[VBA- EXCEL] Cell events

Pagina: 1
Acties:

• chicky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Hoi,

Ik heb een sheet gemaakt waarin ik naar aanleiding van de naam van een staalprofiel een aantal bewerkingen moet uitvoeren. Hierin is het belangrijk dat de naam van het staalprofiel bijv HEA100 goed wordt geschreven en niet als HEA 100 of zoiets.
In een ander celletje wordt namelijk verwezen naar de naam (HEA100) en zoek ik er een aantal gegevens bij uit een ander blad en doe daar dan wat mee.

Wat ik wil is dus; op het moment dat ik in een cel de profielnaam (HEA100) invul en de cel verlaat, er een procedure wordt gestart om te controleren of deze naam voorkomt in een bepaalde reeks. En als ik dus bijv HEA 100 invul er een msgbox komt die zegt dat de profielnaam niet bestaat.

Het starten van de proceduren bij het verlaten van de cel is dus zoiets als bij de Event "lostfocus" in een formulier.

Ik wil eigenlijk geen gebruik maken van een formulier (waarin dit dus heel makkelijk kan) of van een combobox omdat de invoer snelheid en het gebruikgemak minder worden.

Iemand een oplossing voor een Event in een worksheetcel of een andere creatieve oplossing ????

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:45
Kijk even naar de optie: Data - Valideren, die zou dit moeten kunnen.