Toon posts:

[Exchange] mail naar .ee domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hetvolgende: sinds een paar dagen kan ik geen emails meer sturen naar een aantal domeinen eindigend op .ee (neti.ee - future.ee)
Gebruik hier Exchange Server 5.5, met outlook.

Hetvolgende krijg ik terug als foutmelding
----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<xxx@neti.ee>
(reason: 555 <localhost.localdomain>: Helo command rejected: Your server is configured in error. Please assign it a proper host and domain name.)

----- Transcript of session follows -----
... while talking to zen.estpak.ee.:
>>> HELO localhost.localdomain
<<< 555 <localhost.localdomain>: Helo command rejected: Your server is configured in error. Please assign it a proper host and domain name.
>>> QUIT
<<< 421 Error: too many errors
554 5.0.0 Service unavailable
Dit gebeurd alleen bij adressen met deze extensie
Dit: "Please assign it a proper host and domain name", moet je alleen doen wanneer je helemaal geen mail kan versturen, en overal deze melding op krijgt, lijkt me.
Wanneer ik buiten het bedrijf om mail verstuur, dus gewoon via persoonlijke webmail (xs4all), gaat het zonder problemen.
Misschien andere oplossingen? Meer info nodig

[ Voor 22% gewijzigd door Koffie op 20-12-2002 11:21 . Reden: Typozzz ]

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Het ligt niet aan de .ee-domeinextensie maar aan het feit dat ze daar nieuwe/andere software hebben geïnstalleerd die (zoals je kan lezen) de manier waarop de SMTP 'client' van Exchange zich bekend maakt niet pikt. En terecht. Je moet zorgen dat Exchange de echte naam van de computer gebruikt. Heel misschien kan je de C:\WINNT\SYSTEM32\HOSTS (was het toch?) file aanpassen. Dit kan andere dingen weer stukmaken.

Succes. :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Waarschijnlijk kan de ontvangende server er niet tegen dat jouw server zich bekend maakt met localhost.localdomain Dus dat zou ik eerst eens wijzigen.

Verwijderd

Topicstarter
Met de kans dat ik straks naar niemand meer kan sturen? :(
We zijn blijkbaar ook het enige bedrijf dat problemen heeft met dit bedrijf. Toch raar. Er worden per dag zo'n 100.000 emails verstuurd, waarvan alleen dit gedeelte niet aankomt. Dan zou je toch denken dat zij een probleem hebben.
Heeft Exchange niet een ingebouwde functie die hosts blocked, wanneer er mail bombs worden verstuurd, of emails met virussen binnenkomen.. Soort BlockingPolicy, maar dan op server naam?

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tuurlijk heeft exchange dat.

Zit in de properties van de Internet Mail Connector. (IMC)
Tabblad... denk denk... restrictions :? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. klopt.. die staat aan mijn kant goed.Alles accepterend, en versturend.
Maar wat ik bedoel.. Aan hun kant. Weet niet precies wat ze gebruiken.. Waarschijnlijk Exchange 2000.
Kan dit zo ingesteld worden dat, automatisch wanneer x mails ontvangen van y, dan een volledige block vanaf dat domein.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 09:30:
[...]
>>> HELO localhost.localdomain
Jouw server meldt zich als "localhost.localdomain" en de target server kan niet controleren of die naam hoort bij het IP-adres waar de sessie vandaan komt.
Je moet op je Exchange server in Control Panel | Network | DNS een host- en domain naam opgeven die vanaf internet te resolven is

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Brahiewahiewa schreef op 20 december 2002 @ 12:32:
[...]

Jouw server meldt zich als "localhost.localdomain" en de target server kan niet controleren of die naam hoort bij het IP-adres waar de sessie vandaan komt.
Je moet op je Exchange server in Control Panel | Network | DNS een host- en domain naam opgeven die vanaf internet te resolven is
Zoals ik dus ook al melde. Volgens mij heb je die op moeten geven bij de installatie / configuratie van je MS Exchange IMC
Pagina: 1