Welke digitale camera kan je op remote fotos maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik ben nu aan het uitzoeken welke digitale camera's een mogelijkheid hebben om foto's te maken vanuit de computer. Dus niet via camera.

Een heel goed voorbeeld is Canon G2. Die wordt met een kabel meegeleverd en een software waar je zo vanuit computer foto's kan maken, instellen, binnenhalen enzovoort....

Het is dus bedoeling dat ik camera op statief zet, en in studio-hoekje neerleg. Via de computer kan ik zo op afstand foto's maken en controleren.
Je kan vergelijken met scanner, maar dan met de foto's in een keer.
Dit komt bijna alleen voor bij dure modellen.

Zo'n informatie is niet makkelijk te vinden op internet. Of vergis ik me?

Je mag me helpen om zoveel mogelijk aantal camera's te verzamelen die het inderdaad kunnen. Canon, Olympus, Nikon, Fuji, etc...

Je mag ook beoordeling erbij zetten wat voordelen en nadelen zijn, en eigenschappen. Maar een merk en model noemen, paar hoofdeigenschappen en mogelijke verkoopprijs wil ik wel graag zien.

Alvast dank voor je hulp.

Verwijderd

De Canon A40 heeft het wel, maar dan kan je je cam aansluiten op je TV. Of wil je dat niet ?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 10:47
Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 17:45:
De Canon A40 heeft het wel, maar dan kan je je cam aansluiten op je TV. Of wil je dat niet ?
Volgens mij wil hij doormiddel via een zo gezegde druk op het toetsenbord/muisklik een foto kunnen maken.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 15:49
Volgens mij kan je hier het beste een webcam voor gebruiken

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ixus v2 kan het ook.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Het kan met redelijk wat camera's.
Kijk op http://home.attbi.com/~smenche/Cam2Com/ om te kijken. Het werkt iig met mijn Olympus C-4000 zoom :)

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 14:05

Puck

W32.Deadcode.A

Mmm, mooi prog. Zou het ook met mijn Fuji S602 kunnen?

Arrived anxious, left bored

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-03 13:47
Een beetje met dit onderwerp samenhangend: waar ik ook wel iets van wil weten is de mogelijkheid foto's te maken met een draadontspanner. Dit zat op veel oudere spiegelreflexcamera's: je schroeft een pinnetje op de ontspanknop, en zonder je camera aan te raken druk je vervolgens af. Dit is ideaal voor statieffoto's waar geen beweging in mag zitten. De timer-functie kan je natuurlijk ook gebruiken, maar dit vind ik zelf wat handiger.

Is zoiets uberhaupt nog mogelijk met digicams? Met mijn Fuji S602Z iig niet, en ik denk dat dat voor 'alle' camera's geldt?

[edit]
Ik heb wel statieven gezien met op de 'handle' een aantal knoppen; dit was voor zover ik weet alleen voor Sony-toestellen, maar het lijkt me een ideale manier van foto's schieten!

[ Voor 18% gewijzigd door sjroorda op 19-12-2002 20:16 ]

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 14:05

Puck

W32.Deadcode.A

Bij de nieuwe Fuji S602 Zoom PRO zit wel een draadontspanner.

Arrived anxious, left bored

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Draadontspanner? Is dat niet beetje ouderwets?
Tegenwoordig kun je toch via infrarode AB camera bedienen? Dat moet toch kunnen met sommige modellen?
En bijna elke digicam heeft timer voor 2 en zelfs 10 sec zelfontspanner. Maar IR-AB is prettiger. (hoewel je knipperende led niet in foto moet hebben.....)

Even ontopic...
Het lijkt beetje webcam, maar dan met meer controle over belichting en andere zaken. En je kan dan op afstand met muisklik foto maken en dan checken in Windows. Als ie goed is, sla je meteen op hd.

Het is niet aansluiten op TV (dat is bijna alle camera's zo) maar als een soort 'foto-scanner' gebruiken. Ik wil dus zo doen dat ik vanuit luie bureaustoel achter scherm foto's maakt en niet met hand ontspanner indrukken en dan foto's uit geheugenkaart overpompen naar pc.

Voorbeeld: boek fotograferen in lopende band (blader, foto, blader, foto), posters fotograferen achter elkaar of meerdere kleren achter elkaar...

Oke, dat lijkt me wel duidelijk.

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik zie het. Als zelfontspanner kan het ook met wireless remote AB. Bij G2 is dat aanwezig (dus geen rode ledjes meer in foto)

Draadontspanner is inderdaad ouderwets en is eigenlijk nogal mechanisch. En de ontspanner knop is vaak modern gehouden. Er zit dus geen gat in. Met AB kun je toch op je teken foto maken, niet waar?

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-03 14:27

red bull

Keeps me awake !

Met canon a40 en het bijgeleverde remote capture is dit mogelijk (zal wel haast bij alle canon camera's geleverd worden)

Verwijderd

klaasbram schreef op 19 December 2002 @ 17:53:
[...]

Volgens mij wil hij doormiddel via een zo gezegde druk op het toetsenbord/muisklik een foto kunnen maken.
Dat kan ook met de Canon PS A40 :P

edit:
hierboven wordt het ook al gezegd zie ik...

Verwijderd

Met een WebCam :)

Even serieus, mijn eerste generatie Casio QV10A (320x200 :( ) kan dat al, volgens mij iedere digitale camera (ook al staat het niet in de specs - er zullen ongetwijfeld tools voor zijn - en in uiterste nood kun je altijd een remote maken)... Mijn Hi8 videocamera (die ik als webcam gebruik aan een TVkaart) heeft ook (IR) remote...
of meerdere kleren achter elkaar...
Meestal steeds minder kleren achter elkaar... :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 10:51 ]

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
gezien het feit dat de software voor alle canon modellen zo goed als gelijk aan elkaar zijn, kan ik bijna wel stellend dat dit met alle canon digicams kan. Zo ook met mijn Ixus 300

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
We hebben nu gepraat over Canons en Olympus. Maar hoe zit het met andere merken zoals Casio, Nikon, Kodak, Epson, HP, Fuji? Laat me weten! :)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:09
Canon S30 kan het ook, maar dat zal idd wel voor alle canon cams gelden

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kan toch met de Fuji s602z ook? Die is ook als webcam te gebruiken, dus ik zou niet weten waarom hij niet op gezette tijden door middel van een knop of hoe dan ook een foto kan maken :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 14:49

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

hou er bij dit gebruik trouwens rekening mee dat de maxi afstand voor een USB kabel 9 (?, weet niet zeker) is. Op zich zou dit genoeg moeten zijn, maar desalniettemin...

Op het andere gedeelte van deze draad: Weet iemand of er van die ABtjes zijn voor de Canon S30 camera? Zou je zoiets via usb kunnen doen? Lijkt me wel, aangeien het vanuit de pc ook kan, dan moet je alleen dus dat signaaltje in een usb draadontspanner weten te verwerken. Toch?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Kan ook met de kodak cameras.
Gewoon via de software kan je dan het beeld zien bewegen en dan op 'neem foto' klikken en dan heb je een foto.

Nadeel: je moet een vrij lange usb kabel hebben als je zo iets wil doen.
Dunno waarvoor je het nodig heb. Maar dat is gewoon het nadeel van zo iets.

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Iemand al geprobeerd of het met de s602 kan?

Assume there are no rules and it's one big free for all

Pagina: 1