Koffie in monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 17:14

Deem

Ontcijfer mij!

Topicstarter
Ik kwam vanmorge met mijn duffe kop :z op mijn puinhoop-kantoor aan, was ik al mijn papieren vergeten. Toen ik ff snel de bonnen van het rek wilde pakken, vloog er een beker halfvolle koffie over mijn monitor! :( Hij stond aan en het deed hem niet echt goed. Alles meteen uitgetrokken! tja, mijn vraag is wat ik nu met die monitor moet doen. Kan ik hem nog schoonmaken ?

"May our framerates be high and our temperatures low."

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Openmaken, uitkijken voor de spanning die er nog opstaat ( Ja, de stekker is er uit en toch staat er nog spanning op ). Schoonmaken, laten drogen, aanzetten.

Just as Good

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-08 12:13
Goed en lang (vooral lang!) laten drogen! Daarna gewoon proberen aan te zetten! :)

Bij mijn Iiyama is er ook al wel eens regenwater in gekomen, na wat opdrogen deed ie het weer :) Succes!

Verwijderd

uitlaten voor een dagje, en dan rustig openmaken en dan de rest weghalen met een schone doek. Kijk wel uit voor stroomschokken

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Topicstarter
Swop1200 schreef op 20 december 2002 @ 11:32:
Goed en lang (vooral lang!) laten drogen! Daarna gewoon proberen aan te zetten! :)

Bij mijn Iiyama is er ook al wel eens regenwater in gekomen, na wat opdrogen deed ie het weer :) Succes!
Jah, water is iets anders dan koffie. In de koffie zat suiker en melk en ik denk dat mijn monitor dat niet lekker vind :| .

Btw, heb de monitor op zijn kop gezet zodat hij de resten koffie uit kan spugen en hij het niet verder inslikt. maandag maar eens even opendraaien en kijken of hij nog te reanimeren is.

[ Voor 19% gewijzigd door Deem op 20-12-2002 11:37 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Denk niet dat hij het nog lang zal doen. Ik heb eens op een stageplaats een volle mok koffie over een nieuwe laptop (had hem net uit de doos gehaald) gegooid. Heb dat ding meteen uit elkaar gehaald en twee dagen op de verwarming laten staan. Toen ik hem daarna weer aanzette deed hij het tot mijn opluchting, maar een week later kreeg ik te horen dat hij alsnog overleden was. Koffie is een gemeen goedje, heel wat anders dan water inderdaad, dan helpt drogen nog wel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Koffie is wel heel wat anders, als koffie opdroogt dan blijft er een soort dikke drab over, integenstelling tot water wat mooi weggaat.

Op laten drogen en proberen maar de kans zit denk ik onder de 50% dat hij het gaat doen. :{

Verwijderd

De hoofdvraag is: zat er melk en suiker in? Indien ja, dan is het probleem al een stuk moeilijker, en moet je direct aan (laten) reinigen. Zwarte koffie is minder vervelend.

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Topicstarter
Jep, melk en suiker :(

Verwijderd

koop een nieuwe.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
zeg dan fucking niks... |:(

Verwijderd

hoe zo melk geleid geen stroom volgen mij en suiker ook niet zijn bijde molculaire stoffen als het nu zout geweest zou zijn dan gaat het mis.

optie 1:maar de moinitor is toch van de baas zet hem gewoon maandag aan doet ie ut niet bel it beheer ofzo.

optie 2:maar is de moinitor van jezelf dan zou ik hem open maken [voorzichtig] en hem schoon maken met wattestaafjes en alchol. en dan laten drogen en dan aanzetten.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 16:46:
hoe zo melk geleid geen stroom volgen mij en suiker ook niet zijn bijde molculaire stoffen als het nu zout geweest zou zijn dan gaat het mis.

optie 1:maar de moinitor is toch van de baas zet hem gewoon maandag aan doet ie ut niet bel it beheer ofzo.

optie 2:maar is de moinitor van jezelf dan zou ik hem open maken [voorzichtig] en hem schoon maken met wattestaafjes en alchol. en dan laten drogen en dan aanzetten.
alcohol?! op elektronica? niet doen 8)7

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Over die suiker> Ik heb eens icetea over mijn laptop gekregen, en de suiker die in de icetea/koffie zit gaat vreten aan de solderingen op je printplaten, dat is het voornaamste probleem.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 23:30
een collega heeft een keer koffie met suiker over zijn toetsenbord heen gegooid..
na een dag waren de toetsen niet meer in te drukken.... terwijl ik meteen het toetsenbord onder de kraan heb gedaan

Verwijderd

een nieuwe monitor kost een paar honderd euro. een reparatie (indien mogelijk) nog minder. dan ga je hem toch niet zelf open maken met het risico dat je een condensator oid aanraakt en meteen gefrituurd wordt?

