Voor mijn VB6 applicatie wil ik het pad naar AcroRd32.exe (Acrobat reader dus) opzoeken in mijn registry.
Nu weet ik dat ik deze key moet hebben:
De value die daarin staat wil ik dus hebben. Nu begrijp ik eigenlijk vrij weinig van de RegOpenKeyEx en de RegQueryValue functies.
Kan iemand mij misschien een schop in de goede richting geven?
Deze functie zou nu toch de resulterende key in hKey op moeten leveren en deze moet ik dan uitlezen met RegQueryValue?
Bij uitvoer levert hij echter de errorcode '2' op, maar op MSDN heb ik niet kunnen vinden waar dit nummer voor staat (alleen de namen van de constanten), maar ik gok dat dat een 'key not found' is?
/edit 1
Sorry voor het verneuken van de layout, heb het een beetje beperkt en zo is het nog goed te lezen.
/edit 2
Hmmm AcroRd32 in de key, daar moet dus nog .exe achter
Da krijg ik wel netjes een 0 geretourneerd in de RetVal, maar het lukt me nog steeds niet om nu de value van de key te voorschijn te toveren...
Nu weet ik dat ik deze key moet hebben:
code:
1
| HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\Applications\AcroRd32\shell\open\command\ |
De value die daarin staat wil ik dus hebben. Nu begrijp ik eigenlijk vrij weinig van de RegOpenKeyEx en de RegQueryValue functies.
Kan iemand mij misschien een schop in de goede richting geven?
code:
1
2
| RetVal = RegOpenKeyEx(HKEY_LOCAL_MACHINE, "SOFTWARE\Classes\Applications\" & _ AcroRd32\shell\open\command\", 0&, KEY_ALL_ACCESS, hKey) |
Deze functie zou nu toch de resulterende key in hKey op moeten leveren en deze moet ik dan uitlezen met RegQueryValue?
Bij uitvoer levert hij echter de errorcode '2' op, maar op MSDN heb ik niet kunnen vinden waar dit nummer voor staat (alleen de namen van de constanten), maar ik gok dat dat een 'key not found' is?
/edit 1
Sorry voor het verneuken van de layout, heb het een beetje beperkt en zo is het nog goed te lezen.
/edit 2
Hmmm AcroRd32 in de key, daar moet dus nog .exe achter
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 08:13 ]