Toon posts:

Receiver geeft geen bass meer in het linkerkanaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn receiver geeft sinds een dag geen bassen meer weer in het linkerkanaal, zowel op de remote als op de main speakers.
Het ligt 100% zeker aan de receiver, andere speakers geprobeerd, andere uitgangen en andere sources.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik heb alle 10 (jaja :) ) zekeringen doorgemeten, de condensatoren en elco's zien er normaal uit... één diode is bruin uitgeslagen maar werkt wel.
De bruggen zien er ook normaal uit.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Hij is 1,5 jaar oud... dus onderdelen mogen eigenlijk nog niet versleten zijn.
De importeur en reparatie afdelingen rekenen allemaal zo'n 135 euro aan onderzoekskosten :(

De bassen zijn trouwens wel langzaam verdwenen, er is dus geen *klap* geweest oid. De versterker staat meestal 1/2 tot 3/4 open, maar de softclipping heeft altijd aangestaan dus hij zou eigenlijk niet opgeblazen mogen zijn.

Misschien heeft iemand een idee?

Verwijderd

mmsschien staan je boxen niet meer in fase? (is maar een suggestie)
heb je ze verplaats kortgeleden?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 19:17:
mmsschien staan je boxen niet meer in fase? (is maar een suggestie)
heb je ze verplaats kortgeleden?
Nope; ze staan in fase.
Ik heb zelfs de speakers nog een keer open gehad om te kijken of het filter wel goed was aangesloten...
Was allemaal in orde.

Ik heb wel 4 4-ohm speakers waardoor de totale weerstand per poort op < 2 (1,9 ofzo) ohm komt te liggen. Maar dit kan volgens de specificaties van de receiver.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
toverstaf > t zal aan je naam liggen, die is in de huiskamer ook al berucht, en anders, ik zou naar de leverancier gaan en je beroepen op verwactte levensduur

een rweceiver zou imho een jaar of 10 mee moeten kunnen gaan zonder problemen

Verwijderd

Topicstarter
MR_WAZOO schreef op 19 december 2002 @ 19:30:
toverstaf > t zal aan je naam liggen, die is in de huiskamer ook al berucht, en anders, ik zou naar de leverancier gaan en je beroepen op verwactte levensduur

een rweceiver zou imho een jaar of 10 mee moeten kunnen gaan zonder problemen
Doen ze niet; ze zeggen namelijk dat het een fout van de gebruiker is... domweg omdat ik niet kan bewijzen dat ik de softclipping altijd aan heb gehad, altijd netjes de speakers heb aangesloten en meer van dat soort "verweren".

Ik heb ook geen bon van de receiver omdat ik hem vorig jaar 2dehands heb gekocht...

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:13

JT

VETAK y0

offtopic:
toverstaf in de techfora ? Oh ? :D :+

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 19-12-2002 19:39 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Joydivision
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2022
Hallo Toverstaf, de meest voor de hand liggende oorzaak is een defecte koppelcondensator
in het kanaal dat minder bas geeft, dit kan ook nog de condensator zijn in de tegenkoppeling
van de eindversterker.
Als je er niet uitkomt mail me dan maar op dit adres: blackdog@dds.nl
Met vriendelijke groet, Bram

Verwijderd

Topicstarter
Joydivision schreef op 19 december 2002 @ 20:04:
Hallo Toverstaf, de meest voor de hand liggende oorzaak is een defecte koppelcondensator
in het kanaal dat minder bas geeft, dit kan ook nog de condensator zijn in de tegenkoppeling
van de eindversterker.
Als je er niet uitkomt mail me dan maar op dit adres: blackdog@dds.nl
Met vriendelijke groet, Bram
you've GoT mail :)
Pagina: 1