Toon posts:

[New OS Design] IDT

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond allemaal,

Sinds enige tijd ben ik bezig met het schrijven van mijn eigen besturingssysteem.
Op dit moment heb ik een 32-bits protected mode C++ kernel, alleen nu ben ik op het punt dat ik mijn interrupts en IRQ's moet gaan implementeren.

Hier zit ik een beetje vast, ik heb enige documentatie gelezen zoals Intel 386 Programmers Guide maar ik bevat het toch nog niet helemaal.

Mijn vraag is, is er iemand die hier goede documentatie en broncode heeft of weet te vinden met betrekking tot interruptafhandeling?

Bij voorbaat dank,

Patrick

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Welkom op GoT , pkr

Hoewel ik het wel gaaf vind wat je aan het doen bent:
dit is by far de vaagste posting die ik hier in lang tijd voorbij heb zien komen:
wat wil je nou weten :? de linux kernel is open source en behoorlijk gedocumenteerd, ik denk niet dat iemand hier iets aan kan toevoegen.

No flame intended :)

Verwijderd

Ben even hier door mijn boekenkast gelopen, maar ik denk dat Operating system concepts een aardige start is. Geschreven Abraham Silberschatz en Peter Baet Galvin.

Maar vertel eens wat meer over je OS.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
idd, misschien een ideetje om te kijken hoe ze het gedaan hebben in de linux kernel? ik weet niet hoe goed je ben in het uitpluizen (cq lezen) van code, maar als je bezig ben met een maken van je eigen os dan zal dit denk ik niet echt een probleem zijn :)
er zijn trouwens ook onwijs veel boeken te vinden over dit onderwerp, "OS Design and Implementation" om er een te noemen, van de enige echte heer A. Tannenbaum :D (als ik de titel goed heb, ik begin nu toch te twijfelen :/)

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Goedenavond pkr,

Dit is inderdaad wel erg vaag. Bovendien is NOS bedoeld voor bestaande OS-sen en niet voor OS-sen in wording. Lees eens de [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] draad eens door, dan weet je ongeveer wat we in NOS verwachten van een topic. Maar we kunnen je dus niet helpen met het bijbrengen van kennis over het maken van een OS. Dat lijkt me dan eerder een onderwerp voor de Devschuur, alhoewel ze daar een dergelijk topic ook direct sluiten. Lees dus daar ook even de sticky topics door bovenin het forum voordat je daar post.

Succes verder.
Op slot.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Wel geinig om zoiets te maken trouwens, dus als je wat meer info kunt geven over waar je vast zit, dan kan het misschien in de devschuur wel.

Lijkt me een beetje absurd als je over zoiets op GoT geen vragen kunt stellen! Maar het huidige topic is echt te vaag (zo kan niemand je helpen, als je links hebt naar bestaande code en waar je vastzit ofzo heel misschien wel), en hoort ook niet echt in NOS.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.