Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Leuke LCD maar ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hier op de mod site zijn er genoeg topics over LCD's en aansturingen....
en daar kun je genoeg informatie mee krijgen, over je systeem... ;)
maar ik vroeg me af of iemand weet of het mogelijk is om je Harddisk te monitoren doormiddel van LED's..
De meeste HD's zijn intelligent, nu zou het mogelijk moeten zijn volgens mij om een led voor de power te hebben een led voor aktieviteit en een voor als er een storing is... als je dan meerde harddisks hebt kun je meteen de status zien van iedere HD...
Iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 10:48 ]

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 21:33

Dennizz

pc-70 mod in progress!

geen flauw idee...

je kunt eens op zoek gaan naar informatie over die hd's en of er iets te vinden is over hoe de status van de hd opgevraagt wordt in de hd...of hoe deze uitgezonden wordt...

dan ben je al een heel eind verder :)

btw: je topic title is erg onduidelijk

Verwijderd

Topicstarter
hmm, je hebt gelijk, kon wel iets beters verzinnen, ik geloof nie dat ik de naam nog ken veranderen...

Verwijderd

Topicstarter
ben ook nog maar een newbee :P

Verwijderd

Pfff ik zou het niet weten :?
Maar je wil dus stopverf matig (software 8)7) op het lcdtje alle hdd's info zien :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 11:05:
Pfff ik zou het niet weten :?
Maar je wil dus stopverf matig (software 8)7) op het lcdtje alle hdd's info zien :?
nee door middel van LED's... ff opnieuw lezuh... :*)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 11:20

voodooless

Sound is no voodoo!

Denk niet dat dat zomaar, zonder software kan. Je kunt namelijk op de pinnetjes van de ide connector niet zien als er een error optreed. Power is niet lastig, en activiteit is ook nog wel te doen. Stroring wordt wel erg moeilijk zonder software.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:47
Tegen de tijd dat je op het ledje ziet dat er een storing is, heb je dat zelf ook wel door...
Verder is het misschien heeeeeel misschien mogelijk met een Firmware flash (er zijn toch wel reserved pins op een IDE-connector, en anders zijn die er ook nog op de HD zelf (bij mij wel)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

scsci disks hebben soms daar al wel connectors voor toch?

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 22:15
zou zeggen, ga bij de fabrikanten van je schijven bedelen om de schema's en technische documentaties...

Wie wat soldeerd die heef took wat moet je maar denken

I can see clearly now, the brain is gone...

Pagina: 1