Toon posts:

Dedicated in NL of US

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben newbie op dit forum. Ik heb op dit moment een dedicated cobalt bij Tera-Byte staan omdat de prijzen over de oceaan toch iets lager liggen dan in Nederland. Toch wil ik dit eens voorleggen aan jullie:

Waar kun je je dedicated server het beste plaatsen in US of NL. Mijns inziens maakt dat niet veel uit. Ik ben benieuwd naar jullie visie hierop

groeten

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En wat doen we ermee?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Uit welke wereld regio komen jouw bezoekers?
Meestal probeer je de servers zo dicht mogelijk bij je gebruikers te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Het is ongeveer 50-50 ik heb bezoekers en (hosting)klanten uit US en ik heb er een aantal in Nederland zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 20:22 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34

Predator

Suffers from split brain

PNS -> IT
Hosting = IT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Tjah, ik heb persoonlijk iets dat ik toch wel mijn server dicht in de buurt wil hebben.
Dan betaal ik liever wel wat meer, maar dan weet ik ook zeker dat het goed is... dan kan je eventueel zelf een kijkje nemen hoe het eruit ziet...

Het is dus net iets persoonlijks vind ik, over het algemeen zullen de verbindingen wel gelijk zijn alleen zal je als je de server in de VS heb staan een wat hogere ping-time er naartoe hebben (vanuit hier), maar dat is logisch.

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

juist, als je sneller wilt, en dus in NL wilt hebben, dan zul je flink meer moeten betalen...

ik heb nu ook een dedicated servertje in amerika, met 400gb dataverkeer per maand voor 130 dollar, dat zou in nederland MINSTENS 3 keer zo veel kosten...

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-08 13:04
Heb je daar een link van?

Zegmaar, van het bedrijf waar je dat hebt?

[ Voor 48% gewijzigd door Blaurens op 20-12-2002 14:53 . Reden: Verduidelijking ]

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

elvis84 schreef op 20 December 2002 @ 14:44:
juist, als je sneller wilt, en dus in NL wilt hebben, dan zul je flink meer moeten betalen...

ik heb nu ook een dedicated servertje in amerika, met 400gb dataverkeer per maand voor 130 dollar, dat zou in nederland MINSTENS 3 keer zo veel kosten...
Kan in nederland ook wel, maar dan is de marge een beetje klein. Waar jij je servertje hebt verkopen ze er gewoon veel, dan hoeft de marge niet groot te zijn..

[ Voor 16% gewijzigd door jep op 20-12-2002 14:55 ]

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

ik mag niet spammen, maar er zijn er genoeg van...kijk eens op
http://www.webhostingtalk.com/

zeer handige site. Je kan zelfs wat posten naar jouw wensen, en dan doen bedrijven aanbiedingen!!!

vet handig forum!

nou zoveel verkopen ze er niet hoor...dataverkeer is in amerika gewoon vet veel goedkoper! Daar zitten ze ook niet te zeiken als je met een kabel/dsl connectie flink veel download, hier beginnen ze te zeuren zodra je wat veel leecht. daar is´t gewoon goedkpoper...

Verwijderd

Kwaliteits dataverkeer is in Amerika helemaal niet zoveel goedkoper als je zou denken, alleen is er in Amerika veel meer concurrentie. Als je daar een betrouwbare en snelle verbinding wil, dan is het verschil in prijs tussen daar en hier minimaal. Voor dat verschil sta ik toch liever in Amsterdam met alle voordelen van dien.

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

betrouwbaarheid is daar zeker niet laag hoor!!! mijn server is 99,99% up geweest dit jaar, en dan was het nog maar die 0,01 % door van te voren aangekondigd onderhoud, wat op een voor mij gunstige tijd, 4 uur snachts, werd gedaan.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
In de USA is bandbreedt een stukje goedkoper. Ten eerste is de BTW slechts 0 tot 9% (afhankelijk per staat) dus dat maakt alles zowiezo al 10% goedkoper. Verder is doordat de VS nog steeds het grootste internet knooppunt is en de vraag naar bandbreedte ook erg hoog. De prijzen kunnen hierdoor naar beneden.

Een "T1" lijn (dedicated huurlijn van 1,5 Mbit/s) kan hier al voor $700 per maand verkregen worden, waar in Nederland je daarvoor mischien net een 512 kbit/s dedicated hebt. Maar vooral met grote bandbreedten (OC3 lijnen etc) is het prijsverschil pas echt merkbaar. En de meeste dedicated hosters hebben wel een flinke pijp liggen.

p.s.: mijn site is niet een dedicated server maar heeft al sinds Aug 2001 een 99,9% uptime. Er was geloof eenmalig een lijn-upgrade waardoor mijn site een kwartiertje down was, en een memory upgrade van de servers waar mijn domain opzat. Beiden geplanned en aangekondigd op hun website.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Mijn server staat op dit moment bij Tera-Byte De ping van de nieuwe lokatie is inderdaad een stuk lager dan bij een Nederlandse lokatie (Telecity A'dam).

