Toon posts:

critical updates automatiseren

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Als thuisgebruiker kun je een icoontje aanzetten dat je om de zoveel tijd een pop-uppie krijgt dat er nieuwe updates voor de pc zijn.
Is er dit ook voor clients en servers op het netwerk? Ik weet dat je dit kan doen met SMS.. maar zijn er ook andere tools? Microsoft zou hier ook een nieuw soort tool voor hebben.

In die tool zou je kunnen instellen wat voor soort updates geinstalleerd worden, bijvoorbeeld alleen critical updates. Ik wil dit wel beheersbaar houden daar niet alle updates geinstalleerd mogen worden, vanwege updates die elkaar in de weg zitten. Op dit moment is daar een apart team voor aangesteld die dat controleren.

Niet alle clients hebben internet, dus ik zoek eigenlijk iets wat lokaal werkt. Updates downloaden in een bepaalde folder.. progje die hem installeerd.

Volgens mijn info zou Microsoft dus hier een nieuw soort tool voor hebben.. maar ik vind die niet terug.

Verwijderd

er is een soort van tool voor maar adt werkt alleen als je AD hebt !

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:23

Arno

PF5A

Niet misschien, maar zeker. SUS is daar inderdaad voor bestemd, maar draait alleen op een Windows 2000 memberserver met Sp2. Middels SUS kun je voor al je clients (>= win2k) updates in alle taken ophalen en distribueren. Er zit ook een adm file bij om in de AD de juiste SUS server aan te geven.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Voor SMS 2.0 SP3/SP4 is sinds woensdag (18/12/2002) beschikbaar:
SMS Software Update Services Feature Pack hiermee worden de features van SUS en SMS geintegreerd. Zie ook http://www.microsoft.com/.../featurepacks/suspack.asp maar die krijg je als het goed is automatisch op CDROM toegezonden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al gehoord van het featurepack. Wat is het verschil tussen sus van windowsupdate en featurepack precies? Op dit moment leveren we critical updates via sms aan clients. Dus het featurepack zou al heel goed zijn.. maar waarom een featurepack voor sms en een windows update sus pack? Wat is het verschil?

Verwijderd

Topicstarter
en AD hebben we ook. Alles draait op Windows 2000 Servers.. clients Win2k Pro

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:55

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 12:48:
en AD hebben we ook. Alles draait op Windows 2000 Servers.. clients Win2k Pro

Gebruik Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif om je post te edit'n ipv berichten achter elkaar te plaatsten aub.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 12:05:
Dus het featurepack zou al heel goed zijn.. maar waarom een featurepack voor sms en een windows update sus pack? Wat is het verschil?
ik heb het dus ook nog niet geïnstalleerd. Maar het zou dus een integratie moeten zijn tussen SUS en de SMS Software distributie. Ik ga er dus ook vanuit dat je vanuit de SQL databse een soort Security report kan draaien van alle werkstations.

Verwijderd

Topicstarter
dat verwacht ik ook.... en er zitten inderdaad tools binnen het feature pack om inventories te doen.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 16:37 ]

Pagina: 1