Branden van cd's op dvd-brander

Pagina: 1
Acties:

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Even een vraagje voordat ik de aanschaf van een dvd-brander overweeg.
Stel dat ik een aantal uh... backups van gamecd's heb; kan ik die op 1 dvd zetten en daar vanaf gaan draaien? Het is toch namelijk vaak zo dat de cd-rom in de drive moet zitten om iets te kunnen draaien? Dat kan dus problemen geven wanneer er meerdere cd's op een dvd staan. Of niet?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:55
Nee, je brand dan de image als data op de dvd, daarna gebruik je een programma als daemon-tools oid om een virtuele cdrom aan te maken en de image te openen.
Het is dus niet de bedoeling je 'backup' direct terug op dvd te branden, zodat je een hoop losse bestanden op de dvd overhoud.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

En ik kan je vertellen, dat werkt zonder problemen... als je bijvoorbeeld spellen download, dat zijn vaak bin/cue's, die brand je zo 6 stuks op een DVD, en die kun je probleemloos mounten, installeren en spelen vanaf de DVD...

Mother, will they like this song?

• Quaker
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11-2021
maar kun je dan gewoon voor elk spel wat je erop wil hebben een andere map maken?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Quaker schreef op 20 December 2002 @ 11:58:
maar kun je dan gewoon voor elk spel wat je erop wil hebben een andere map maken?
Ofcourse, daarvoor gebruik je ook d-tools :) in combinatie met iso's , als je gewoon bestanden kopieert kan dat natuurlijk niet

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:55
Kan maar hoeft niet.

Je krijgt gewoon een DVD met een structuur als deze :

code:
1
2
3
4
5
6
7
DVD-Drive
|
- Map1
|
- Map2
|
- Enz.

In die mappen kun je gewoon je cue/bin, ccd, bwi ed. bestanden gooien.

Verwijderd

Of je maakt er Ripjes van... dan kunnen er nog veel meer games op 1 DVD... (soort CrazyBytes/Twilight CD/DVD's)...

Met Deamon etc kun je CD images van je DVD-drive (evt. in folders) mounten onder een virtuele CD-speler (die dan weer een lettertje etc krijgt). Dus als je nu A: tm D: hebt en E: is je DVD, dan kun je met Deamon images mounten onder F: tm Z: ....

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 15:51
Tegenwoordig zit bij clonecd (of bij nero, heb je gelijktijdig ge-update dus zou het niet meeer weten welke het ook weer was) zo'n progje, werkt perfect !

na ff denken, zal waarschijnlijk wel de nieuwste nero zijn, je kan namelijk ook iso's etc mounten.

I can see clearly now, the brain is gone...

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 12:22:
Of je maakt er Ripjes van... dan kunnen er nog veel meer games op 1 DVD... (soort CrazyBytes/Twilight CD/DVD's)...

Met Deamon etc kun je CD images van je DVD-drive (evt. in folders) mounten onder een virtuele CD-speler (die dan weer een lettertje etc krijgt). Dus als je nu A: tm D: hebt en E: is je DVD, dan kun je met Deamon images mounten onder F: tm Z: ....
Jij maakt zelf je rips ?

Maarehm, om nou al je images tegelijk te mounten, en dan F: tot en met Z: te maken lijkt me een beetje overdreven... ik denk dat je hooguit 2 CD's tegelijk moet mounten, ivm geheugen, en toegankelijkheid omdat je toch vanaf 1 DVD leest ...

Mother, will they like this song?

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
OK. Het kan dus. Het ging er mij alleen om dat ie games speelt als ware het orginelen op cd-rom, inclusief foutlouze cd-check. Maaruh... als je iso's via daemon tools mount, werkt dat dan niet vertragend op het systeem en dus tijdens het spelen?

Verwijderd

mijn ervaring is dat het neit uitmaakt...... af en toe werkt het naar mijn gevoel zelfs sneller.... installaties schieten er op mijn amd 650 doorheen terwijl ze op mijn 1GHz er langer over doen om te installeren

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03 22:39
Daemon zuipt volgens mij niet meer dan bijvoorbeeld de driver van je CDROM, je kunt Daemon ook uitzetten en dan blijven de images gewoon gemount. Wat er gebeurt bij Daemon: locatie van image op de DVD wordt opgezocht door de speler, Daemon zoekt in de image waar de file staat en begint met lezen, bij een normale cd moet ook eerst worden opgezocht waar een file staat waarna gewoon gelezen wordt.
Er zit dus 1 extra stap tussen, maar de FAT van de image heeft Daemon waarschijnlijk al gewoon in je geheugen staan, dus dat kost haast geen extra tijd.
Op de performance van je CPU en geheugen heeft hij volgens mij ook haast geen invloed, het zijn zulke kleine, eenvoudige I/O operaties dat je die echt niet merkt boven op de normale I/O activiteit die er al is bij een spel.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 21:33
Bar_en_boos schreef op 20 December 2002 @ 13:40:
OK. Het kan dus. Het ging er mij alleen om dat ie games speelt als ware het orginelen op cd-rom, inclusief foutlouze cd-check. Maaruh... als je iso's via daemon tools mount, werkt dat dan niet vertragend op het systeem en dus tijdens het spelen?
nee ik doe het altijd met me games.
ook games die ik legaal heb (1tje maar, WC3)
heb ik een image van gemaakt en mount ik met D tools. Dit doe ik om de levensduur van de cd-rom te vergroten

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03 22:39
Dit doe ik om de levensduur van de cd-rom te vergroten
En als je hem op je HDD zet kun je lekker in je stoel blijven zitten als je het wilt spelen (hoeft niet op zoek naar CDsch enzo), is het veeeel sneller, heb je niet de hele tijd je CDROMspeler aan het loeien, brommen en piepen, enz.
Ideaal! :*)

Verwijderd

ik heb ook een vraagje...
ik heb me ook een dvdbrander gehaald (lite-on 811s)

ik heb een menu gemaakt voor een aantal spellen dat ik op me dvd heb gebrand. Ik heb dus een spel vanaf de dvd geinstalleerd maar dan vraagt ie opeens om cd 2 van het spel...is er geen manier dat ie cd2 automatisch ziet en automatisch door installeerd?

en dan heb ik nog iets... Ik las dat je met daemon tools images kon mounten op de dvd. Kan iemand me dat precies uitleggen hoe dat werkt?
Ik bedoel hiermee niet dat je daemon tools op je schijf installeerd en dan de images op je dvd brand en dat je dan via daemon tools de images mount... (beetje wazig te vertellen eigenlijk wat ik wil 8)7 )

Stel dus dat ik de dvd aan een vriend geef of zo en hij heeft geen daemon tools op zijn pc...lukt dat dan nog om de spellen te installeren vanaf de dvd?

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-03 16:31
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 20:05:
ik heb ook een vraagje...
<knip, heel verhaal>
Stel dus dat ik de dvd aan een vriend geef of zo en hij heeft geen daemon tools op zijn pc...lukt dat dan nog om de spellen te installeren vanaf de dvd?
dan brand je toch standaard daemon-tools mee op elke DVD met een readme voor de n00bs hoe het werkt en ze het moeten installeren, simpeler kan t niet.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

----------------------------------------------------------------------------------
dan brand je toch standaard daemon-tools mee op elke DVD met een readme voor de n00bs hoe het werkt en ze het moeten installeren, simpeler kan t niet.
----------------------------------------------------------------------------------

dat kan ik doen jah maar kwilde weten of het ook automatisch kon gemount worden... maar ok thnx voor de hulp dan ga ik dat maar doen he ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 00:35 ]

Pagina: 1