Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

een voeding stiller maken

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Yo

Zit al een tijdje met een probleem heb al verschillende topics gelezen over fluisterstille pc maar er wordt nooit echt uitgelegd hoe je dus de ventilator van de voedig doet stiller draaien aangeziend die direct buiten de kast blaast. Is er een mogelijkheid om die stiller te doen gaan? En/Of die van de processor maar ik zit meer een speciaal ie is er precies ingeplugd zoals een pcikaart maar dan dikker en een ander kleur. dus hij zit verticaal op mijn moederboard? Hoe ga je daarmee te werk? Zou het een oplossing zijn een houten kast die een paar cm groter is te maken met wat geluidsdempingsmateriaal langsbinnen zonder gaten dus en zal de warmte hem niet doen ontploffen?

ps sinds nieuwe hd brandt ledje altijd van hd vroeger enkel als k iets deed met pc flikkerde nu brandt ie constant enige idee?

zit met een pIII 600 een aopen ax6bc mobo en een oorverdovende aopen voeding meer staat er niet bij buiten een stickertje met noiskiller!!!!?????? en de voedings gegevens.

een paar tips?

grtz

Wiredup

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Fan op 5v of 7v laten lopen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welkom op GoT.

Ik kom er niet omheen naar de FAQ's te wijzen en neem aan dat het bij deze begroetingen blijft :)

Er lopen op dit moment heel aardige topics over modificaties aan voedingen. Dit geeft je mooi de gelegenheid de search (in- extern) te gebruiken. Er is ook voldoende te vinden over fluisterstille PC's.

Trouwens, een moeilijk leesbaar verhaal wat je neerpent.

ARME AOW’er

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Idd je fan @ 7v of @ 5v laten draaien, of een nieuwe fan erin bouwen. Papst, of ZalMan

btw. welkom @ GoT

ps. tis hier niet gebruikelijk om in je post gedag/groetjes oid te zetten :)

[ Voor 12% gewijzigd door Kawaii op 19-12-2002 18:17 ]

Verwijderd

ja, laat de fan op 7 volt draaien. Dat scheelt heel veel!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:05

sapphire

Die-hard pruts0r

ok een tip, maak dat verhaal eens duidelijker, k snap er niks van

Gabriël AM5

Verwijderd

er zijn ook zalman of andere 'kwaliteits' voedingen te koop, die hebben standaard stille koelers

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

ik heb al een paar voedingen op 7 volt gemod... HOE:
voeding open gemaakt, de draadjes van de fan uit het printplaatje getrokken. Draadje door het gat heen proppen (Waar ook je mobodraadjes enzo doorheen gaan). Dan een molex pakken en zo aansluiten :)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/itegelaar/20.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/itegelaar/21.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door Tutti-frutti op 19-12-2002 18:36 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Ik heb dus een no-name 200Watt voedingkje en wil dit eigenlijk ook wel doen. Is dit schadelijk voor de voeding? Kan hij het dan nog wel koel krijgen?

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 14:01
Mijn noname 200 WAtt ATX heeft het een maand vol gehouden zonder koeling @all.

Nu draait hij fijn met een fannetje op 5 volt.

Overigens is meestal een fan op 5 volt voldoende om de status: "HDD_maakt_te_veel_lawaai" te bereiken

Er zijn ook betere ventilatoren te koop die je echt niet hoort (in silent mode). Natuurlijk neemt de koelcapaciteit van het ventilatortje dan ook af. Maar een klein beetje luchtverplaatsing is in alle systemen wel genoeg.

Het verschil tussen "gedwongen convectie" (active koeling) en "ongedwongen confectie" (passieve koeling) is veel groter dan "gedwongen convectie" en "supergedwongen confectie"

[ Voor 55% gewijzigd door BovenHond op 19-12-2002 18:59 ]

Verwijderd

Matsu_matsu schreef op 19 december 2002 @ 18:55:
Mijn noname 200 WAtt ATX heeft het een maand vol gehouden zonder koeling @all.

Nu draait hij fijn met een fannetje op 5 volt.

Overigens is meestal een fan op 5 volt voldoende om de status: "HDD_maakt_te_veel_lawaai" te bereiken"
Ik heb een Barracuda IV dus die maakt niet zo veel lawaai. Kan dit nog wel met dit systeem bestaande uit:

Specs: Celly 333mhz, Jetway J-6LXBS, Intel 440LX, 256 MB (128+256) SD-RAM, Asus V3800 TNT2 32MB DELUXE, Seagate 80 GB 7200 RPM, Creative Soundblaster 64, Pioneer 16x40 DVD-M500, Lite-On 32x12x40 @ 40x12x48, Microsoft Windows XP Proffesional < miditower

Zou de voeding koel genoeg blijven met dit systeem? :?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 19:12 ]

• DCBJ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-11-2021
Ja, dat kan best, download anders even Motherboard Monitor 5, dan kun je de temp goed in de gaten houden. Als hij dan te warm wordt, zet je hem gewoon terug op 12 volt.

