Toon posts:

[win2k server] Terminal services

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet bij een klant van mij 2 locaties met elkaar verbinden. Dus ik denk ik gebruik daar terminal services voor. Nou werkt allemaal perfect.

Echt een goeie oplossing voor het probleem dacht ik.
Nou die klant draai dus het programma intraMED. Dit programma draait op een pervasive database engine. Ik ken dit hele programma niet. Maar nu het volgende. Op de clients draait het allemaal goed. Op de server draait het ook goed. Maar als ik inlog met terminal services vanaf die andere locatie dan krijg ik een btrieve foutmelding 3020. Nu heb ik ff gegooglet en kwam dit tegen:

3020 Record Manager Inactive

maar als ik dus op de server intramed start krijg ik deze foutmelding niet? Imeand enig idee hoe ik hier nou weer iets van kan maken?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 10:06:
Ik moet bij een klant van mij 2 locaties met elkaar verbinden. Dus ik denk ik gebruik daar terminal services voor. Nou werkt allemaal perfect.

Echt een goeie oplossing voor het probleem dacht ik.
Nou die klant draai dus het programma intraMED. Dit programma draait op een pervasive database engine. Ik ken dit hele programma niet. Maar nu het volgende. Op de clients draait het allemaal goed. Op de server draait het ook goed. Maar als ik inlog met terminal services vanaf die andere locatie dan krijg ik een btrieve foutmelding 3020. Nu heb ik ff gegooglet en kwam dit tegen:

3020 Record Manager Inactive

maar als ik dus op de server intramed start krijg ik deze foutmelding niet? Imeand enig idee hoe ik hier nou weer iets van kan maken?
je gebruikt toch een vpn verbinding voor het koppelen van 2 locaties :?
of ben ik nu weer raar bezig :?

hoe doe je dat dan met je terminal services (neem je de server over, en start je dat het programma :?)

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 23:55

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

In welke mode gebruik je TS? Remote Admin of Application mode?

Daarbij heb ik zelf ook wel 'ns wat resource problemen gehad met TS. Je zou eigenlijk van intraMED even moeten achterhalen of er meer mensen zijn geweest met dit probleem. Niet elk programma is namelijk direct TS-compatible. :)

En wat AMD-er hiebroven zegt is inderdaad waar. Je kan beter een VPN maken en dan bijvoorbeeld intraMED op de client draaien en alleen die Database op de server zetten. Het is veilig, en bovendien heb je niet de overhead aan dataverkeer van TS.

Mocht je alsnog TS willen gebruiken, maar intraMED blijkt dit niet te ondersteunen, dan kan je het best Citrix met ICA gebruiken. :)

[ Voor 12% gewijzigd door mOrPhie op 20-12-2002 10:21 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

mOrPhie schreef op 20 december 2002 @ 10:18:
Mocht je alsnog TS willen gebruiken, maar intraMED blijkt dit niet te ondersteunen, dan kan je het best Citrix met ICA gebruiken. :)
Als het onder TS al niet draait, zal citrix er ook weinig aan kunnen doen, ben ik bang.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik terminal services in application mode. Verder gebruiken sommige WS ook terminal services omdat ze ietwat verouderd zijn... :(
dan praat ik over p1 100 mhz.

• Giorito
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 15:40
Het kan zijn dat de users te weinig rechten op de TS, probeer domainusers lid te maken van de lokale power users group en kijk of het dan wel werkt

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat moet dan toch iets met rechten te maken hebben, denk ik. Ik heb met Pervasive trouwens wel vaker vreemde dingen meegemaakt, dat je bijvoorbeeld tabellen in een remote database niet kan wijzigen tenzij je toegang hebt tot de fysieke bestanden (door in te loggen op de share) bijvoorbeeld.
En anders zou ik eens contact opnemen met de fabrikant van het programma (intramed dus), misschien dat die je wat meer kunnen vertellen over terminal services compatibiliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm. oke ik ga nog even het een en ander proberen. Bedankt zover in ieder geval.
Ik bel IntraMED zowieso wel ff.

Verwijderd

Topicstarter
Goed na dik een maand verder te zijn heeft intraMED dus laten weten dit probleem niet op te kunnen lossen. Ik zal nog ff de punten neerzetten:

Ik draai op de server btrieve workstation engine en pervasive SQL 7
Als ik intramed direct start dan krijg ik geen melding en kan ik gewoon het programma in.

Als ik het start vanaf een client met terminal services dan krijg ik error 3020
Ik heb al iemand gesproken die verandereringen aanraad in het bestand BTI.INI, maar hij wist het ook niet precies.

hier een voorbeeld van mijn BTI.INI:

[Btrieve Requester]
Splash Screen=Yes
[Microkernel Router]
Local=Yes
Requester=Yes
Thunk=Yes
[Scalable SQL]
Local=Yes
Requester=Yes
Thunk=Yes
allow callbacks=Yes
tasks=10
logins=10
[Scalable SQL Engine]
max expression length=4096
external sort path=C:\WINNT
[Btrieve Client]
trnfile=C:\WINNT
[Btrieve]
local=No
Thunk=Yes

Iemand enig idee wat ik hier nog mee kan?

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu weer 3 weken verder en ben het probleem te boven.
Ik zal het hier even posten voor mensen die eventueel ooit nog zoeken naar de oplossing:

upgrade naar pervasive server 2000i met service pack 4 doet ut um (hoger mag ook)

hiervoor had pervasive geen TS ondersteuning.
Pagina: 1