[CITRIX] Clientname op AS/400

Pagina: 1
Acties:

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
[SPECS]
Windows NT4.0 Terminal server met Citrix Metaframe 1.8 SP2

[PROBLEEM]
Opgestarte taken op AS/400 vanaf de terminal server hebben als clientname de Citrix server staan, dit geeft echter problemen bij een nieuwe applicatie.

[FEITEN]
Ik heb deze taken ook opgestart vanaf een Windows 2000 terminal server met Citrix XP en daar wordt als clientname het werkstation opgegeven, althans als dit goed in de Citrix client is ingevoerd.

[VRAAG]
Wie kan me vertellen of dit ook onder NT4.0 TS mogelijk is, misschien een feature in 1.8 SP3 ? Of iets anders....
Ik vermoed dat het gewoon geen optie is onder NT met Citrix 1.8 maar ik hoop eigenlijk dat iemand me het tegendeel bewijst. :)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Als je connect naar de tse met een 6.30.1050 client werkt dit ook niet goed? Dan ben ik bang dat het in het servergedeelte van XP zit. Is het IT budget van 2003 al opgesteld, ivm de upgrade naar XP?

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:14
Welke terminal emulatie software gebruik je ?

• seq_uence
Als je connect naar de tse met een 6.30.1050 client werkt dit ook niet goed? Dan ben ik bang dat het in het servergedeelte van XP zit. Is het IT budget van 2003 al opgesteld, ivm de upgrade naar XP?
Ik heb het getest met 6.00.910, met die client krijg ik via de w2k server wel de werkstation-naam bij de job op de AS/400

Nieuwe client is niet echt een optie omdat een aantal werkstations nog met Windows 3.11 draaien.

Budget voor 2003 is opgesteld, migratie was gepland in 3e kwartaal. Naast de centenkwestie is het ook qua tijd niet te doen om nu snel even over te gaan...
Welke terminal emulatie software gebruik je ?
Het gaat niet om terminal emulation software maar om een nieuwe client-server applicatie. Nu werken we nog met Client Acces, maar daar heb ik hetzelfde resultaat....

• seq_uence
Nog een feit, op beide platformen geeft de opdracht echo %clientname% de naam van het werkstation terug en niet de servernaam. Toch zie je op het NT4 platform dat de taak op de AS/400 de servernaam meekrijgt.........

Verwijderd

seq_uence schreef op 20 december 2002 @ 09:56:
Ik heb het getest met 6.00.910, met die client krijg ik via de w2k server wel de werkstation-naam bij de job op de AS/400
Met MF 1.8 SP3 wordt geadviseerd minimaal client 96.01.967 te gebruiken.

Kun je het niet testen op een machine om zeker te weten of het in tse of in de client zit?

• seq_uence
Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 10:56:
[...]

Met MF 1.8 SP3 wordt geadviseerd minimaal client 96.01.967 te gebruiken.

Kun je het niet testen op een machine om zeker te weten of het in tse of in de client zit?
Ik heb al een test gedaan (zoals je kunt lezen) waaruit blijkt dat dezelfde client 2 verschillende waardes aangeeft op resp. de NT en de W2k server.

We zitten overigens nog met Metaframe 1.8 SP2
Maar ik ga nu nog even de laatste client downen en op een werkstation zetten om te testen. Wordt vervolgd......

• seq_uence
Heb het inmiddels getest met clientversie 6.31.1051 en Metaframe 1.8 SP3 maar nog steeds wordt de servernaam weergegeven bij de job. Moet dus wel in W2k of XP zitten.... :'(

• seq_uence
Waar blijven onze Citrix goeroe's zoals Zwelgje ? ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je gebruikt een client/server applicatie om op de AS/400 een job te starten. Nu geeft de AS/400 een vekeerde clientname aan, als de client NT4TSE is, met W2K als client gaat het wel goed.

Laten we dus eerst eens bekijken ofdat het Citrix of TSE is. Gebruik eens de RDP client om te connecten naar je terminalservers, en probeer het dan nog eens uit. Zelfde resultaat?

