Toon posts:

Nero 5.5.10 verkloot al mijn cd's (Philips PCRW804)

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt :| Ik heb vandaag geupdate naar nero 5.5.10 en deze verkloot dus al mijn cd's... Waar zou dit in hemelsnaam aan kunnen liggen? Fireburner/MP3 Cd Maker doet het prima...

Ik dacht eerst dat mijn brander overleden was (Philips PCRW804 8X4X32), maar met mp3 cd maker ging het dus prima en ik heb eerder vandaag ook een cd gebrand met Fireburner.

Ik heb al Nero compleet verwijdert en een "schone" install gedaan inmiddels, maar niks lijkt te helpen? Meerdere mensen ervaring met deze brander en deze nero versie?

Voor de de volledigheid : nero geeft wel aan dat de cd succesvol gebrand is... Maar deze is dus niet afspeelbaar... Bedankt voor de reactie's alvast :)

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
ik heb toevallig net voordat ik ging fikken Nero geupdate naar 5.5.10

daarna 2 cd kopies gemaakt (muziekcd) en ze werken beiden perfect :?

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Zou Nero die brander niet goed ondersteunen? Hoe vreemd dat ook klinkt... Ik heb wel vaker rare dingen gehad met nero en deze brander... Ik denk dat ik morgen maar een Lite-On 48X :7 ga halen, ik word doodziek van dat apparaat :D...

Maar graag nog wel reactie's :) Wie heeft dit ook?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:19

Klippy

Still Game

Hmm ik had alleen t/m Nero 5.5.8 met die brander...

Maar misschien ligt het gewoon aan een of andere optie ofzo?
Had vaak dat TAO CD's niet leesbaar waren voor een firmware update.

Maar heb nu een 52x Lite-On met 5.5.10 sins vorige week en nergens last van, dus zal wel niet aan Nero liggen :)

Maar ja je kan natuurlijk ook gewoon oudere Nero erop zetten... Veel verschil zie ik toch nooit.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik heb dus de laatste firmware upgrade gedaan... Plus DAO gebruikt... Eerst stond er 5.5.9 op, die deed het over het algemeen wel ok maar ook niet altijd dus... Ik ga gewoon een nieuwe brander aanschaffen, al die coasters word ik ziek van :|

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer? :|

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Kicken van een topic na een dik uurtje is wel erg snel....

Als de combinatie van de nieuwste Nero (5.5.9.17) en de nieuwste firmware (2.5) niet werkt, dan is je brander misschien overleden. Bij die brander ging origineel software van Adaptec, en de ervaring van veel mensen leert dat Nero veel beter en stabieler is dan Adaptec.
Heb hier ook een 804 en gebruik lekker Nero. Adaptec is al lang van mijn PCs verdwenen.

Om te zien wat er juist fout gaat kan je eens de logfile van nerro posten (zonder naam en serienummer).

[ Voor 9% gewijzigd door Angels2 op 19-12-2002 22:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Angels2 schreef op 19 december 2002 @ 22:58:
Kicken van een topic na een dik uurtje is wel erg snel....

Als de combinatie van de nieuwste Nero (5.5.9.17) en de nieuwste firmware (2.5) niet werkt, dan is je brander misschien overleden. Bij die brander ging origineel software van Adaptec, en de ervaring van veel mensen leert dat Nero veel beter en stabieler is dan Adaptec.
Heb hier ook een 804 en gebruik lekker Nero. Adaptec is al lang van mijn PCs verdwenen.

Om te zien wat er juist fout gaat kan je eens de logfile van nerro posten (zonder naam en serienummer).
Alles gaat dus goed volgens nero... CD Succesfully created enzo... Maar die cd is dus niet te lezen daarna... Alle drivers zijn up to date, ASPI layer 4.60... Idd firmware 2.5 ook.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Nog wat vragen:
Als je de gebrande CD in je brander gooit, ziet die dan nog wat ?
Kan www.isobuster.com nog wat van de plaat halen ?
In Nero heb je toch wel data verificatie opstaan...

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:40
Dit heb ik al eens eerder gezegd: zit je niet op de 'image recorder' in plaats van de brander? Dat wil zeggen: knippert het lampje van de CD- brander als Nero draait?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• markvt
  • Laatst online: 27-03 14:57

markvt

Peppi Cola

heb je wel een originele versie ??

