Toon posts:

[Netwerk] Krijg het niet werkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie: 1 pc + 1 laptop, beiden met Windows XP Professional (NL)
Beiden zijn verbonden met een crossedlinkcable (twistedpair dus) en dat gewoon via een netwerk kaart en een aansluiting op de laptop.

Nu kan ik via de pc de laptop wel zien in het netwerk (zie plaatje) en ik kan em ook pingen. Maar ik kan de laptop niet aanspreken, dus op de Hd van de Laptop kijken. Hij geeft dan de onderstaande foutmelding.

Afbeeldingslocatie: http://home.t-online.de/home/freekb/naamloos.JPG

Op de laptop kan ik momenteel helemaal geen computers meer zien in het netwerk en mijn computer pingen gaat ook niet vanaf de laptop (operation timed out ofzo)

De IP's:
Pc: 192.168.0.2
Laptop 192.168.0.1

Schijven zijn op beide computers gedeeld...

Wie weet in hemelsnaam wat ik kan doen, ik ben echt ten einderaad :'(

Verwijderd

hmm winxp ;)

anders dhcp servertje draaien op 1 van de bakken? Overigens zou ik de vaste bak de 192.168.0.1 geven en niet de laptop....

wil je alleen filesharen? install ipx/spx of netbeui

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is al gefixed (alle eer aan R4nc0r!!)

Het bleek aan zone-alarm te liggen (firewall) Zone-alarm uit en het netwerk draait :D

Verwijderd

tjah slecht configgen van firewall kan ik niet meenemen in mn verhaal als je niet vermeldt dat je die gebruikt :)

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:07

mr_petit

opperprutser

probleempje1:
Waarschijnlijk heb je geen rechten om de schijven te bekijken: òf je moet de guest account aanzetten, of je moet de 'andere user' toevoegen op het ene systeem (bijvoorbeeld een 'laptop' user aanmaken met exact hetzelfde ww op je werkbak en visa versa)

probleempje 2: (van je laptop dus) draait je werkbak een firewall
alle gegevens correct (submask, werkgroep enzo)....

/edit
veel te laat 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 19-12-2002 18:40 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
Uhm ik kan nu gewoon beide computers aanspreken... alleen kan ik niet internetten vanaf de laptop!!

Hoet moet ik dat instellen dan?? Ik heb namelijk TDSL (de Duitse ADSL, omdat ik in Duitsland woon...) En dat werkt wel met een netwerkkaart maar het verbindings type is PPOE ofzo :s

Wie kan me daar bij helpen?

Verwijderd

Gebruik wizard dan gaat ie goed komen hoop ik voor je.
En je kunt ook delen van internet aanzetten op de "server" of je moet ook nog je dns instellen enz enz .
s6

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 19:47:
Gebruik wizard dan gaat ie goed komen hoop ik voor je.
En je kunt ook delen van internet aanzetten op de "server" of je moet ook nog je dns instellen enz enz .
s6
Internet delen staat wel aan...

Ik maak gewoon verbinding via een netwerk kaart maar dat kun je niet zien!! Het gaat namelijk via het PPP protocol... Mijn Dns kan ik dus nie zien, m'n gateway wel maar daar heb ik met die laptop nix aan... :(

Zal eens wat screenshots van mijn connection manager maken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://home.t-online.de/home/freekb/naamloos2.JPG

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik heb ook problemen om mijn laptop het netwerk op te krijgen. Bij mij is het probleem dat als ik de laptop via een crossedwire aansluit op mijn router/dhcp server ik gewoon kan internetten, de computer kan zien etc...

Als ik echter de laptop met exact dezelfde instellingen aansluit op mijn HUB (via 1-1 kabel, maar ook met crossed geprobeerd... just in case), dan vind ie niet eens de dhcp server...

In de laptop ligt een Xircom creditcard NIC. Ik heb zowel een 10Mbit als een 100Mbit dongle geprobeerd. Mijn netwerk is 100Mbit. Wat voor vaags kan er met een HUB of die creditcard NIC aan de hand zijn? :/
Pagina: 1