[@home] modem kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 16:17
Ik kwam net thuis, startte m'n systeem op, maar kreeg geen internetconnectie.

Dus ik ff naar m'n netwerkkaartje kijken, kreegie een IP toegewezen, dit was 192.168.100.(nog iets), dit is dus duidelijk een ip toegewezwen door het kabelmoden, en niet door @home.

Dus ik mn modem (surfboard) checken, hattie geen verbinding, dus ik reset dat ding (kabel er 20 sec uit en er weer in), eerste lampje gaat branden (power), tweede gaat branden (receive), maar de 3e (send) blijft knipperen.

Dus ik @home helpdesk bellen, na een lulverhaal van een half uur meende die gast dat m'n modem naar de klote is ;( nouwja, dan maar een nieuw, maar nu krijg ik binnen 5 (!!!) dagen een telefoontje voor een bepaalde check :? 5 DAGEN!!

Dat betekent 5 dagen geen internet ;(

Maar nu dacht ik, als ze nog moeten checken, is het nog niet zeker dattie kapot is, dus zijn er misschien tweakers die weten wat ik kan proberen??

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 23:46
Niet lullig bedoeld, vijf dagen, plus kerst erbij, wordt al bijna 2003! Maar is het ding niet gewoon software aan het updaten? Vind het vooral raar dat die wel received maar niet send, meestal is het toch anders om als die het niet meer doet?

no comment

• Solomon
Martinus schreef op 20 december 2002 @ 11:47:
Niet lullig bedoeld, vijf dagen, plus kerst erbij, wordt al bijna 2003! Maar is het ding niet gewoon software aan het updaten? Vind het vooral raar dat die wel received maar niet send, meestal is het toch anders om als die het niet meer doet?
Nou, als je zo'n ding reset, gaan van boven naar beneden de ledjes langzaam aan (en alsie ermee bezig is knippert het ledje), dus hij blijft daar steken ;(

PS
Ik kan dus wel een restitutie van de abonnementsgelden vragen als ik langer dan 48 uur offline ben door hun schuld, maar het gaat me er ff niet om dat ik ervoor betaald heb, ik wil gewoon lekker internetten, online gamen enz.

Ik zit nu via mn isdn lijntje te internetten ;( ;(

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is er niet gewoon een storing in jouw gebied?

Wat je eens moet doen is de kabelmodem er voor langere tijd uittrekken (1 uur ofzo), en hem dan eens terugprikken, kijken wat-ie dan doet. Wil nog wel eens helpen.

Virussen? Scan ze hier!

• Solomon
wildhagen schreef op 20 december 2002 @ 11:55:
Is er niet gewoon een storing in jouw gebied?

Wat je eens moet doen is de kabelmodem er voor langere tijd uittrekken (1 uur ofzo), en hem dan eens terugprikken, kijken wat-ie dan doet. Wil nog wel eens helpen.
Volgens de man aan de telefoon was er geen storing, en er zijn momenteel geen mensen uit de buurt die ik kan bellen (vanavond pas).

Maar ik zal hem eens langer uittrekken, bedankt :)

• Shakespeare2000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 16:46
@Home heeft ook wel eens van die trekjes... Op de een of andere manier zou ik het MAC-adres in hun database hebben veranderd, want hun zouden dat niet gedaan hebben. Het probleem kwam uiteindelijk boven water toen een monteur een loopback-test deed en erachter kwam dat het Mac-adres anders was als dat wat er op het papier (van @Home)stond. Hij kreeg een adres xx.6f.xx (weet het niet meer precies) en dat had xx.5F.xx moeten zijn. De helpdesk zei steeds dat het modem offline stond. Ja duh, het verkeerde adres ingeven... En hierdoor dus anderhalve week geen internet gehad... :(

[ Voor 6% gewijzigd door Shakespeare2000 op 20-12-2002 12:17 ]

The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!

• Solomon
wildhagen schreef op 20 December 2002 @ 11:55:
Thx man, you are god :P

Hij werkt weer :) :) :*)

Glukkig :) Had hem vanmorgen uit het stopcontact getrokken, en zonet weer ingeplugd (was ff weg in de tussentijd), en nu doetie het weer :) :)

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

ALs jij zo'n surfboardje hebt is het inderdaad een signaal probleem het knipperen van send wil niets anders zeggen dan dat het modem geen signaal kanzenden(upstream). MEt een signaal meting is dat perfect te checken

Oeps te laat maar het is iig zo dat het surfboard modem dmv knipperlichtjes aangeeft waar het fout gaat.. De grtn

[ Voor 23% gewijzigd door maontje op 21-12-2002 02:40 ]

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Pagina: 1