"When water flows into a bottle, it becomes the bottle"
Verwijderd
Het is of een jumpertje verzetten of 2 metalen pinnetjes/puntjes verbinden met een metalen voorwerp.
en zet dan je voltages van je ram en cpu eens hoger
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
en dan weer erin
en je pc aan doen
of de jumpers eruit halen
moet je maar even in je mamabord boekje kijken
Las overigens ook een test van het ABIT KT7 bord. Daarin stond dat wanneer je "dram bank interleave to 4 way" enabled dit tot een enorme performance verbetering leidt. Is dit zo? En zo ja... wat houdt het in dan?
Und.. abit.com is een maar wat onoverzichtelijk geheel. Kan dat bord ook Athlon XP processoren aan?
Je kan gewoon de CMOS resetten hoorVerwijderd schreef op 20 december 2002 @ 01:13:
haal je cmos batterij er even uit
en dan weer erin
en je pc aan doen
of de jumpers eruit halen
moet je maar even in je mamabord boekje kijken
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Als je versie KT7A 1.3 hebt, dan kan je de XP op je moederbord kwijt.rockerd schreef op 20 December 2002 @ 07:35:
Beterz.. Ik dacht al dat hij rijp was voor de vuilnis. Zal vanmiddag een reset doen.
Las overigens ook een test van het ABIT KT7 bord. Daarin stond dat wanneer je "dram bank interleave to 4 way" enabled dit tot een enorme performance verbetering leidt. Is dit zo? En zo ja... wat houdt het in dan?
Und.. abit.com is een maar wat onoverzichtelijk geheel. Kan dat bord ook Athlon XP processoren aan?
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Dus batterij eruit...en weer erin?
Verwijderd
Volgens mij blijft je duron zelfs leven als je em op 2 GHZ zou bootenVerwijderd schreef op 20 December 2002 @ 07:50:
Het is toruwens beter voor je CPU als je niet met zulke grote stappen tegelijk gaat overklokken, kun je inderdaad je CPU mee om zeep helpen.
Hier komt iets hips te staan
Iemand hier een antwoord op?
Verwijderd
Idd, als je gaat overclocken moet je rustig bouwen omdat je aan je max wil zitten voordat ie onstabiel wordt. Maar het kan echt geen kwaad want de meeste mobo's denken dat de CPU dood is en zetten de stroom eraf, en dan nog worden de schakelingen maar zo warm als ze altijd worden dus als er een heatsink op zit en je laat em niet uren staan dan kan het geen kwaad. Ook al zet je em op 10 ghz.HyperMan schreef op 20 December 2002 @ 08:01:
[...]
Volgens mij blijft je duron zelfs leven als je em op 2 GHZ zou booten
Verwijderd
Verwijderd
Niet altijd een performance verbeteringrockerd schreef op 20 december 2002 @ 08:53:
"Daarin stond dat wanneer je "dram bank interleave to 4 way" enabled dit tot een enorme performance verbetering leidt. Is dit zo? En zo ja... wat houdt het in dan?"
Iemand hier een antwoord op?
Wat het is:
Het is een verandering in de manier waarop het geheugen wordt aangestuurd.
Voor meer tweaks:
http://www.insideproject.com/showguide.cfm?guideid=35
Bnet pindle#2913
het draait nu allemaal stabiel op 2641mHz, maar ik heb het gevoel dat het meer kan. Dus geheugen langzamer gezet en verder opschroeven. ik kwam to 3040 mHz.
dit draai allemaal stabiel, tenminste het lijkt zo. want na een half uurtje wordt mijn hd trager en trager.. een programma opstarten duurt 10 seconden voordat ik enige HD activiteit waarneem. maar volgens mij heb ik de pci bus gewoon op 33Mhz lopen.
weet iemand welk component nu zorgt voor de instabiliteit? ik dacht het geheugen en pc2700 reepje van 512mb, maar omdat ik het geheugen langzamer gezet had loopt het gewoon netjes op 166 mHz. De processor loopt nu op ongeveer 41 graden...
my mind is blank....
[ Voor 4% gewijzigd door AteZ op 21-12-2002 16:33 ]
sexy: use feather kinky:use entire chicken ...
Verwijderd
Sorry voor deze doelloze reply, maar lijkt me als je OC'ed dat je wel enigzins weet waar je in godiusnaam mee bezig bent
[ Voor 4% gewijzigd door Makkelijk op 21-12-2002 12:05 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
sexy: use feather kinky:use entire chicken ...
Wie gaat er nou van 700 naar 900, en als die dan foutmeldingen krijgt, toch gewoon doorgaan naar 1100Mhz???
Lol, volgens mij kan je opzoek naar een nieuwe proc ja... En als het tegenzit een nieuw mobo ook!
Dus, de volgende keer met KLEINE STAPJES overclocken he?! Zeker voor een Duron, 50Mhz per stap is groot zat!
[ Voor 23% gewijzigd door Silentpuma op 21-12-2002 19:01 ]
Use the Search Luke...
HyperMan schreef op 20 december 2002 @ 08:01:
[...]
Volgens mij blijft je duron zelfs leven als je em op 2 GHZ zou booten
Denk eens na, waarom zou AMD er dan niet mee scalen? De architecteur is daar totaal niet op berekent. En de Athlon XP kan makkelijk naar de 5Ghz zeker?
Use the Search Luke...
ik had dus pech, en die van mij loopt nu 700@933 bij iemand anders (vriendin van demoniac)Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 10:59:
hmmm die 600 - 750 mhz duron series waren goede oc-ers, waarschijnlijk krijg je hem met een kleine boost op de vcore wel op 1000 mhz.