Cpq Evo N115 - Hoe batterij calibreren?

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
* Gezocht in Google, op GoT en Compaq, maar zonder resultaat. Laatste firmware en BIOS-updates geïnstalleerd, alle updates en patches van m'n OS. Misschien moet deze post in SA, maar het gaat over hardware.. beetje onzeker dus.

De batterij van mijn Compaq Evo N115 geeft na 30-45 minuten aan dat er nog maar 1% stroom in zit. Na zo'n 40 minuten geeft-ie 0% aan, en dan kan ik nog rustig dik een half uur doorwerken. Tijd voor een hercalibratie van de batterij dus.

Ik heb dit vier keer, zonder resultaat, achter elkaar gedaan (100% chargen, 100% drainen, zonder onderbreking), op de handmatige manier.

Weet iemand misschien software die het calibreren voor me kan doen? Het gaat me er niet om hoe lang het duurt, maar dat het goed gaat, want het is erg onhandig werken op deze manier.

Bloed, zweet & koffie

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee niet calibreren .. maar conditioneren (conditioning) zoek daar maar eens naar

edit:

ik heb er zelf geen last van . maar het schijnt dat windows idd wel eens problemen heeft met verkeerd indiceren .. sorry no proggie hier

had mischien beter moeten lezen :D

[ Voor 56% gewijzigd door Fish op 20-12-2002 00:25 ]

Iperf

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je niet in je bios een battery refresh uitvoeren.
Misschien dat de batterij verkeerde info doorstuurt ofzo.
allicht de moeite waard. Ik heb op mijn Packard Bell Igo de mogelijkheid tot battery refresh in de bios bij het tabblad EXIT.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
De BIOS in de Evo N115 is nogal aan de karige kant, vrijwel beperkt tot het invullen van een password.. Ik dacht eerst ook dat het aan Windows lag, maar een herinstall heeft me van dat idee afgebracht.

Bloed, zweet & koffie