Toon posts:

Leadtek GF4 Ti4200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mij vorige thread is afgesloten open ik toch nog ff een nieuwe. Pollewob zegt mijn vraag eigenlijk een faq vraag was, maar ik heb toch alles geprobeerd wat ik me kan bedenken.
- Ik heb de laatste 4in1 drivers van via geinstalleerd.
- hd net weer gedefragged (xp staat er net een week op).
- Ik heb meerdere nvidia drivers geprobeerd (van de 29.42 to de 41.09).
- vsync staat uit

En zoals ik al eerder zei is het niet alleen m'n 3dmark score laag, spellen lopen ook niet naar behoren. Voorbeeld: Ik speel nu Morrowind op 800x600, geen realtime shadows, geen aa, view distance op 3/4, pixel shader aan en zit gemiddeld rond de 17 fps.

Heb net nog ff m'n kaart overgeclocked, draait nu op 300/550 (ipv 250/446) en haal maar een schamele 8600 3dmarks (niet oc'ed was dat ongeveer 8300).

Met de bios settings heb ik ook al aardig lopen kloten (zonder veel resultaat). Fastwrites staat aan (maakt trouwens nix uit voor de prestaties), agp aperture size heb ik op 64, 128 en 256 gehad (zonder enig verschil). write to read delay op 2, 1 en 0 (weer geen verschil).

Heb ook nog zo goed als alles uit m'n systeem gehaald (op videokaart en hd na) en getest, zonder enige vooruitgang.

Maar ja, misschien is m'n mobo wel gaar ofzo, binnenkort m'n compu maar 's wegbrengen.

Verwijderd

Meld je systeem specs ook ff ;)

Heb je de timings en Cas van je geheugen in de bios al eens veranderd?

Verwijderd

Topicstarter
Srry vergeten :)
specs :
Athlon xp 2000+, 512 mb (pc2100), mobo: MSI K7T266 Pro.

Ik heb cas# latency ook veranderd, stond op 2,5 heb ik nu op 2 staan.

Verwijderd

Vriend van mij heeft eigenlijk zelfde probleem.. nieuwe pc (xp2200, 256 pc 2700, leadtek Ti4200 128mb, maxtor schijffie, msi kt3 ultra 2) en kwam niet eens boven de 7500 punten uit. heb er voor hem heden ten daage niets voor kunne bedenken! Voor de rest draait het allemaal goed.... maar hij deed het voorheen met een tnt2 kaartje dus dan is al snel vooruitgang geboekt!

Ik weet niet hoeveel beter een Ti 4400 zou moeten zijn, deze heb ik namelijk in me compu zitten en haalf 11000+ punten! En das eigenlijk zonder al te veel gekke dingen te doen!

Dus moeilijk, probleem zou het 1 2 3 ook niet weten!

Verwijderd

Heb je de anti-aliasing niet per ongeluk aan staan?

Je kunt het best vrij simpel testen.
Draai van 3dmark2001 se alleen de nature bench.

Ik haal hier met mijn sys direct in het begin ca 60fps. Heb je de anti blabla hier aanstaan dan zie je dat het beeld wat schokt. En je haalt hier maar ca 33fps (in het begin)

Verder heb je bij de gf4ti instellingen settings voor de anti-aliasing. Heb je het hier op quincunx staan. Dan blijft dit ook aanstaan tijdens de 3dmark2001 benchmark.

Verwijderd

Topicstarter
anti aliasing staat uit (ander was ik wel dik tevreden met m'n score :))
Bij de nature benchmark begint ie altijd op 50 fps (wordt max 80).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 03:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 02:15:
Vriend van mij heeft eigenlijk zelfde probleem.. nieuwe pc (xp2200, 256 pc 2700, leadtek Ti4200 128mb, maxtor schijffie, msi kt3 ultra 2) en kwam niet eens boven de 7500 punten uit. heb er voor hem heden ten daage niets voor kunne bedenken! Voor de rest draait het allemaal goed.... maar hij deed het voorheen met een tnt2 kaartje dus dan is al snel vooruitgang geboekt!

Ik weet niet hoeveel beter een Ti 4400 zou moeten zijn, deze heb ik namelijk in me compu zitten en haalf 11000+ punten! En das eigenlijk zonder al te veel gekke dingen te doen!

