Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
[off-topic]
Heb je het over de eDimensional-bril? Zo ja: die ga ik ook kopen
Bevalt ie goed?
Heb je het over de eDimensional-bril? Zo ja: die ga ik ook kopen
Dat zit toch gewoon nog niet in de linuxdrivers ingebouwd? Kun je dan dus wel gewoon vergeten neem ik aan...
Die stereoscopische bril zou ik echt heel ver weg in een kast stoppen. Ik heb dat ding na veel prutten aan de praat gekregen, maar je krijgt me er toch een hoofdpijn van! Waarom?
Op het moment dat je die modus aanzet, wordt je beeld gesplitst. Die twee losse beelden hebben de halve resolutie en de halve refresh rate. Dit houdt in dat als je normaal op 1600x1200 op 100Hz werkt (wat ik doe), je 2x 800x600 op 50Hz over houdt. Het kan iets afwijken uiteraard, maar je kan je voorstellen dat je na 10 minuten 50Hz behoorlijk last van je hoofd begint te krijgen...
Zo speciaal is dat ding niet. Ziet er leuk uit allemaal en ik begrijp dat je het toch een keer wilt zien en proberen, maar verwacht geen spectaculaire effecten ofzo. Je ziet er overigens wel 'iets' van, maar niet echt het WOW-effect
Op het moment dat je die modus aanzet, wordt je beeld gesplitst. Die twee losse beelden hebben de halve resolutie en de halve refresh rate. Dit houdt in dat als je normaal op 1600x1200 op 100Hz werkt (wat ik doe), je 2x 800x600 op 50Hz over houdt. Het kan iets afwijken uiteraard, maar je kan je voorstellen dat je na 10 minuten 50Hz behoorlijk last van je hoofd begint te krijgen...
Zo speciaal is dat ding niet. Ziet er leuk uit allemaal en ik begrijp dat je het toch een keer wilt zien en proberen, maar verwacht geen spectaculaire effecten ofzo. Je ziet er overigens wel 'iets' van, maar niet echt het WOW-effect
[ Voor 2% gewijzigd door Kaastosti op 20-12-2002 02:54 . Reden: Kleine nuancering :) ]
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
dat is natuurlijk niet de enige soort brilKaastosti schreef op 20 december 2002 @ 02:53:
-knip-
ik heb thuis zo'n 3d brilletje liggen die je ook krijgt in de 3d bioscoop (bijvoorbeeld euro-disney) in windows is daar ook zo'n mode voor.
best leuk, natuurlijk niet z'on mooi effect als in de bios.
en wel gewoon 100 hz of meer.
jammer genoeg werkt dat niet in linux
en ook niet in windows XP
[ Voor 3% gewijzigd door job op 20-12-2002 02:58 ]
offtopic:
ik heb ook zo'n bril. de echte bijgeleverde 3d bril bij de geforce3-deluxe.
en inderdaad met een lage refreshrate creeert dat ding hoofpijn ja.
Maar draai ik op resolutie 800x600, dan kan ik mijn refreshrate veel hoger zetten.
Aangezien ik een vrij goeie monitor heb kan die een aardige refreshrate aan..
Dan is je beeld echt steady as a rock.. geen hoofdpijn.. en het ziet er retestrak uit..
ik vind het alleen zwaar waardeloos spelen.....
ik denk dat de E-Dimensional bril dan een heel stuk beter is eigenlijk....
ik heb ook zo'n bril. de echte bijgeleverde 3d bril bij de geforce3-deluxe.
en inderdaad met een lage refreshrate creeert dat ding hoofpijn ja.
Maar draai ik op resolutie 800x600, dan kan ik mijn refreshrate veel hoger zetten.
Aangezien ik een vrij goeie monitor heb kan die een aardige refreshrate aan..
Dan is je beeld echt steady as a rock.. geen hoofdpijn.. en het ziet er retestrak uit..
ik vind het alleen zwaar waardeloos spelen.....
ik denk dat de E-Dimensional bril dan een heel stuk beter is eigenlijk....
euh kaastosti ik heb nog nooit de specificaties nagelezen. Maar waarom wordt er gebruik gemaakt van de halve resolutie? Het lijkt mij dat door van 1*100 Hz naar 2*50Hz je niet nog extra snelheid uit je systeem hoeft te halen.
Ik kan best begrijpen dat je na een tijdje koppijn krijgt met 50Hz. Maar ik heb hier bij een testscherm van de cave ook shutterglasses op gehad en daar kreeg ik toch echt een 3D-gevoel. Waarom zou dat bij mn eigen CRT-tje anders zijn?