• Wijnbo
  • Laatst online: 14-08 21:33

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Koffie over monitor= 9 van de 10 gevallen een nieuwe monitor (en nieuwe koffie :+ )
Je kunt proberen schoon te maken, maar kijk uit voor de hoge spanning die op de monitor blijft staan...(ook als de stekkerd dr uit is, werkt net als bij een tv)

Verwijderd

Mooya schreef op 20 December 2002 @ 19:13:
een collega heeft een keer koffie met suiker over zijn toetsenbord heen gegooid..
na een dag waren de toetsen niet meer in te drukken.... terwijl ik meteen het toetsenbord onder de kraan heb gedaan
De truuk is dat je hem helemaal uit elkaar moet halen. Dan zie dat er een soort " stapeltje zacht plastic printplaatjes" (vergeef me de techno-n00b babbel: ik probeerde ook maar wat uit) met contactpuntjes in zit. Die zul je uit elkaar moeten halen en heel voorzichtig schoon moeten maken/weken. Daarna opdrogen, en als je mazzel hebt doet ie het nog (zoals bij mijn laptop). Het is een hoop werk , maar het was het wel waard voor mijn oude VAIOotje.

Verwijderd

Hmmja, dit soort dingen komt best vaak voor eigenlijk. Mijn stiefvader had een laptop maar daar heeft een kat een lekkere dikke haarbal op gelegd. Die laptop is nu vergane glorie zal ik maar zeggen. Ik heb wel eens een keer een artikel gelezen van iemand die had over zijn msx(oudje) cola gegooid. Na alles uit elkaar gehaald te hebben en schoongemaakt heeft hij het goed laten drogen, zo'n 2 weken geloof ik en daarna weer in mekaar gezet en hij deed het weer. Het is dus mogelijk, maar helemaal uit mekaar halen ontkom je gewoon niet aan. Wel idd ff chekke of er helemaal geen spanning meer op staat en statische elektriciteit vermijden. SUCC6

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Je kunt het schoonmaken doen met gedestilleerd water of van die 'lucht'-spuitbussen. Als het even kan ook niet op de verwarming maar bij de airco.

Localhost is where the heart is

• Scorpio_UT
  • Laatst online: 09-08-2021

Scorpio_UT

Computerwiz

Als je marcel hebt doet ie het nog, maar zoals de andere al zeggen goed schoonmaken en met gedestilleerd water. Vooral op letten dat je alle suikerresten goed weghaald en als het goed is zit er op de print een transistor die houdt je stroom vast kijk daar uit voor stroom stoten.

succes

JB

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
gebruik anders de search even iemand heeft wel eens eerder bier / koffie over de monitor heen gehad volgens mij hebben die hun monitor niet kunne redden :/

Tweakers Discord

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-04 11:57

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Ik zou de monitor naar een (TV) reparateur brengen kijken of ze 'm daar schoon kunnen maken voor je, daar hebben ze ook alle tools

suc6 in ieder geval

* offtopic Gooi er wat whisky achteraan, gezellige kerst voor de monitor ;)

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Topicstarter
Thnx, allemaal joh! ik ben nu aan het genieten van mijn vakantie en als ik terug ben op mijn werk (ben stagaire systeembeheerder) dan zal ik er nog eens naar kijke.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:04

talin

ES-MA

naimed schreef op 22 december 2002 @ 01:44:
Thnx, allemaal joh! ik ben nu aan het genieten van mijn vakantie en als ik terug ben op mijn werk (ben stagaire systeembeheerder) dan zal ik er nog eens naar kijke.
mag ik vragen waar je werkt want dan kan ik alvast een nieuwe monitor gaan bestellen >:)

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Topicstarter
talin schreef op 22 december 2002 @ 02:10:
[...]

mag ik vragen waar je werkt want dan kan ik alvast een nieuwe monitor gaan bestellen >:)
hahahah, nou vooruit dan, werk bij Xerox document house.

• iznogood
  • Niet online
Ben je alweer op je werk of niet ?

Just as Good

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Topicstarter
dinsdag joh, dinsdag... :(

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Topicstarter
Joepie! Hij leeft weer! Na twee weken te hebben gestaan is hij herrezen! :Y) hij doet het weer als vanouds. iedereen weer blij :)

Verwijderd

ik dacht echt dat ie kapot was

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 12:48:
Nou, anders ik wel...! :+

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Topicstarter
Ik had de hoop ook al opgegeven. maarja zo zie je maar. Een halve beker koffie KAN een monitor overleven als je hem maar lang genoeg laat staan.

Verwijderd

Een voordeel heb je : Je word s'ochtends lekker wakker door de geur van "verse" warme koffie :o

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik vind het aan de ene kant een beetje raar dat jij een nieuwe moet bestellen?... moet IT dit niet doen voor jouw?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• iznogood
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 12:48:
Dankzij onze goede zorg :) Nu moet je uitdelen !!! :)

Just as Good

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Topicstarter
The Real Falcon schreef op 08 January 2003 @ 11:14:
Ik vind het aan de ene kant een beetje raar dat jij een nieuwe moet bestellen?... moet IT dit niet doen voor jouw?
Loop daar stage joh, en daar is in en uitgifte van hardware en software een van mijn taken. Dus als er iets kapot is moet ik een vervangend onderdeel bestellen, dus ook mijn eigen monitor :) . Dat hoef ik zelf gelukkig nie te betale :D .

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ah! :) ... dan heb ik niks gezegd..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

afspoelen met water en dan laten drogen?

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Topicstarter
D-RiSe schreef op 08 January 2003 @ 14:28:
afspoelen met water en dan laten drogen?
Hij werkt al :O . dit draadje kan wat mij betreft dicht.

Verwijderd

gaat idd nergens meer over nee :o
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.