Ik kan eindelijk adsl bestellen
hierzo. Da's mooi. Ik heb bij een klant al ervaring met ADSL van versatel. Er staat daar een arescom routertje, met daaraan een FreeBSD bak als router/firewall. De FreeBSD machine is gateway voor het LAN, de ADSL-router is gateway voor de FreeBSD machine, en zo kan ik internetten zonder dat er op de FreeBSD bak rare ppp verbindingen moeten worden gemaakt ofzow. Nu wil ik dit dus thuis ook, maaaaaaaaar. Welke aanbieder moet ik hebben, ik kan versatel hier namelijk niet kiezen . . . Op die pagina's van zonnet, en xs4all etc. hebben ze het allemaal over 'eenmalig' inbellen met een progje, maar dat wil ik dus niet. Wie o wie?
Tegenwoordig worden bij (alle) ADSL Installatie/Doe-Het-Zelf-pakketten de nieuwe Alcatel Speedtouch 510 (veel besproken in andere topics) gelevert. Dit nieuwe type ADSL modem hoef je niet nog eens iedere keer te gaan verbindinden als je het internet op wilt. Aangezien deze permanent in verbinding staat met je provider en niet middels het PPTP (VPN gedeelte) werkt.
Bij de vorige ADSL modems, was het inderdaad zo dat je iedere keer moet inbellen (VPN) voordat je het internet op kunt, hier zijn dan weer trucjes voor oa. door het modem te "tweaken" (zie FAQ). Maar dit is vanaf heden niet meer noodzakelijk mits je een Alcatel Speedtouch 510 gelevert krijgt.
Bij de vorige ADSL modems, was het inderdaad zo dat je iedere keer moet inbellen (VPN) voordat je het internet op kunt, hier zijn dan weer trucjes voor oa. door het modem te "tweaken" (zie FAQ). Maar dit is vanaf heden niet meer noodzakelijk mits je een Alcatel Speedtouch 510 gelevert krijgt.
Ikzelf heb een Draytek router vigor 2600. En ik zet gewoon een vinkje aan dat hij altijd online moet zijn. Ik hoef ook niet in te bellen. Klik op IE en ik zit op het internet.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Door de specificaties van het meegeleverde modem te bekijken had je dit ook zelf kunnen vinden
Dit topic is gesloten.
![]()