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 15:51
staat niet toevallig de test functie aan ?

als je een ceedeetje simuleert dan lijkt het alsof hij brandt, alleen de laser is uitgeschakeld...

I can see clearly now, the brain is gone...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 20:38:
Zou Nero die brander niet goed ondersteunen? Hoe vreemd dat ook klinkt... Ik heb wel vaker rare dingen gehad met nero en deze brander... Ik denk dat ik morgen maar een Lite-On 48X :7 ga halen, ik word doodziek van dat apparaat :D...

Heb jij daar wel geld voor dennisje?? >:)

Maar goed, met .9 doettie het prima? waarom wil je dan naar .10? Met .9 iets wat je niet kon en dus dat je .10 nodig had??? If it aint broken, dont fix it.

Verwijderd

Topicstarter
Nou nee, het brand duidelijk naar de cd, dat zie je ook, nero zegt ook dat dat goed gaat... En de testen optie nee zeker niet :) Uhm NFA jij ook hier :D Naja met 5.5.9 ging het meestal goed... Ook niet altijd. Naja ik ga ff die Liteon halen nu :) Mocht die brander het nog doen op een of andere manier dan geef ik hem wel aan me vader =) mwhehe

Verwijderd

Topicstarter
markvt schreef op 20 December 2002 @ 12:55:
Hij komt toch echt van nero.com O-) En dat is nog nooit eerder een probleem geweest ;) :7

Verwijderd

markvt schreef op 20 december 2002 @ 12:55:
Mag nix uitmaken hoor :D

• Quaker
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11-2021
waarom brandt je dan niet met een lagere versie?

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03 22:39
Ik had deze brander ook (hij is er twee weken geleden mee opgehouden) en ik kon er met Nero (heb nu 5.5.9.9, maar ook met de 5.0.x.x serie al) nooit fatsoenlijk images mee branden. Hij brandde de bin/cue of iso wel helemaal ok (zei hij), maar vervolgens kon ik er niet meer van lezen... deed ik hem in een andere CDROMspeler dan had zelfs mijn oude 2x lezer er geen problemen mee. Dus misschien kun je je gebrande CDsch eens in een andere CDROMspeler proberen?
Al met al niet de beste brander ben ik al wel achter...

Verwijderd

Topicstarter
Geen ok brander nee... Nou het gaat om Audio cd's, die spelen niet in mijn brander/dvd of normale cd speler af. Maar ja, ik wil zowiezo die Liteon hebben, genoeg coasters gehad inmiddels :| Ik ben ervandoor, nieuw brandertje halen :)

En btw Data cd's gingen ook weleens fout maar heb ik gisteren niet getest...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 13:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lite-On 48X present :P Ik ga ff testen :D

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 20:38:

Jah DUH ..... Philips ... als ik zo'n ding voor een knaak kan krijgen hoeft ik hem niet eens :|

Verwijderd

:X Philips

nergens last van met me Lite-On O-)

zal wel aan de Burner liggen probeeer anders eens een ander brand prog of haal een lite on voor iets van 99 pleuro's kan je tegenwoordig al snel fikken :7

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Lite-On inmiddels :D 48X voor 65 euro'tjes :D Geweldig apparaat :) Werkt perfect...

• markvt
  • Laatst online: 27-03 14:57

markvt

Peppi Cola

Jawel een illegale key bij bijvoorbeeld cdrwin verklooit ook al je cd's

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Klopt, 5.5.10 sluit (weer) niet goed af, zelf ervaren icm Sony DRU500, weet niet of het brander-afhankelijk is.
Veel dvd's zijn nog wel op de pc, maar niet op stdalone spelers af te spelen. Dat probleem zat ook al in 5.5.9.14 en eerder, was opgelost met een (2e release van) 5.5.9.17 en is nu dus weer terug in 5.5.10.
NIET upgraden naar deze versie dus...

Ik ben weer terug naar 5.5.9.17 en alles werkt weer prima.
Met dank aan Nero: m'n 1e coasters :(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 23:00 ]

Pagina: 1