog wel :-)

[ Voor 20% gewijzigd door Biedzjee op 20-12-2002 12:18 ]

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

google zoekt geloof ik niet eens op meta keywords maar kijkt echt naar de inhoud...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, jammer dat je niet meerdere talen in de metatags van een pagina kan zetten.

Ik heb ook wel verschillende pagina's voor de verschillende talen maar als mensen naar mijn site gaan worden ze automatisch door verwezen naar de site van hun taal. Ik had alleen mooier gevonden dat ik mijn pagina kon aanmelden in meerdere met dezelfde pagina. zodat je bij zoekmachines ziet; www.mijndomein.nl ipv www.mijndomein.nl/en of www.mijndomein.nl/nl etc.

Mocht het toch wel kunnen om meerder talen in een metatag kwijt te kunnen vertel mij dat dan!

Verwijderd

Biedzjee schreef op 20 december 2002 @ 11:59:

Ja. Gewoon vergeten dat die 'keywords meta tag' bestaan heeft. Zie ook Death Of A Meta Tag

Ik heb zelf 'Google For President' in mijn keywords staan, en zelfs dat helpt niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Het kan dus niet? Meerdere talen in een metatag?

• Biedzjee
Nog eens een vraagje. Voor mijn website lijkt GOOGLE alleen te indexeren op de tekst in de index.htm pagina. Ik heb de afgelopen twee maanden, twee heel verschillende texten gehad in die pagina. Nu valt het mij op dat als ik naar m'n website zoek in Google, dat de ene week de oude tekst "onder" mijn website-title in google staat, en de andere week staat de huidige tekst erbij.... Vaag.... :? Ik weet niet of het precies iedere week anders is hoor, maar het is wel met tussenpoos van een paar dagen.

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57
Biedzjee schreef op 23 December 2002 @ 13:11:
Nog eens een vraagje. Voor mijn website lijkt GOOGLE alleen te indexeren op de tekst in de index.htm pagina. Ik heb de afgelopen twee maanden, twee heel verschillende texten gehad in die pagina. Nu valt het mij op dat als ik naar m'n website zoek in Google, dat de ene week de oude tekst "onder" mijn website-title in google staat, en de andere week staat de huidige tekst erbij.... Vaag.... :? Ik weet niet of het precies iedere week anders is hoor, maar het is wel met tussenpoos van een paar dagen.
Als je in je site gebruik maakt van index.htm?var1=bla oid gebruikt slikt google dat volgens mij niet, anders zou ik niet weten waarom hij alleen de indexpagina indexeert.

Verder indexeert google vaak een beetje vaag, maar je zou kunnen proberen om de revisit en de expires metatags te gebruiken, maar ik denk dat dat ook niet werkt bij google :(
Pagina: 1