Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
E_WARNING
Warnings are printed by default, but do not interrupt script execution. These indicate a problem that should have been trapped by the script before the call was made. For example, calling ereg() with an invalid regular expression.
Is dit niet af te vanden door include in een if() statement met ereg() op te nemen?
Ai stom

werkt natuurlijk noooooit

[ Voor 10% gewijzigd door J_Davelaar op 20-12-2002 11:21 ]
Was ik maar een punt dan was ik het einde
okJ_Davelaar schreef op 20 December 2002 @ 11:20:
include geeft een warning af;
E_WARNING
Warnings are printed by default, but do not interrupt script execution. These indicate a problem that should have been trapped by the script before the call was made. For example, calling ereg() with an invalid regular expression.
Is dit niet af te vanden door include in een if() statement met ereg() op te nemen?
Ai stom![]()
![]()
![]()
werkt natuurlijk noooooit![]()
![]()
![]()
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
ja dat zou kunnen. Maar ik meen te herrineren dat ik thuis vroeger hier helemaal geen last van had.J_Davelaar schreef op 20 December 2002 @ 11:22:
Ander idee.
Is het mogelijk om een variabele in het in te voegen bestand te zetten en daar op te controleren na de include?
Maar het klopt dat er geen error gegeven wordt. Dat wordt ook vermeld als je kijkt op php.net bij include. Er wordt alleen een warning gegeven. Ik weet niet of dat nieuw is of zo.
Was ik maar een punt dan was ik het einde
Eromheen coden is ook een beetje onzinnig.
ik gebruik include, maar een collega van mij heeft hetzelfde probleem en die gebruikt doorgaands require.Bosmonster schreef op 20 December 2002 @ 11:43:
je gebruikt wel require() ipv include() ?
Ik zie je punt, maar echt helpen doet het hier niet.include() produces a Warning while require() results in a Fatal Error. In other words, don't hesitate to use require() if you want a missing file to halt processing of the page. include() does not behave this way, the script will continue regardless. Be sure to have an appropriate include_path setting as well.
[ Voor 44% gewijzigd door me1299 op 20-12-2002 11:45 ]
Zoals je hier kan zien:
http://vulcanus.its.tudelft.nl/acm/test/include.php
dit is m ja.Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 11:56:
error_reporting(E_ALL);
Of in je `php.ini` zoeken naar `error_reporting`.
Standaard staat ie in je php.ini op E_ALL & E_NOTIFY (d8 ik, is lang geleden), maar moet alleen op E_ALL
[ Voor 3% gewijzigd door Altaphista op 20-12-2002 12:23 ]
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Altaphista schreef op 20 december 2002 @ 12:22:
dit is m ja.
Standaard staat ie in je php.ini op E_ALL & E_NOTIFY (d8 ik, is lang geleden), maar moet alleen op E_ALL
Onzin, met E_ALL & ~E_NOTIFY krijg je ook de meldingen wel.
Zie mijn voorbeeld hierboven.
Verwijderd
Ik raad je btw aan om E_ALL alleen aan te zetten op je testserver (als je die hebt) want het ziet nogal lelijk uit als je zoiets in je echte site krijgt.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 12:44 ]
Voor dergelijke configuratieproblemen kun je altijd het beste even door je phpinfo() heenwandelen.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz