MotherboardM temp weergave onjuist????

Pagina: 1
Acties:

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
ik heb een probleempje met m'n temps, mijn AMD 1800+ is nou geclocked op 2100+, tot nu toe redelijke score maar als ik motherboard monitor 5 aanzet moet je aangeven wat voor temp sensor je hebt en dan heb je de keuze uit 4 verschillende.

bij de eerste 2 gaf die toen 0 graden aan en bij de derde 38 graden (niet gestressed) en bij de laatste wordt die 137 graden 8)7

die laatste is natuurlijk beetje hoog maar 38 graden lijkt me dan weer een beetje weinig, want toen mijn nieuwe kast (binnenkort pics) nog geen fan aan de zijkant had stond de zijkant gewoon open en toen gaf m'n temp proggie wat bij m'n moederbord zat 50 graden aan ??? ((ben proggie kwijt, vandaar MM5))

iemand enig id of MM5 maybe niet de goeie temps weergeeft of maakt die fan in m'n zijpaneel zoveel uit?? (12 graden)

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
maja daar klopt idd geen zak van.

Je moet ff snel rebooten en in je bios kijken welke temp er staat. Ik heb ook dat 1 sens 11c zegt, 1 doet 127 en 1 is goed, die geeft mijn cpu temp 31C weer

Verwijderd

Niet rebooten, flink stressen, dan meteen op de reset knop drukken en dan 2 tot 10 graden bij de temp optellen. Als je pc niet zo snel in de bios komt moet je er meer bij optellen.

Stressen is:
8 uur alleen maar BurnK7

Niets meer, niets minder!

En dat progje is toch wel te vinden op de site van MSI? Ik heb geen MSI mobo dus kan ff niet meer op de naam komen, maar dat progje van MSI is wel heel standaard.

Verwijderd

niets meer niets minder? hoe dat zo?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 11:57:
Niet rebooten, flink stressen, dan meteen op de reset knop drukken en dan 2 tot 10 graden bij de temp optellen. Als je pc niet zo snel in de bios komt moet je er meer bij optellen.

Stressen is:
8 uur alleen maar BurnK7

Niets meer, niets minder!

En dat progje is toch wel te vinden op de site van MSI? Ik heb geen MSI mobo dus kan ff niet meer op de naam komen, maar dat progje van MSI is wel heel standaard.
Of je neemt een DPC Progje :) :)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Kijk ook even in de compatibility lijst van MBM 5.
Ik kan geeneens een cpu temp zien van m'n cpu op m'n BD7II-Raid :( :r
(dit ligt aan het moederbord zelf!!)

[ Voor 18% gewijzigd door Gman op 20-12-2002 13:32 ]

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

kijk anders ff in sisoft sandra, daar staan ook de temps in als je kijkt bij de specs van je mobo :)

Still King

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
hmm heb ondertussen een cd'tje van een maar geleend die hetzelfde moederbord heeft, proggie deraf gehaald en blijkbaar deed MM5 het toch goed want dat progamma'tje wat der bij zit geeft precies dezelfde temps aan...

beetje vreemd met zo jopie goedkopie koeler maarja, als die 2 proggies het aangeven en m'n bios ook dan zal het wel kloppen

tnx voor de hulp i.i.g.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Pagina: 1