Ik heb zojuist van een internet site een gratis website template gedownload, en dit is dus een psd bestand. ik dus geopend in Adobe PhotoShop 5.5. Maar nu het volgende: ik kan de standaard texten (your company etc.) wel weghalen (oogje weghalen voor de layer) maar ik wil gewoon deze text wijzigen. Hoe kan ik dit doen. Net ook al bij google gezocht hierop maar overal staat dat je 2x moet klikken op de naam van de layer die je wilt wijzigen. Ik dus gedaan, maar als ik dan een andere tekst invoer, dan verandert alleen de naam van de layer en dus niet de text in het plaatje zelf. hoe krijg ik dit dus voor elkaar?
Verwijderd
Je moet niet op het layer pallette op de naam klikken maar de cursor tool gebruiken en dan op de tekst klikken.
ehm... nogal een noob op grafisch gebied, maar welke cursortool? ik krijg alleen de move tool en cursor tool of iets wat daar op lijkt staat niet in het lijstje met tools???
Verwijderd
klik op menu window klik op show tools (als er hide tools staat, zijn de tools al zichtbaar)
dat is zo'n smalle,lange balk met allemaal hulpmiddelen, gummen, verloopjes, vullen, knippen en text..
Klik op de grote T (rechts in t midden)
ga nu naar de txt die je wilt ijzigen, als het goed is zie je het gestippelde vierkantje om de mousepointer nu verdwijnen en houd je een pointer over die lijkt op de I, klik op de txt, nu kun je het aanpassen...
dat is zo'n smalle,lange balk met allemaal hulpmiddelen, gummen, verloopjes, vullen, knippen en text..
Klik op de grote T (rechts in t midden)
ga nu naar de txt die je wilt ijzigen, als het goed is zie je het gestippelde vierkantje om de mousepointer nu verdwijnen en houd je een pointer over die lijkt op de I, klik op de txt, nu kun je het aanpassen...
Verwijderd
de kans is bovendien aanwezig dat je de tekst niet een kan wijzigen als je het gebruikte lettertype niet hebt.
thx.. zal het gelijk eens proberen! er zat trouwens wel een font bij ja, dus die heb ik maar gelijk in windows\fonts mapje gegooid. handig dat peter81 dat ff zei
Sja is gewoon een kwestie van op F1 drukken en zoeken naar how to edit text layer
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()