Toon posts:

50 graden te warm???

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn PIII 800 naar 900 mhz geklokt. Maar ik heb geen andere koeler gebruikt. Tijdens het internetten en gewoon pc gebruik wordt mijn processor 40 graden, en tijdens het quaken zo'n 50 graden. Is dat te warm?? Is dat slecht voor je processor??

Verwijderd

wat voor een cooler heb je dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee, hij zat op mijn Processor toen ik mijn pc kreeg. Hij draait op 4000 toeren. Gemeten met Asus PC Prob.

Verwijderd

echt te heet is het niet....

mijn athlon 700 is standaard al 50 graden max. ik geloof dat tot 55 niet veel kwaad kan maar da week nie zeker mischien mag hoger ook nog wel,

ps men pros is op 840 met fbs van 120 nog steeds maar max 53 graden :)

Verwijderd

nee 50 is wel te doen maar veel hoger moet ie niet gaan

Verwijderd

ik heb geloof ik een dubbele iceberg als standaard erbij gekregen, met 7100 toeren
maar da week nie zeker

ja ik heb niet op de ventilator gelet bij het kopen, er zit wel een dubbele op 2 kleintjes naast elkaar,

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:22
Als ik een ventilator in mijn kast uitzet wordt mn TB800@900 68 graden, dan nog is hij stabiel als de pest, dus die 50 graden van je maakt echt nix uit.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

50 graden is hardstikke koel man. Zo'n ding wordt getest bij 70 graden. Dan hoort ie nog stabiel te lopen. Ok dat is dan wel de ultieme grens en erg lang zal ie het dan ook niet uithouden maar zolang je tussen de 50 en 60 graden blijft is er helemaal niks aan de hand

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 23:33
waarom maakt men zich zo druk om die temperatuur?! mijn tbird wordt ook 70 graden als ik mijn verwarming op mijn kamer aan heb. ding draait zo stabiel als wat!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>50 graden is hardstikke koel man. Zo'n ding wordt getest bij 70 graden[/quote]mee eens dat 50 graden helemaal OK is, maar ze testen chippies niet op 70 graden maar kijken juist hoe warm ze worden en geven ze dan een rating

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

quote:
mee eens dat 50 graden helemaal OK is, maar ze testen chippies niet op 70 graden maar kijken juist hoe warm ze worden en geven ze dan een rating

Ja nou dan is ie dus toch getest op 70 graden??? of zie ik dat nou fout??

Verwijderd

[quote]Op 08 november 2000 17:59 schreef FatalError het volgende:
Als ik een ventilator in mijn kast uitzet wordt mn TB800@900 68 graden, dan nog is hij stabiel als de pest, dus die 50 graden van je maakt echt nix uit.
[QUOTE]........yea sure als ik dat doe met duron 700@825 gewoon met dpc 48 graden cels.met MM2 51graden cels hoor je binnen 10sec. wat gesis en dan valt je beeld weg en dan kan je naar de winkel om een nieuwe te kopen

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ik vind het zelf fijn als ik onder de 40 graden zit.

Verwijderd

Duron kapot bij 51 Celcius? Dacht et niet. Als ik een zware burnin doe bij 850+ staat ie soms een paar uur op 54 graden. Geen probleem hier..

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:22
Garnage: Mijn PC heeft echt een week lang 24/7 met een CPU-temperatuur van rond de 70 graden aangestaan, doet het perfect.
Die hoge temperatuur is vanwege de verotte Coolermaster koeling van 20 piek.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

max. temperaturen voor processors, waarbij door Intel en AMD wordt gegarandeerd dat ze min. 3 jaar meegaan (garantieperiode) in fulluse; max. load:

Intel:
PIII-tot 866Mhz - 75'C
Boven 866 Mhz - 70'C
1ghz ++ ca. 65'C (vanwege de yieldproblemen)

AMD:
Max. 70'C voor Duron en Thunderbird.

Waardes kunnen iets afwijken van de hier vermelde; maar de exacte kan je vinden op de desbetrefende Intel en AMD websites.

In praktijk is een temp onder de 60'C geen probleem; niet bij Intel en ook niet bij AMD!!!

Echter als je extreem wilt overklokken geldt; hoe koeler hoe beter; want je kan dan sneller gaan (proc. mag meer warmte gaan afgeven) en dan toch binnen deze grenzen blijven bij een stabiele werking.

De ideale werkingstemp. van intel liggen derhalve zo bij heavy CPU load op 40 - 50'C

Idem bij AMD; 50 - 60'C
Pagina: 1