Dus moeilijk, probleem zou het 1 2 3 ook niet weten!
da's wel heel ernstig ja, misschien is het dan wel dat msi mobo dat de problemen veroorzaakt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 03:13:
[...]

da's wel heel ernstig ja, misschien is het dan wel dat msi mobo dat de problemen veroorzaakt.
Ik weet bijna zeker dat je msi het probleems is. Ik ga er van uit dat het de MS-6380 a.k.a MSI k7t266 PRO met VIA KT266 ( niet A) gaat. Het moederbord met die usb bug?

Zo ja, dan is dat het probleem. Zelf heb ik dit moederbord gehad en er zijn een aantal probleempjes mee zoals een extreem slechte pci bus implementatie en een niet echt geweldige geheugen controller.

De laatste bios gebruiken geeft enige verbetering maar niet veel.

conclusie; tijd voor een nieuw mobo :)

[btw, je kan wel hard gaan met die msi kt3 ultra2 hoor, install windows opnieuw en gooi de laatse Hyperion drivers er op, en de laatste detonators, wedden dat je dan boven de 10.000 zit :9 ]

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 08:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 08:44:
[...]

Ik weet bijna zeker dat je msi het probleems is. Ik ga er van uit dat het de MS-6380 a.k.a MSI k7t266 PRO met VIA KT266 ( niet A) gaat. Het moederbord met die usb bug?

Zo ja, dan is dat het probleem. Zelf heb ik dit moederbord gehad en er zijn een aantal probleempjes mee zoals een extreem slechte pci bus implementatie en een niet echt geweldige geheugen controller.

De laatste bios gebruiken geeft enige verbetering maar niet veel.

conclusie; tijd voor een nieuw mobo :)

[btw, je kan wel hard gaan met die msi kt3 ultra2 hoor, install windows opnieuw en gooi de laatse Hyperion drivers er op, en de laatste detonators, wedden dat je dan boven de 10.000 zit :9 ]
Ik heb idd altijd al problemen gehad met usb op dit mobo ja. Heb een apart usb-pci kaartje erbij gekocht. Nieuw mobo dan maar idd (en nooit geen msi meer).

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:13

Hu9o

Schokkend

Je zegt dat je meerdere detonators gebruikt heb. Maar heb voor het installeren van de nieuwe drivers, de oude er wel af gehaald? Dit kan met detonatordestroyer. (heb ik gehoord)

Misschien meot je dat ff proberen.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• syllaz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 17:01
Ik had ook precies hetzelfde gezeik met die kaart. Op een XP1700 kwam ik niet verder dan +/- 8000 punten. Wat je moet doen is ff een nieuwe bios voor je GF4 op de Leadtek site downloaden en d'rop knallen.
Dit heeft bij mij alle problemen verholpen ... zit nu op 10.500 punten en alle games lopen als een zonnetje :)

Verwijderd

Topicstarter
syllaz schreef op 20 december 2002 @ 13:44:
Ik had ook precies hetzelfde gezeik met die kaart. Op een XP1700 kwam ik niet verder dan +/- 8000 punten. Wat je moet doen is ff een nieuwe bios voor je GF4 op de Leadtek site downloaden en d'rop knallen.
Dit heeft bij mij alle problemen verholpen ... zit nu op 10.500 punten en alle games lopen als een zonnetje :)
Da's het enige wat ik nog niet geprobeerd heb..bedankt voor de tip, zal 't eens proberen (heb net MSI de huid volgescholden :o )

Detonator destroyer werkt trouwens niet onder xp, staat hier in de faq van wel, maar dat klopt volgens mij toch niet. Ze zijn nu wel bezig een xp versie te ontwikkelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 14:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 12:09:
[...]

Ik heb idd altijd al problemen gehad met usb op dit mobo ja. Heb een apart usb-pci kaartje erbij gekocht. Nieuw mobo dan maar idd (en nooit geen msi meer).
Kheb zelf een aantal ( 7 ) msi moederborden gehad en ik kan je zeggen het zijn prima borden. Iedere fabrikant heeft wel 1 of 2 rotte modellen ooit in hun assortiment gehad. Bij msi is dat dus de k7t266 en de k7t133a. Maargoed, nogsteeds vind ik MSI een a-merk wat niet onderdoet voor asus, abit of EPoX.
Pagina: 1