nieuwe moederborden die nog wel SDRAM lusten

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
gegroet,

Aangezien mijn moederbord (merk en type mij onbekend) na het pogen in te bouwen van een SCSI kaart en tapestreamer de geest gegeven heeft, ben ik naarstig op zoek naar een nieuwe. Ik had een PIII 450 Mhz dus een beetje upgraden zou geen kwaad kunnen...

Welnu.. De PIII bak heb ik al behoorlijk ge-upgrade vanaf zijn orginele configuratie en een van de grootste aankopen was 512 MB aan 133 Mhz SDRAM geheugen. Nu zit ik er zeer sterk aan te denken om een Athlon XP+ 1800 aan te schaffen maar nagenoeg alle moederborden die ik daarvoor tegenkom lusten alleen maar DDR geheugen. Aangezien ik niet echt ruim bij kas zit (mijn budget is ongeveer 200 euro) en mijn 512 MB ook niet zomaar links wil laten liggen, ben ik op zoek naar een goed moederbord wat zowel een Athlon 1800 alsmede mijn SDRAMmetjes lust...

Op de site van ASUS ben ik wel het een en ander tegengekomen maar als ik dan de pricewatch erop nasla zie ik dat het spul bijna niet meer verkocht wordt..

Wie kan me helpen?

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Moet het een ASUS bord zijn :?
Mijn mobo, een Epox 8KTA3+ is een SDR bord die met de laatste BIOS update ook AMD Athlon XP's lust.

Er zullen heus wel meer mobo's zijn heur. Gewoon ff zoeken :)

C:\>_

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 16:24

-ET-

Phone Home

MSI K7T Turbo lust maximaal een xp 1800 en SDRam

Keb hem hier staan met een athlon 1200, maar de max is 1800+ en sommige hebben er geloof ik een 2000+ op draaien.

Verwijderd

Kijk eens bij www.asus.com www.msi.com.tw www.epox.com enzo, je zult er genoeg sdram bordjes vinden.

Verwijderd

Als je krap bij kas zit, haal dan een K7s5a, lust zowel Sdr als DDR. Kost maar iets van 60 euro :)

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Merk maakt me in principe niks uit.. Ik heb me nooit echt in moederborden verdipet dus vandaar dat ik het even hier kwam vragen... ;)

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Verwijderd

ik zou absoluut voor een MSI K7T Turbo met XP1800 gaan :)

goedkoop en nog zeer goed

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 22:43
ECS K7s5a inderdaad,
kun je altijd later nog eens upgraden qua geheugen en eventueel processor
en dit bordje is tenminste overal goed verkrijgbaar en ondersteund de xp goed

edit ; hij heeft wel maar 2 geheugenbanken van elk

[ Voor 14% gewijzigd door mcbadass op 19-12-2002 19:00 ]

Verwijderd

mcbadass schreef op 19 December 2002 @ 18:58:
edit ; hij heeft wel maar 2 geheugenbanken van elk
Dat zal met 1 512MB-Ram Dimmetje geen probleem zijn ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 19:09 ]

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Het zijn er 2 van 256 MB aangezien mijn oude mobo 1 dim van 512 niet lustte.. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 18:48:
Kijk eens bij www.asus.com www.msi.com.tw www.epox.com enzo, je zult er genoeg sdram bordjes vinden.
inderdaad bij elk mobo staat geschreven of ie ddr of sdr ondesteunt

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Bekijk wat mobo fabrikanten site's, kijk wat ze hebben (staat wel bij welk geheugen ondersteund wordt) en check dan met b.v. de pricewatch wat er nog te krijgen is :) Iig bestaan er meer mobomakers dan Asus ;) Beetje een zoekertje imo.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.