Welke mobo voor ATHLON 850mhz en 133mhz sdram?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Topicstarter
Ik heb nu een mobo van Asus A7-KT133.
Dit bordje slaat nu al 2 jaar blauwe schermen op mijn monitor!
Ben er zat van en nu wil ik dus een ander mobo.
Heb gelezen over een AOpen KT333 maaar weet niet of het geschikt is voor mijn Athlon en geheugen.
Wie heeft een aanrader voor mij zodat ik alles tegen mekaar kan opwegen en zo een conclusie maken?
Dankje alvast.

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 15:25
Je kunt 133 MHz SDRAM iig niet op dat nieuwe AOpen mobo prikken, want dat ondersteunt alleen DDR geheugen.
Het kan zijn dat je processor in een slot (bruine sleuf waar je je processor rechtop inzet) moet als het een echte Athlon 850 is, in dat geval heb je ook niks aan je processor. Maar ik geloof dat de Asus A7-KT133 voor sockets was (plat op je mobo in zo een wit vierkantje) dus dan zou je je processor nog wel kunnen gebruiken, alleen zou je de performance van dat AOpen mobo en evt nieuw geheugen daarmee verschrikkelijk omlaag halen.
Een mobo vinden waarop je je oude geheugen en processor nog kwijt kan wordt een moeilijk klus aangezien deze bijna niet meer verkocht worden (voor een fatsoenlijke prijs).

[ Voor 56% gewijzigd door Kheldar op 19-12-2002 18:18 . Reden: ff gerestyledt ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Loop de diverse mobo producenten site's bij langs en kijk welk bord jouw cpu ondersteund én het door jouw gewenste geheugen plus andere opties. Bekijk vervolgens wat nog verkrijgbaar is (b.v. pricewatch) en maak dan aan de hand van evt. wat reviews een keuze :) Iig kunnen wij jou niet vertellen welk moederbord je moet nemen, dat is iets wat je zelf moet bepalen, check o.a. --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. --- over het waarom :) Succes.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.