Onlangs heb ik een Adaptec 2906 SCSI controller op de kop getikt met een bijbehorende schijf. Ik even naar Adaptec gesurfd, driver voor X gedownload, controller plus schijf in G3 Blue & White geschroefd, jumpers goed gezet, terminator d'rop. Opstarten, OS X ziet em dus niet (wel de controller maar niet de schijf). Hmm, beetje jumpers pielen, beetje googlen en Apple knowledge basen, nix vinden
. Even naar OS 9 booten. Dan zie ik ze beiden wel
. Schijf initialiseren en dan regelpaneel "opstartschijf" opstarten om naar X te booten. AARRGGH type 2 fout, geheugen opgeschroefd. Nog niet werken.
Kan iemand mij vertellen waarom ik met de SCSI schijf erin mijn regelpaneel "opstartschijf" niet meer aan de pruttel krijg? En waarom X mijn schijf niet ziet terwijl 9 dat wel doet? Heb ik soms iets over het hoofd gezien.
PS jumper staat op terminator disabled, dan doet tie het onder 9. En ik heb plenty geheugen.
edit: topictitel is dus: [Mac OS X & 9] Adaptec 2906 SCSI
Kan iemand mij vertellen waarom ik met de SCSI schijf erin mijn regelpaneel "opstartschijf" niet meer aan de pruttel krijg? En waarom X mijn schijf niet ziet terwijl 9 dat wel doet? Heb ik soms iets over het hoofd gezien.
PS jumper staat op terminator disabled, dan doet tie het onder 9. En ik heb plenty geheugen.
edit: topictitel is dus: [Mac OS X & 9] Adaptec 2906 SCSI
[ Voor 9% gewijzigd door TimmeStein op 20-12-2002 00:25 . Reden: edit: topictitel is dus: [Mac OS X & 9] Adaptec 2906 SCSI ]
Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !