[WD80GB]Stop - NtFS.sys, kapot?

Pagina: 1
Acties:

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 06:47
Ik heb een WD 80GB schijf hier, maar sinds gister doet ie niks meer, als ik ervan probeer te booten krijg ik ene blauw scherm, met Stop - NTFS.SYS en doet ie niks meer, ooik niet al sik hem in een andere pc hang.

Ik heb hier o een ouwe schijf windows XP gezet, maar als ik die 80GB erbij hang, krijg ik weer dat blauwe scherm, er staan 4 partities op, 1 home partitie met windows xp, en 3 met spellen, muziek en films. ik zou graag mijn spullen bewaard zien blijven.

ik heb al de 1ste partitie (windos xp) geloosd, maar ik krijg nog steeds dat blauwe scherm.

ik heb al eerder problemen gehad met deze schijf, spontane fouten/reboots enz. dus ik ga hem ook terugsturen (Alternate) maar ik zou wel graag mijn data willen houden. iemand een id hoe ik dat kan doen?

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Booten met bootdisk naar dos, die andere 80 Gig erbij hangen en dan xcopy. Je moet wel eerst een proggy hebben die NTFS partities kan lezen onder dos.

Just as Good

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie hierboven :)

Het probleem kan overigens zoveel oorzaken hebben. Harddisk is gaar (kun je controleren met tooltje van HDD fabrikant, zie de OM FAQ), bekabeling zit niet helemaal lekker (aandrukken, doublechecken), voeding begint brakjes te worden (als ik jouw systeemspecs tot zover zie, dan zou ik een minstens 350W voeding erbij dromen).

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 20-12-2002 11:07 ]

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
*

[ Voor 100% gewijzigd door iznogood op 20-12-2002 11:28 . Reden: Niks gezegd ]

Just as Good

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 06:47
ik heb een 350W voeding, dus daar ligt het niet aan, hele pc is 3 maanden oud.

ik heb met een set rescue diskettes van partition magic de partities kunnen bekijken, en kwam erachter dat de partitie met games een CRC error heeft, dat ik deze partitie kwijt ben is niet zo heel erg, de andere zijn gelukkig gespaard gebleven en ik ben daar nu een backup van aan het maken..

ik had ook nog een zooitje bestanden op mijn home partitie staan, maar die heb ik geloosd en opnieuw geformatteerd, is dit terug te krijgen met lost & found oid?