Ik heb een probleempje met een windows-98 laptop die op een klein bedrijfsnetwerk draait. Het onding (dell inspiron 3500) zit via een D-link ethernetkaartje aangesloten op het LAN. Het LAN zelf zit via een SMC-firewall op een ADSL-verbinding, maar wat ik ook probeer, het ding wil geen verbinding met het internet maken, terwijl een vijftal andere pc's daar geen problemen mee hebben
Tevens ziet het systeem het netwerk niet ...
Maar op een gedeelde printer die op de firewall zit kan er wel geprint worden vanaf de laptop, dus er is wel degelijk netwerkverkeer...
Ik heb al mijn beperkte kennis gebruikt, maar het resultaat blijft hetzelfde : geen internet of LAN. Alle tips die ik vond op het net, heb ik nagekeken. De dingen die ik geprobeerd heb :
- andere netwerkadapter (geen effect)
- netsetup.exe (loopt vast)
- aangesloten rechtstreeks op de firewall (geen effect)
- ...
Ik weet dat deze post voor de meeste mensen hier misschien belachelijk simpel is, maar ik hoop dat er mij toch iemand kan helpen.
Met dank,
Maar op een gedeelde printer die op de firewall zit kan er wel geprint worden vanaf de laptop, dus er is wel degelijk netwerkverkeer...
Ik heb al mijn beperkte kennis gebruikt, maar het resultaat blijft hetzelfde : geen internet of LAN. Alle tips die ik vond op het net, heb ik nagekeken. De dingen die ik geprobeerd heb :
- andere netwerkadapter (geen effect)
- netsetup.exe (loopt vast)
- aangesloten rechtstreeks op de firewall (geen effect)
- ...
Ik weet dat deze post voor de meeste mensen hier misschien belachelijk simpel is, maar ik hoop dat er mij toch iemand kan helpen.
Met dank,