Ik geloof dat inderdaad de concurrentie hoger en BTW lager is.
Het aanbod wat ik nu heb liggen voor een RAQ is 10euro per maand duurder, maar ipv 500Gb per maand traffic krijg ik maar 50 Gb. per maand. :?
Dat is toch wel een substantieel verschil!

Mijn ervaringen met het bedrijf in USA is qua service ook OK (nee ik wil niet spammen hoor!!!! O-) ) Maar ik denk dat een e-mail respons tijd van minder dan 15 minuten toch OK is.. Dit is ook belangrijk.

Ik las trouwens dat het bezoeken van je eigen server niet zo makkelijk is hoor. Je komt er bij Telecity niet zomaar in! Dus of de bak nu hier of daar staat....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 10:53:
Mijn server staat op dit moment bij Tera-Byte De ping van de nieuwe lokatie is inderdaad een stuk lager dan bij een Nederlandse lokatie (Telecity A'dam).
Behalve als je bij UUnet ofzo zit kun je normaal gesproken echt geen lagere ping hebben met een server ergens in de us dan bij telecity. Waarom? Omdat je logischerwijs meer hops hebt en de oceaan nog over moet.
Mijn ervaringen met het bedrijf in USA is qua service ook OK (nee ik wil niet spammen hoor!!!! O-) ) Maar ik denk dat een e-mail respons tijd van minder dan 15 minuten toch OK is.. Dit is ook belangrijk.
Dat heeft niets te maken met Amerika maar met het soort bedrijf. Er zijn in Nederland zat bedrijven die zelfs 24/7 telefonisch bereikbaar zijn.
Ik las trouwens dat het bezoeken van je eigen server niet zo makkelijk is hoor. Je komt er bij Telecity niet zomaar in! Dus of de bak nu hier of daar staat....
Dat is onzin, je kunt er als klant (en dus niet een toevallige voorbijganger die even naar de servers wil kijken) er gewoon binnen komen.

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 16:59

Martijn02

/* No Comment */

Ik heb ervaring met beide. Server voor GFXartist.com hebben we eerst in nederland gehad, bij Cable en Wireless (hoofddorp) en later bij Grafix (Rotterdam). Op een eigen server, we zijn gegeaan van 20 GB, naar iets van 80GB bij Grafix, op een zelfgebouwde server. Maar uiteindelijk bleek dat we bij Rackshack in amerika voor bijna dezelfde prijs een dikke server met 400GB dataverkeer kon krijgen. Inmiddels hebben we de server ge-upgrade naar een P4 met 1 gig aan ram. Ik weet niet precies wat we nu betalen, maar voor dat geld kan je in nederland het dataverkeer nog lang niet betalen.

De ping valt best mee, en 80% van onze bezoekers komt toch uit amerika. Het is ff wennen aan het idee dat je er niet heenkan om iets te veranderen, maar de mensen van rackshack zijn heel vlot, en doen alles wat we maar wensen...

Verwijderd

Als wat erop moet komen gericht is op Europa moet je zowieso een server in NL nemen. De transatlantische verbindingen mogen nog goed zijn, als er iets misloopt is je server niet meer bereikbaar vanuit Europa.
Ik zou niet lang twijfelen. In NL betaal je wel iets meer dan in de USA maar je hebt ook meer voordelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook eerst bij Rackshack gekeken maar ze hebben daar geen RAQ meer, maar voor de rest heb ik dezelfde specs in mijn huidige account bij 4webspace (Tera-byte).

Ik wil zeker niets afdoen aan de optimale service van Nederlandse bedrijven hoor, begrijp me goed!! Ik bedoelde meer dat een "goedkope" dedicated in US ook gepaard gaat met goede support...

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:12
Ik heb over Tera-byte weinig goede dingen gehoord. De service lijkt goed (snelle reacties op e-mails) en ze zijn goedkoop maar technisch hebben ze het zeer slecht voor elkaar, ze hosten op cobaltraq servers maar goed onderhoud is er niet. Verder hebben ze goedkope transit providers en is de snelheid vaak bagger vanuit Nederland.

Verwijderd

Topicstarter
He klink interessant want inderdaad de ervaringen die ik nu de afgelopen paar maanden heb zijn goed. snelle respons en een server die lekker loopt..
tell me more..
misschien toch ergens goedkoop duurkoop, want dat is toch het geen waar ik in geloof...

Verwijderd

Mijn servertje bij 4webspace/Tera-Byte draait al bijna twee jaar zonder noemenswaardige problemen. De snelheid is soms matig, maar traceroutes wijzen uit dat dat voor het merendeel in de tussenstops zit en in veel mindere mate bij Tera-Byte zelf. De server staat nu eenmaal een eind hiervandaan. In een enkel geval kon ik helemaal niet bij de server komen terwijl mensen in Amerika geen problemen hadden. Als Tera-Byte het technisch zeer slecht voor elkaar heeft zou ik het hebben moeten merken in die tijd?

Het merendeel van de bezoekers komt overigens uit Amerika. Voor mij een reden om de server daar te draaien en niet hier.
Pagina: 1