Toon posts:

Fdisk probleem!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik heb heel erg hulp nodig!
Ik heb een P3 met een 20 GB schijf gekocht en wilde het beestje schoonmaken en er XP op gaan zetten.

-Mijn bootflop voor 98 er in gestoken en zag dat er een NTFS partitie en een EXT DOS partitie op stond.
-Daarna de NTFS partitie verwijderd en geprobeerd om de EXT partitie te verwijderen. Dat ging niet, omdat er nog logische stations op stonden.
-Geprobeert om de logische stations te verwijderen, maar die waren niet aanwezig...
-Opnieuw opgestart en geprobeert om een partitie aan te maken. Tot mijn verbasing was de EXT DOS partitie verdwenen... Fdisk laat zien dat ie een nieuwe Primaire DOS partitie aanmaakt, maar kan geen volumenaam invoeren i.p.v. laat ie zien dat de PC eerst opnieuw opgestart moet worden om de wijzigingen van kracht te laten gaan.
-Opnieuw opgestart en de partitie controleren met Fdisk. Die laat geen enkele partitie zien!!!
-Daarna Fdisk vanaf een ME Bootdisk gedraaid. Die zegt schijf 1 niet toegankelijk is!!!

WAT NU??? _/-\o_

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 20:21:
Beste mensen, ik heb heel erg hulp nodig!
Ik heb een P3 met een 20 GB schijf gekocht en wilde het beestje schoonmaken en er XP op gaan zetten.

-Mijn bootflop voor 98 er in gestoken en zag dat er een NTFS partitie en een EXT DOS partitie op stond.
-Daarna de NTFS partitie verwijderd en geprobeerd om de EXT partitie te verwijderen. Dat ging niet, omdat er nog logische stations op stonden.
-Geprobeert om de logische stations te verwijderen, maar die waren niet aanwezig...
-Opnieuw opgestart en geprobeert om een partitie aan te maken. Tot mijn verbasing was de EXT DOS partitie verdwenen... Fdisk laat zien dat ie een nieuwe Primaire DOS partitie aanmaakt, maar kan geen volumenaam invoeren i.p.v. laat ie zien dat de PC eerst opnieuw opgestart moet worden om de wijzigingen van kracht te laten gaan.
-Opnieuw opgestart en de partitie controleren met Fdisk. Die laat geen enkele partitie zien!!!
Waarom dan niet nog een keer proberen te partitioneren? Waarom doe je de volgende stap?:
-Daarna Fdisk vanaf een ME Bootdisk gedraaid. Die zegt schijf 1 niet toegankelijk is!!!

WAT NU??? _/-\o_

Verwijderd

je kan ook proberen om met een 'kale' dos diskette te boten en dan fdisken, soms wil dat wel eens werken.

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
fdisk /mbr eens proberen en dan op nieuw indelen! Ongelovelijk maar hiep mij ook een keer!

Verwijderd

Als het helemaal niet wil lukken maak je met XP toch gewoon een partitie van .. mb en dan maak je zelf je partities in xp.
Configuratie scherm>systeembeheer>Computerbeheer>Schijfbeheer en ga hier lekker klote met je partities.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-03 06:24

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Volgens mij is er ook een soort fdisk van linux. Weet zo niet hoe die heet maar je kan hier ff rondvragen.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-03 23:35
XP heeft nog een eigen "partion magic" in ze setup/install,
daar kan je ook partitie mee verwijderen/formateren en aanmaken

Verwijderd

Topicstarter
Fdisk vanaf ME flop is, omdat ik dacht dat het met een bootflop van een nieuwer windows OS misschien wel lukt.
Maar dan zegt fdisk dus dat ik schijf 1 niet op kan.
Dus ben ik weer terug bij af...

Heb trouwens net Gdisk gedownload, heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 20:46 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zou ook debug kunnen gebruiken. best makkelijk eigenlijk.

[rml][ FAQ] FDISK[/rml]

Verwijderd

Nee geen PQ maar je kunt wel partities verwijderen en maken hoor ff tussen 2 "

Verwijderd

Met Fdisk kun je geen ntfs-volumes uit een ext. partitie verwijderen. (wel primaire ntfs-partities, die ziet fdisk als non-dos) Fdisk laat ze ook niet zien, maar kan de ext. partitie niet verwijderen. Ik ben dat probleem ook al eens tegengekomen. Met partition magic is het probleem in no-time verholpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 20:54 ]

Verwijderd

Klopt als een bus alleen ziet fdisk wel non dos partities en die kan ie ook verwijderen.
En wat BazzH zegt PQ Magic fix het in no time :)

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik waardeer jullie tips enorm, maar er staat geen OS meer op de HD!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Prik die HDD dan eens in een ander systeem en probeer het dan nog eens (met het OS van een ander systeem dus)

Als je de boel dan voor elkaar hebt, HDD terug zetten en installeren maar

Verwijderd

Partition magic rescue-discs???

Verwijderd

Oke schuif xp cd er in en als je nederlandse heb volg het menu, er komt een moment waar het menu 3 opties geeft: xp inslal , del part, exit f3.
Kies del part en dan L voor zeker weten en dan de grote van je part aangeven voor de part waar win op komt.
Dan instal en dan zie eerder bericht je 2e of 3e of 4e part maken in schijfbeheer.
Werkt echt.
En zo niet instal en dan PQ magic erbij en resize part. 8)7

Verwijderd

partition magic bootdiskjes :) die doen wonderen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 20:53:
Beste mensen, ik waardeer jullie tips enorm, maar er staat geen OS meer op de HD!
boot van een bootdiskje en voer debug uit zoals staat in de FDISK FAQ. dat werkt echt om alle parts weg te halen.

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
NTFS partities willen nogal vaak moeilijk doen, daarom kun je volgens mij het beste dit doen.

- Computer opstarten met win98 bootflop.
- Fdisk /mbr
- Computer overnieuw opstarten.
- XFdisk gebruiken [ http://www.mecronome.de/xfdisk/download.php ]
- Alle partities verwijderen
- Nieuwe indelen
- Opnieuw opstarten
- daarna de partities formateren
- Weer overnieuw opstarten met bootdisk
- OS installeren

Ik hoop dat je er wat aan hebt

Verwijderd

Topicstarter
Mensen bedankt!
Maar wat een pokkezooi!!!
Al jullie ideeen met fdisk lukte niet... Uiteindelijk maar de HD eruit gesloopt en in mijn eigen PC geflikkerd. Toen met partition magic op de HD opnieuw partities aangemaakt.
Dit lukte wel, even gecontroleerd en ja hoor! Hij deed het!!!
Eindelijk...
THNX
Pagina: 1