Verwijderd

Topicstarter
K sorry wist niet dat je een een groet en een salut mocht neerpennen. Zal niet meer gebeuren O-) zal direct es proberen om die voeding naar beneden te halen thx

o ja weet er soms iemand waarom dus mijn led van mijn HD blijft branden?
en bedankt voor de verwelkoming

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 20:37 ]

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:05

icecoolsniper

never run from a sniper!

kabeltjes van power led en hdd led omgedraaid?

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• My-life
  • Laatst online: 21:24
Hai! :+ Nee sorry Stom stom stom |:( . Zalk niet meer doen O-). :D

Maarre ik zou ff die draadjes vanaf je ledjes en powerknop checken. Of die wel goed op je MB zittuh. :)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 10:55
Tutti-frutti schreef op 19 December 2002 @ 18:36:
voeding open gemaakt, de draadjes van de fan uit het printplaatje getrokken. Draadje door het gat heen proppen (Waar ook je mobodraadjes enzo doorheen gaan). Dan een molex pakken en zo aansluiten :)
[afbeelding]

[afbeelding]
Als je het zo doet dan vraag je toch echt om problemen !!! Dit is nu niet echt een manier om een stevig contact te maken. Dit vraagt om storingen en vage problemen. Gebruik op zijn minst een kroonsteen of een soldeerverbinding !

-

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 18:07:
En/Of die van de processor maar ik zit meer een speciaal ie is er precies ingeplugd zoals een pcikaart maar dan dikker en een ander kleur. dus hij zit verticaal op mijn moederboard? Hoe ga je daarmee te werk?
Dat is een slot1 processor en als je geluk hebt kan je die gewoon van je bord af trekken. Als je geen geluk hebt zitten er overal klemmetjes die hem tegen houden.
Zou het een oplossing zijn een houten kast die een paar cm groter is te maken met wat geluidsdempingsmateriaal langsbinnen zonder gaten dus en zal de warmte hem niet doen ontploffen?
Een houten kast is vaak onnodig om je computer stiller te maken. Als je hem echt fluisterstil wilt hebben kan je het doen maar voorlopig heb je nog genoeg fans om te vervangen.

Verwijderd

Juicy schreef op 19 December 2002 @ 21:10:
[...]

Als je het zo doet dan vraag je toch echt om problemen !!! Dit is nu niet echt een manier om een stevig co....
ik heb ze ook zo hoor:P , vppr een iets duidelijkere beschrijving :

http://www.ccmod.com/howto.php/10 :)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 16:21
Als je voeding op 7v zet, zaag dan iig die roostertjes eruit als die ervoor zitten. Dan past er net zo veel lucht doorheen als voor je '7v-mod'.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Verwijderd

Topicstarter
GEluKT die fan draait nu tragen en veeeel stiller!!! wahoo. :P
Wel nu nog mijn laatste probleempje ik ben dus te weten gekomen dat het een slot1processor is maar die maakt dus nog lawaai voor twee. De meeste hebbben zo een proc plat op hun mobo met daarop een koeler ziehier een link meet een fotooke vande mijne
http://users.skynet.be/bk239073/DSCN1736.jpg
http://users.skynet.be/bk239073/DSCN1735.jpg
Hoe kan ik die koeler tragen doen draaien? Want veel wordt er niet gesproken over slot processoren. Het komt er op neer dat ie stiller is dus andere suggesties zijn meer dan welkom
En led is nu ook in orde thx

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 12:49 ]

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk239073/DSCN1736.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk239073/DSCN1735.jpg

je kan de fan op 7 V zetten, maybe valt dan alleen je RPM weg/...

[ Voor 5% gewijzigd door 3lmowww op 20-12-2002 13:01 ]

Electronics development

Verwijderd

3lmowww schreef op 20 december 2002 @ 13:00:
[afbeelding]

[afbeelding]

je kan de fan op 7 V zetten, maybe valt dan alleen je RPM weg/...
Als je RPM wegvalt, probeer je fan dan naar 5V gte zetten. Dikke kans dat je RPM dan weer wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zet ik die dan op 5V want bij mijn fan van voeding zijn dat maar twee draden een zwarte een een rode ier lopen er dus drie een zwarte groene en gele?? Van deze kleurnen spreken ze nooit :( Bestaat er dan een groot gevaar dat mijn proc doorbrandt? Het is een PIII 600 nog niets meegedaan.