Wat zijn de opstart parameters van beide clients op beide servers. Zijn die *exact* gelijk?
Zijn allebei de versies van de clients exact gelijk?
Op welke basis, geeft de AS/400 de clientname weer?

Ik vermoed sterk dat dit niets met Citrix of wat dan ook te maken heeft, hooguit met een C/S applicatie die opeens terminal server aware geworden is :)

• seq_uence
De RDP test had ik inderdaad nog in gedachten, eens kijken of dat morgen nog lukt. Opstart parameters zijn gelijk en client versies ook.

De applicatie gebruikt de clientname voor tekst data integratie, maar als 2 gebruikers op dezelfde server zijn aangemeld kan een opgevraagd rapport op het scherm van de andere terechtkomen omdat de clientname gelijk is. Dit kan onder W2K/Citrix XP niet gebeuren omdat de clientname die aan de AS/400 job hangt hier uniek is.

Wordt vervolgd..........

• elevator
  • Niet online

elevator

Maar de vraag over hoe AS/400 de clientname vindt, beantwoord je niet. De 2 meest logische opties voor het vinden van de clientname is namelijk:

- Opvragen op de client en dit doorsturen naar de AS/400
- De AS/400 resolved het ip address van de TCP/IP connectie.

Als het het resolven van het ip address is, dan lost W2k dit niet op. Het zal dus haast wel iets moeten zijn in de client, maar daarvoor zal je ons eerst moeten vertellen hoe de AS/400 servers aan die clientname komt.

• seq_uence
Als ik precies wist hoe waar de AS/400 die clientname vandaan haalt was ik al een stuk verder. Zoals je aan het begin van de post kunt lezen heb ik een aantal tests uitgevoerd waaruit blijkt dat het niet aan de client ligt.

Ook lees je daar dat het commando echo %clientname% op beide platformen de naam van het werkstation teruggeeft. Maar om de een of andere reden wordt deze naam (die uit de wfcname.ini op de client wordt uitgelezen) op het NT platform niet doorgegeven met de AS/400 job maar wordt de servername meegegeven.

Dus samengevat, zelfde client geeft op W2k/MF XP platform wel werkstation-naam mee aan AS/400 job maar op NT/MF 1.8 platform niet.

• elevator
  • Niet online

elevator

En welke client is dit dan? Misschien dat er op de supportsite van hun iets qua informatie te vinden is?

• seq_uence
Ik heb het al getest met diverse clients (NT, 3.11, CE) met verschillende Citrix client versies erop, het zit echt niet in de client geloof me.

Support is zowiezo erg lastig in dit geval vanwege de combinatie Terminal server, Citrix en AS/400.

Daarnaast is de leverancier van de applicatie er ook mee bezig, maar ik heb de ervaring dat de reaktie nog wel even op zich laat wachten. Vandaar dat ik zelf ook naar de oorzaak en een oplossing zoek.

[ Voor 57% gewijzigd door seq_uence op 22-12-2002 13:48 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik bedoel meer de AS/400 client.

• seq_uence
elevator schreef op 22 december 2002 @ 13:47:
Ik bedoel meer de AS/400 client.
Normaal gebruiken we Client Acces voor de terminal emulatie, maar de applicatie waar het om gaat roept via een eigen methode (MQseries) de taken op de AS/400 aan. De AS/400 client is dus die applicatie.

• seq_uence
up

• seq_uence
Nog 1x up dan maar. :)

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

hier draaien we Citrix Metaframe XP op Win2K met AS/400 sessies. bij ons verloopt het opzetten van een AS/400 sessie als volgt:
via Client Access word een PC5250 Emulatie gestart, dan krijg je dus het inlogscherm voor op de As/400.
daar kun je, zodra de sessie is gestart, onder de optie "communicatie" een unieke clientnaam opgeven. ik weet alleen niet waar die info naar wordt weggeschreven helass :(

maar als ik het goed begrijp loopt het bij jou mis in de applicatie zelf???

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• seq_uence
Inderdaad sh4d0wman, wij gebruiken ook Client Acces maar dit is een nieuwe applicatie die niets te maken heeft met Client Acces. In plaats van terminal emulatie is dit een client-server applicatie met een GUI op de client.

Pagina: 1