Toon posts:

Vrije ruimte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er klopt iets niet...
Als ik iets verwijder, blijft de harde schijf de vrije ruimte aangeven die ik daarvoor had, waardoor windows telkens zegt dat ik teweinig ruimte heb. Als ik ga kijken hoe groot alle bestanden zijn op een partitie, dan is dat bijv. 12 Gb. Maar als ik eigenschappen doe van die partitie, dan zegt ie dat ik 15 GB verbruikt heb!
Ik heb al gereset, op fouten gecontroleerd, prullenbak is leeg.

Verwijderd

windows versie??? waarschijnlijk maakt je windoos auto backups van je systeempje en die nemen natuurlijk ook plaats in

configuratiescherm -> system -> advanced tab -> recovery dinges

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 18:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar wat verklaart dan "Als ik iets verwijder, blijft de harde schijf de vrije ruimte aangeven die ik daarvoor had" ?

Verwijderd

hij verwijderd de bestanden wel maar hij maakt er eerst een backupje van waarschijnlijk, maar ik kan niet in je pc kijken natuurlijk. je zou je recovery points weg kunnen gooien asl je die niet meer nodig hebt(en je weet dat zeker). Dan jou je pc weeg wat meer ruimte moeten hebben.

Verwijderd

Gebruik je toevallig de "Norton Protected Recycle Bin" uit Norton Utilities of Norton System Works? Daar heb ik ook al hele vreemde dingen in zien gebeuren. Ook het omgekeerde verhaal; een schijf die aangeeft nog gigabytes vrij te hebben en dan een programma wat niet wil installeren omdat er te weinig ruimte zou zijn. 8)7

Verwijderd

schijf opruiming gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
ook dat

Verwijderd

defragmenteer het zootje. controleer op fouten. Percentage van je prullenbak zowieso op 1% zetten. Recovery gewoon uitzetten en image maken van je HD (clean install!!). Swap file niet gebruiken, maar zorgen voor genoeg geheugen (512mb is genoeg).

Tenslotte de beste tip: hou je hierna bezig met belangrijker dingen, het leven is al te kort :o)

Verwijderd

Topicstarter
:D, hehe. Ik dacht dat ik dat recovery shit uit had gezet? NOU, niet DUS!
:P ik heb ff empty protected shit verwijderd, en voilá... een aantal GIGS erbij :D
Pagina: 1