Verwijderd

[LOL-mode]
Je kan ook oordopjes kopen, of de muziek lekker hard zetten (werkt bij mij erg goed >:) )
[/LOL-mode]

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 16:50 ]

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Juicy schreef op 19 december 2002 @ 21:10:
[...]

Als je het zo doet dan vraag je toch echt om problemen !!! Dit is nu niet echt een manier om een stevig contact te maken. Dit vraagt om storingen en vage problemen. Gebruik op zijn minst een kroonsteen of een soldeerverbinding !
werkt bij mij anders al 1,5 jaar perfect en ok.. je kan een plakbandje eromheendoen als je bang bent dat het losschiet... maar solderen oid is echt niet nodig en kroonsteen ? dan is gelijk je molec verdwenen.. ook sonde

4015Wp west (Dordrecht)

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.ccmod.com/images/upload/a_10_molex1%20copy.jpg
rood +5v ??? damn... dan verklaart dat een hoop waarom me comp zo warm word!! ik heb allen fans behalve CPU fan dus op 5 V staan... |:(

Verwijderd

Semi-offtopic:

Ik zit met hetzelfde probleem en wil dus de fan in mn voeding vervangen, maar mijn vraag is nu, of een Papst 8412 N2/GML hiervoor genoeg lucht verplaatst (45 m3/h) en tot slot, hoeveel m3/h verplaatst een gemiddelde no-name 80mm van @ 12 volt?

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:21

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
http://home.hccnet.nl/hcc.akkerman/fans80-120.htm

En in principe maakt het geen drol uit met wat voor fan je hem vervangt, als die maar lekker blaast. Ik heb mijn 0.18a voeding fan ook vervangen door een lichtere Titan 0.12a fan. Super stil en toch lekker koel (92mm fan onder me voeding zorgt nu voor de caseflow :P)

Use the Search Luke...

• Xander
  • Laatst online: 00:15
Tutti-frutti schreef op 19 december 2002 @ 18:36:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/itegelaar/21.JPG]
Ehh, als ik het volgende moet geloven laat je hem nu op 12 volt lopen?:
Afbeeldingslocatie: http://www.ccmod.com/images/upload/a_10_molex1%20copy.jpg

De standaard casefans die ik heb zitten aan de rode+zwarte draad van een molex, die lopen dan dus standaard al op 5v?

[ Voor 11% gewijzigd door Xander op 21-12-2002 20:20 . Reden: layout hersteld ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Outsync
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

als de mods dit nu eens als basic zouden zetten 'hoe zet ik een fan op 5/7 volt.. dit omdat er veel fotos plus uitleg bijstaan..

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:38
Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 12:47:
GEluKT die fan draait nu tragen en veeeel stiller!!! wahoo. :P
Wel nu nog mijn laatste probleempje ik ben dus te weten gekomen dat het een slot1processor is maar die maakt dus nog lawaai voor twee. De meeste hebbben zo een proc plat op hun mobo met daarop een koeler ziehier een link meet een fotooke vande mijne
http://users.skynet.be/bk239073/DSCN1736.jpg
http://users.skynet.be/bk239073/DSCN1735.jpg
Hoe kan ik die koeler tragen doen draaien? Want veel wordt er niet gesproken over slot processoren. Het komt er op neer dat ie stiller is dus andere suggesties zijn meer dan welkom
En led is nu ook in orde thx
Draaien je fans nou op 7Volt of op 5Volt????

Ik wil ook de fans van mijn voeding op 7 of 5 volt laten draaien, maar de een zegt 5 volt is te laag dan starten de fans zelfs niet en een ander zegt weer dat je met 7 volt problemen kunt krijgen. Kortom ik weet het niet meer 8)7 8)7
Ik weet wel dat de fans op 12volt een hoop herrie maken.

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 14:01
3lmow,

Zo'n Processor kan heel goed op 5 volt (koeling genoeg en weinig energieconsumptie)

Je moet even achterhalen welke draad wordt gebruikt voor de +12 volt op die koeler (als je die dan door midden knipt en aansluit op je rode draden uit de voeding

Dan heb je nog steeds je RPM weergave en toch een langzaam draaiende fan

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Koop gewoon een Papst 12db fannetje. Die kosten iets van 15/20 euro, maar dan heb je ook wat. Superstil.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

XanderH schreef op 21 December 2002 @ 20:16:
[...]

Ehh, als ik het volgende moet geloven laat je hem nu op 12 volt lopen?:
[afbeelding]

De standaard casefans die ik heb zitten aan de rode+zwarte draad van een molex, die lopen dan dus standaard al op 5v?
nee, voltage is VERSCHIL tussen + en -... dus 12 - 5 = 7 volt :) test maar hor :)

4015Wp west (Dordrecht)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-11 10:39
Gebruik ff de search (voor voeding stiller maken maar ook alle andere vragen).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.