Toon posts:

[RAID]Hpt374 niet te installeren onder Win-XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu met een probleempje. Ik heb hier een Epox mobo 8K5A3+ met een ingebakken hpt374 raid controller. Nu wil ik deze gaan instaleren onder Windows Xp. Piece of koekie d8 ik zo, maar niet dus. Ik krijg namelijk de volgende foutmelding Afbeeldingslocatie: http://www.rendo.dekooi.nl/~hendry_d/Upload/Foutmelding.gif.

Wie ow Wie kan mij helpen. _/-\o_

Ik heb de driver trouwens op 3 verschillende manieren proberen te instaleren nl: via de cd, kwam er later achter dat het via de diskette moest, via de originele diskette die bij het mobo was geleverd. En tenslotte via de nieuwste drivers van highpoint zelf.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 23:19 ]

Verwijderd

ik heb die fout wel eens gehad bij mn netwerkkaarten. Driverconflict. Heb ik helaas niet kunnen oplossen. Welke firmware en drivers gebruik je? Deze dienen beide zo hoog mogelijk te zijn. Te downloaden van highpoint-tech.com denk ik. Overigens kun je als je 3 of meer schijven hebt met firmware 3.01 zelfs RAID-5 draaien!!!

en dat voor zo'n goedkope controller!

waarschijnlijk zit jouw highpoint-bios ingevoegd in je systeembios, wat dus betekent dat je eventueel www.biosmods.com kunt bezoeken om het highpoint firmware te embedden in je moederbord bios en dan het bios opnieuw te flashen.

helaas geen oplossing dus. Check je driver en firmware revisies.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan op het moment niet bekijken welke versie ik gebruik voor de firmware aangezien ik nu niet achter mijn pc zit. De Drivers zijn wel het meest nieuw aangezien ik deze gisteravond nog heb gedownload.

Verwijderd

Het lijkt me hier dat je hem wilt installeren op je huidige installatie.
Ik heb zelf een IDI-Raid controller van promise.
Ik instaleer de raid controller al bij het installeren van windows 2000 /XP
dan moet je bj het eerste scherm F6 drukken ofzo en dan kan je de driver via floppy laden.
Dat zou moeten werken

Verwijderd

Het volgende moet je doen om het zaakje werkend te krijgen:

Regedit openen:

Naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\PCI gaan.

Dan staat onder ieder VEN..... folder nog een folder, in deze folder kun je zien om welk soort apparaat het gaat(DeviceDesc)

Je moet in de folder uitkomen met DeviceDesc PCI Raid Controller.
Ga hier op staan en ga naar Bewerken-Machtigingen.

Hier moet je volledig beheer aanzetten, als je hierna regedit afsluit is het apparaat wel te installeren

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 10:29:
Ik kan op het moment niet bekijken welke versie ik gebruik voor de firmware aangezien ik nu niet achter mijn pc zit. De Drivers zijn wel het meest nieuw aangezien ik deze gisteravond nog heb gedownload.
Highpoint zegt altijd dat je driver versie gelijk moet zijn aan je bios versie
Mogelijk heb je dus drivers die nieuwer zijn dan je BIOS :?
Ik zou eens proberen om je BIOS te flashen (en dus ook je raid controller) en de drivers te nemen die Epox bij die bios leverd :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn highpoint controller werkt slecht wanneer deze een irq shared.

Bij mij kreeg ik een soort gelijke melding toen mijn sb Audigy een irq sharede. Bij het installeren van de audigy drivers kreeg ik een soortgelijke foutmelding als jij en werd de raid data in zijn geheel weggegooid na een dag of 2.

Kijk in het moederbord boekje (of bij controlpanel/system/hardware/device manager/view/resources by connection) dus even na of er geen icq gesharded wordt.

Verwijderd

Topicstarter
ernst schreef op 21 december 2002 @ 13:50:
[...]

Highpoint zegt altijd dat je driver versie gelijk moet zijn aan je bios versie
Mogelijk heb je dus drivers die nieuwer zijn dan je BIOS :?
Ik zou eens proberen om je BIOS te flashen (en dus ook je raid controller) en de drivers te nemen die Epox bij die bios leverd :)
Mijn dank is groot :P , maar dit werkte. waarschijnlijk zaten er dus wel verschillen tussen de versies. Probleem is dus opgelost.
Pagina: 1