Het wachten is dus gewoon op snellere, betaalbare monitoren. Met zo'n 3D-bril heb je toch meer vrijheid dan dat je naar een dubel TFT-scherm zit te kijken, hoewel je minder voor gek staat (wat sommige mensen erger blijken te vinden dan tof 3D spelen
)
Ik kan best begrijpen dat je na een tijdje koppijn krijgt met 50Hz. Maar ik heb hier bij een testscherm van de cave ook shutterglasses op gehad en daar kreeg ik toch echt een 3D-gevoel. Waarom zou dat bij mn eigen CRT-tje anders zijn?
Het wachten is dus gewoon op snellere, betaalbare monitoren. Met zo'n 3D-bril heb je toch meer vrijheid dan dat je naar een dubel TFT-scherm zit te kijken, hoewel je minder voor gek staat (wat sommige mensen erger blijken te vinden dan tof 3D spelen
ff niet allemaal offtopic gaan....
het zit dus WEL in de linux drivers, er staat ook expliciet bij dat de drivers de Quadro supporten... alleen zijn dat de directe drivers en er moeten ook een setje aan passingen voor zijn...
om zelf offtopic te gaan... heb er immers een profielwerkstuk aan gewijd...
die 3d bril werkt gaaf (hooo, niet gelijk flamen) ik heb er twee thuis liggen 1 voor op de VGA poort en 1 voor direct op de kaart, die vga versie is waarschijnlijk is werkend te krijgen... maar werkt alleen incombinatie met speciaal gemaakte software... de 3d drivers die ik bedoel zitten tussen software en opengl in... en verbouwd dat dus.
Als je een behoorlijke monitor hebt, die op 1024x768 een refreshrate van 120/150 of hoger natuurlijk kan draaien krijg jij echt geen koppijn. Alles lager dan 100 is gedoemd om te sterven... Als je kaart het support zou je met een bril ook voor interlaced mode kunnen gaan maar dan verlies je weer de helft van de beeld informatie en das zeker bij detail niet zo tof.
als je windows gebruikt en games speelt die directX of opengl ondersteunen en goede crt monitor hebt is het echt een must voor het oog... anders raad ik het af...
het zit dus WEL in de linux drivers, er staat ook expliciet bij dat de drivers de Quadro supporten... alleen zijn dat de directe drivers en er moeten ook een setje aan passingen voor zijn...
om zelf offtopic te gaan... heb er immers een profielwerkstuk aan gewijd...
die 3d bril werkt gaaf (hooo, niet gelijk flamen) ik heb er twee thuis liggen 1 voor op de VGA poort en 1 voor direct op de kaart, die vga versie is waarschijnlijk is werkend te krijgen... maar werkt alleen incombinatie met speciaal gemaakte software... de 3d drivers die ik bedoel zitten tussen software en opengl in... en verbouwd dat dus.
Als je een behoorlijke monitor hebt, die op 1024x768 een refreshrate van 120/150 of hoger natuurlijk kan draaien krijg jij echt geen koppijn. Alles lager dan 100 is gedoemd om te sterven... Als je kaart het support zou je met een bril ook voor interlaced mode kunnen gaan maar dan verlies je weer de helft van de beeld informatie en das zeker bij detail niet zo tof.
als je windows gebruikt en games speelt die directX of opengl ondersteunen en goede crt monitor hebt is het echt een must voor het oog... anders raad ik het af...
Maar bedoel je nu die echte 3d-brillen die met een stereo-jack-plug moet aansluiten, of de mogelijkheid om je opengl in rood/groen met een rood/groen-bril in 3d te krijgen? Want dat laatste kan dus sinds een tijdje in Windows, en het zou me leuk lijken als dat ook onder linux kan.Skinkie schreef op 20 december 2002 @ 16:38:
[ot] Ik heb trouwens ook wel eens mogen spelen met zo'n 50hz-3d-bril, en even is het wel grappig, maar erg fijn speelt het niet vind ik...
Dat eerste kan dus al geruimte tijd met deze windows drivers http://www.nvidia.com/view.asp?IO=3dstereo_30.87 (NVidia site staat meer uitleg) maar van het tweede had ik nog nooit gehoord. Ik weet iig dat de Stereo drivers tussen de app en de drivers zelf liggen om zo een "stereoscopisch" beeld te produceren.banaan-X schreef op 21 december 2002 @ 01:05:
[...]
Maar bedoel je nu die echte 3d-brillen die met een stereo-jack-plug moet aansluiten, of de mogelijkheid om je opengl in rood/groen met een rood/groen-bril in 3d te krijgen? Want dat laatste kan dus sinds een tijdje in Windows, en het zou me leuk lijken als dat ook onder linux kan.
Pagina: 1