Je ziet altijd een afzender.
Je zou wel een hotmail adres kunnen registreren en dan via een proxy een mail versturen.
Op deze manier wordt het heel moeilijk om iemand te achterhalen.
Maar onthoud wel dat GoT geen helpdesk is (zoals in je vorige topics gezegd is).
Probeer ook een wat meer uitgebreidere startpost te schrijven, volgens deze regels:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Als je dat op die manier doet dan moedigd het mensen ook een beetje aan om te reageren, aangezien het anders net lijkt (misschien is dat wel niet zo) dat je zelf niks gedaan heb.
Ja dit klopt, in outlook kan je ook een ander mail-adres opgeven (kan in iedere mail-client), maar dan blijft in de header nogsteeds het ip-adres zichtbaar.TukkerTweaker schreef op 20 December 2002 @ 09:47:
met een eigen mailserver (bv sendmail) kun je wel zelf het adres opgeven.
En ik denk juist dat het bij de topicstarter hierom gaat.
Hoezo kan in iedere mail client[Airwolf] schreef op 20 december 2002 @ 09:54:
[...]
Ja dit klopt, in outlook kan je ook een ander mail-adres opgeven (kan in iedere mail-client), maar dan blijft in de header nogsteeds het ip-adres zichtbaar.
En ik denk juist dat het bij de topicstarter hierom gaat.
en,
ben je een knappe jongen als je aan het ip adres gelijk kan zien van wie het mailtje komt.zonder dat men gelijk kan zien van wie het mailtje kom
[ Voor 19% gewijzigd door TukkerTweaker op 20-12-2002 10:00 ]
Je kunt toch gewoon onder accounts in outlook een ander mailadres opgeven?TukkerTweaker schreef op 20 December 2002 @ 09:59:
Hoezo kan in iedere mail clientniet als je via pop3 mailt.
ook even een andere smtpserver opgeven en dan is alleen het ip-adres nog zichtbaar. [disclaimer]Tenminste dat is mij zo gezegd, misschien is er nog wel iets meer info uit te halen.
Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.
Verwijderd
en aangezien er weinig tot geen SMTP Servers zijn die anonieme requests versturen zul je dan ook zelf de mailserver op je PC moeten hebben
wat ook weer in de header info te vinden is
dus wil je anoniem mailen (spamen dus) doe dat dan niet met PHP
Het ip-adres blijft altijd zichtbaar... tenminste...
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
Je mailt zoiezo nooit via pop3, je verstuurt de mail via een smtp server.TukkerTweaker schreef op 20 december 2002 @ 09:59:
[...]
en,
[...]
ben je een knappe jongen als je aan het ip adres gelijk kan zien van wie het mailtje komt.
En dan kan je gewoon in iedere mail-client gewoon je mail adres specificeren, als ik instel dat ik mail vanaf bill@microsoft.com dan lijkt het voor de ander net of het daar vandaan komt.
Maar je ziet het natuurlijk niet gelijk, dat begrijp ik ook wel. Maar ik zeg dus ik denk dat het de bedoeling is van de topicstarter om helemaal onherkenbaar te e-mailen.
[ Voor 15% gewijzigd door Attilla op 20-12-2002 10:38 ]
Daarnaast kan je aan de hand van de header van een mail bericht altijd achterhalen via welke smtp het verstuurd is als je naar het ip kijkt. Ook de hostnaam in de header kunnen ze faken. Het ip alleen niet. Als je de hostname dus pingt, dan zou je het zelfde ip terug moeten krijgen. Dan kan je met telnet connecten naar het ip, en kijken of je kunt mailen. In de meeste gevallen zal het geen open relay server zijn. Dan kun je dus concluderen dat die persoon via die provider de mail verstuurd heeft. Zij kunnen technisch gezien dan checken welk account het is. Alleen de vraag is dan of er een echt adres in staat, of een bullshit adres.
In de outlook en de meeste andere mailclients kun je inderdaad een willekeurig mail adres invullen. Meestal is het wel zo dat er alleen mail adressen van jou provider gerelayed worden. Dus @jouprovider.nl, en niet @eenvageprovider.nl
Je kunt dus wel redelijk anoniem mail versturen. Maar met de juiste medewerking en kennis is het goed mogelijk om je te achterhalen.
Dan had de topicstarter wel gevraagd om een mail te sturen die helemaal niet kunt achterhalen. Hij wil dat iemand niet gelijk kan zien dat het van hem komt. Misschien een verlegen lover[Airwolf] schreef op 20 December 2002 @ 10:37:
Maar ik zeg dus ik denk dat het de bedoeling is van de topicstarter om helemaal onherkenbaar te e-mailen.
Verwijderd
Slechte ideeën ?
Overigens kun je ook als je de accountgegevens hebt van de persoon die je wilt mailen gewoon inloggen onder zijn account en met ZIJN ACCOUNT mailen NÁÁR ZICHZELF....
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 10:57 ]
TukkerTweaker schreef op 20 December 2002 @ 09:59:
[...]
Via POP3 kun je niet mailen. De mail wordt verstuurd dmv SMTP.
En het leuke is, dat je altijd een ander emailadres kan invullen bij de 'from:' instellingen
Dit topic is gesloten.
![]()